Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tørr hodebunn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 12:00   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørr hodebunn

Jeg har fått utrolig tørr hodebunn i (midt)skillen. Bare foran i pannen liksom. Det er såpass at det ser ut som om jeg har utrolige mengder flass der, og det er ikke pent ... Det klør som et helsik også, og det gjør det jo ikke bedre at jeg klør meg.

Er det noe jeg kan kline i for å få det bort?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:06   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Jeg har seborreisk eksem og det ligger seg i hårkantene som tørre flekker som flasser og klør. Kan bruke sjampo fra apoteket, den er råsa. Husker ikke hva den heter. Jeg får dessuten noe på resept når jeg trenger det som jeg kan kline i, diprosalic liniment.

Uansett, har du mistanke om at det er noe annet enn bare flass eller tør hud, så bør du gjerne få det påvist av lege slik at du kan kline i de rette greiene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 12:11   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Takk for svar Sitron. Jeg har egentlig ikke tenkt over at det kan være noe annet enn tørr hud som klør. Jeg kan spørre på apoteket.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:38   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Jeg får det samme innimellom, regnet med at det kom av at jeg farger håret så mye. For mitt vedkommende funker Head and shoulders utmerket, med en gang faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:40   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Jeg mister så mye hår når jeg bruker Head and shoulders.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:43   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Den råsa heter Fungoral og virker veldig bra, men håret blir ekstremt tørt av det. Bør brukes som en kur.
Bio+ er en veldig bra serie.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:45   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Fungoral, ja. Jeg bruker den ytterst sjelden. En uke eller to med 2-3 sjamponeringer i uken holder lenge.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:46   #8
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Høres ut som du har seboreisk eksem eller psoriasis, jeg har sebore og bruker Betnovat liniment (fåes på resept) og Vichy Dercos anti-dandruff shampo for tørr hodebunn. Diprosalic gies mot psoriasis. Kan jo være at du bare har litt sopp også, da hjelper det med Fungoral shampo (reseptfritt).

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:49   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Er ikke fungoral mott flass som følge av sopp i hodebunnen?

Det er en hårserie som selges hos frisøren so også har en bra shampo mot tørr hodebunn, KLM? KLS? Hva er det den heter igjen? Ganske kjent merke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:51   #10
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er ikke fungoral mott flass som følge av sopp i hodebunnen?

Det er en hårserie som selges hos frisøren so også har en bra shampo mot tørr hodebunn, KLM? KLS? Hva er det den heter igjen? Ganske kjent merke.

Jo, men av en eller annen grunn så hjelper det mot sebore og psoriasis også, men håret får en grusom lukt av det

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:52   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jo, men av en eller annen grunn så hjelper det mot sebore og psoriasis også, men håret får en grusom lukt av det

Man vasker da håret med annen sjampo etterpå. :løsningsorientert:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 14:05   #12
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Define har shampo og balsam med sink til sensitiv hårbunn. Den er gammelrosa på farge
og er veldig god synes jeg.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 14:10   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Både jeg og mannen har samme problemet. Det ser ikke pent ut.

Som kur ved ekstremtilfeller bruker vi Fungoral.

Ellers kjøper vi god shampoo/balsam hos frisøren for de med sensitiv hodebunn OG en for flass. Disse brukes annenhver gang. Flassjampoo skal visstnok ikke brukes sammenhengende i følge min frisør. Dette holder mitt problem i sjakk. Mannen er litt mer utsatt og har fremdeles litt utslett, men langt mindre enn vi vet at det kan være.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 14:17   #14
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man vasker da håret med annen sjampo etterpå. :løsningsorientert:

He he, jeg gjør det, men mannen min har en suveren luktesans som allikevel klarer å fange opp svovel-lukt fra håret mitt, og selvfølgelig synes han at svovel lukter grusomt Men bruker den bare i perioder så det får han heller tåle, bedre enn å gå rundt som et kløende, flassende eksem-monster

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 14:30   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Min sjampo stinker tjære...nais.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:50   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Jeg vil gjerne tipse om Einerlågsjampo fra helsekostbutikker.

Denne er supereffektiv på å forebygge og lindre sebore og psoriasis. Ved å vaske håret ihvertfall annenhver dag med denne sjampoen slipper jeg helt å bruke medisiner (Betnovat). Får jeg et miniutbrudd vasker jeg håret med to skyllinger hver dag i et par dager og så forsvinner problemet.

Jeg er så inderlig glad for at jeg fant denne milde, naturlige og rimelige løsningen da jeg fikk denne elendige, kroniske sykdommen midt i tyveårene. Veldig greit å slippe sterke reseptbelagte legemidler når man ikke behøver det.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:54   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Forebygger den flekker andre steder også? Jeg får nemlig flekker i ansiktet også, rundt nesen, haken og rundt øyebryn. De forsvinner når jeg har kur i håret, men ellers driver jeg på med litt mildison her og der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:08   #18
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Forebygger den flekker andre steder også? Jeg får nemlig flekker i ansiktet også, rundt nesen, haken og rundt øyebryn. De forsvinner når jeg har kur i håret, men ellers driver jeg på med litt mildison her og der.

Jeg har ikke særlig problemer i ansiktet, kun noen ganger på vinteren når det er kaldt og tