Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-14, 19:30   #81
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja.
Jeg er overrasket over at så mange ikke kjenner noen med slike problemer. Det gjelder jo ganske mange mennesker.

Men for meg er det vanskelig å vite dette. Jeg er jo skjelden til stede ved bekjente og venner hele tiden, og har ingen oversikt over hva de evt kan ta og ikke ta, av feks tabletter. Jeg er heller ikke god på å se om noen er rusa på andre ting enn alkohol.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 20:48   #82
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men for meg er det vanskelig å vite dette. Jeg er jo skjelden til stede ved bekjente og venner hele tiden, og har ingen oversikt over hva de evt kan ta og ikke ta, av feks tabletter. Jeg er heller ikke god på å se om noen er rusa på andre ting enn alkohol.

Nei de som ruser seg i skjul og man ikke ser det på vet man ikke noe om, men jeg tenkte mer på at det er et temmelig høyt antall mennesker her til lands som har åpenbare rusproblemer relatert til annet enn alkohol og ble derfor litt overrasket over at det finnes såpass mange som ikke kjenner noen som har dette problemet.

Nå kan det tenkes at man definerer "kjenner" veldig ulikt.
Jeg tenker på "kjenner" som mer enn "vet om", men ikke nødvendigvis som "venner".
I min hjemby har jeg flere bekjente med store rusproblemer (som jeg opplever at jeg kjenner) som jeg snakker med på gata, får en oppdatering på livet og kan mimre sammen med.
Det er ikke mennesker jeg drar på sydentur med og heller ikke folk jeg treffer hvert år, men det er mennesker jeg absolutt føler at jeg kjenner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 20:59   #83
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ja kjenner flere.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 00:08   #84
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.268
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Broren til en nær venninne går på metadon program. Han har i tillegg sideforbruk av diverse. Møter han i selskaper når han føler seg bra.

Ellers vet jeg om en gammel klassevenninne, som er på kjøret.

Utenom kjenner jeg ikke til noen, vil tro at det finnes mere som jeg ikke vet om.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 12:34   #85
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja.
Jeg er overrasket over at så mange ikke kjenner noen med slike problemer. Det gjelder jo ganske mange mennesker.

Joda, men folk med rusproblematikk er jo ikke jevnt fordelt i befolkningen. Jeg, som på grunn av utstrakt flytting i barndommen har få barndomsvenner og lite eller ingen kontakt med folk jeg gikk på grunnskole med, kjenner ingen. De folkene jeg kjenner er i hovedsak folk jeg kjente som student eller folk jeg har møtt gjennom ungene. Og i de delene av befolkningen er rusmisbruket forholdsvis lavt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 13:20   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Joda, men folk med rusproblematikk er jo ikke jevnt fordelt i befolkningen. Jeg, som på grunn av utstrakt flytting i barndommen har få barndomsvenner og lite eller ingen kontakt med folk jeg gikk på grunnskole med, kjenner ingen. De folkene jeg kjenner er i hovedsak folk jeg kjente som student eller folk jeg har møtt gjennom ungene. Og i de delene av befolkningen er rusmisbruket forholdsvis lavt.

Ja den ser jeg.
Litt rart synes jeg likevel det er, men det stemmer i og for seg med et inntrykk jeg har fra FP sånn ellers.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 13:56   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Bomønster har nok også litt å si. I et mindre samfunn er det også lettere å vite mer om "høy og lav, fjern og nær", i større samfunn er det man vet om folk mye mer selvvalgt og begrenset til akkurat de kretsene man omgås folk i.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 14:05   #88
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Jeg kan svare nei, eller ikke som jeg vet om. Svaret vil være negativt, men jeg omgås ingen som har problemer som jeg har lagt merke til. Dermed kan det være folk jeg kjenner, men ikke omgås for tiden - eller folk jeg omgås, men hvis problemer ikke er synlige i de situasjonen vi møtes.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 14:36   #89
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bomønster har nok også litt å si. I et mindre samfunn er det også lettere å vite mer om "høy og lav, fjern og nær", i større samfunn er det man vet om folk mye mer selvvalgt og begrenset til akkurat de kretsene man omgås folk i.

Ja absolutt og det er også noe jeg har tenkt litt på når det snakkes om mangfoldet i større samfunn. Å bo i en norsk storby uten å kjenne en eneste med problemer knyttet til ulovlige rusmidler sier jo litt om at det ikke nødvendigvis er så mye kontakt mellom subkulturene i det mangfoldige samfunnet. For utfordringene er der jo like utenfor døra og det er ikke bare de som sitter utenfor Oslo S som har utfordringene. Målingene viste vel at det var mer kokainbruk i Oslo vest enn i øst, men kanskje man ikke vet om hvem av kollegaer som bruker kokain eller ikke en gang har en mistanke?

Jeg husker en opprulling av en narkotikasak et annet sted i landet for noen år siden. De arresterte var mennesker i gode jobber både i privat og offentlig virksomhet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 14:45   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ja, andelen med problemer er vel ikke så forskjellig, men oddsen for at man vet om det er det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 14:57   #91
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, andelen med problemer er vel ikke så forskjellig, men oddsen for at man vet om det er det.

Det kan umulig stemme, eller misforstår jeg deg nå? Jeg er helt overbevist om at andelen personer med rusproblemer er vesentlig lavere i for eksempel ditt og mitt nabolag enn i mer belastede nabolag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 15:03   #92
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan umulig stemme, eller misforstår jeg deg nå? Jeg er helt overbevist om at andelen personer med rusproblemer er vesentlig lavere i for eksempel ditt og mitt nabolag enn i mer belastede nabolag.

Ikkje at eg veit kor du og Polyanna bur, men eg eg er heilt einig.
Det er ein klar samanheng mellom rusmisbruk og sosioøkonomisk status. Men det er også ein del mørketall blant dei med høg sosioøkonimisk status når det gjeld rus. Dei rusar seg på ein anna måte og med andre stoff slik at det ikkje blir så synlig.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 15:19   #93
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan umulig stemme, eller misforstår jeg deg nå? Jeg er helt overbevist om at andelen personer med rusproblemer er vesentlig lavere i for eksempel ditt og mitt nabolag enn i mer belastede nabolag.

I denne artikkelen og i artikler i linker fra denne beskrives utbredelse litt. Jeg synes det er urovekkende tall.

http://www.dittoslo.no/ullern-avis-a...hasj-1.8215709

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 15:26   #94
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan umulig stemme, eller misforstår jeg deg nå? Jeg er helt overbevist om at andelen personer med rusproblemer er vesentlig lavere i for eksempel ditt og mitt nabolag enn i mer belastede nabolag.

Tror du? Jeg tror det er mye det samme, eneste forskjellen er hva slags rusmidler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 15:34   #95
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Novarapporten "ung i Oslo" ligger på nett (får av en eller annen grunn ikke til å linke den) og den er interessant lesning. Der er det tall inne fra bydelene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 15:39   #96
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Da jeg var yngre kjente jeg flere som hadde store utfordringer med bruk av forskjellige typer ulovlige rusmidler. Noen av de har streita seg opp, andre har jeg mistet kontakten med og jeg vet ikke om de har sluttet eller fortsatt.

Jeg kjenner også noen (som jeg har blitt kjent med senere) som har forskjellige utfordringer knyttet til narkotiske stoffer.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 16:18   #97
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Jeg kjenner mange. Veldig mange. Scrollet raskt gjennom vennelista på fjesboka, og sluttet å telle da jeg kom til femti som jeg vet av egen erfaring har fått ekstra issues hjemme eller på jobb pga. narkotikabruk. (Da regnes åpenbart ikke hele den gjengen som røyker litt tjall i ny og ne med.)

Den mest problematiske og mest utbredte bruken finner jeg blant de som bor og ferdes i de økonomisk sterke miljøene, hvis man skal ta utgangspunkt i min bekjentskapskrets.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 16:41   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

For egen del handler det både om hva jeg definerer som "kjenner" og hvem jeg har valgt vekk.

Fra ungdomstiden kjenner jeg som sagt mange, men de aller fleste er døde. De som er igjen har jeg valgt bort, men møter de som fungerer best av og til i reunions. De andre ser jeg av og til på gata. Noen ganger hilser jeg, andre ganger later jeg som jeg ikke har sett dem. Jeg orker ikke forholde meg til det.

Etter å ha jobbet i utelivsbransjen kjenner jeg selvfølgelig også mange, men disse er også valgt vekk. Min DJ-eks bor nå på gata i London. Disse kom oftere fra høyere samfunnslag enn ungdomsvennene som var barn av folk med egne rusproblemer. En høy andel av Oslos partyprinsesser og -prinser var (og muligens er) fra pengesterke familier i Oslo, Bærum og Nesodden. Det koster å forsyne nesen sin med hvitt pulver.

Men det er nok oftest de gatenarkomane som blir definert som å ha et problem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 17:04   #99
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

De pengesterke snorterne fremstår jo også gjerne som svært velfungerende i hverdagen. Da er det lettere å bli oppmerksom på rusproblematikk hos de som visuelt fremstår noe mer rufsete.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 17:09   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

En av mine tidligere klassekamerater fra Handelsgym, en ekstremt høflig, grei og veloppdragen type fra Midtstuen med skjorte, v-genser og cordbukser dannet noen år senere den organisasjonen som arrangerte hasjmarsjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no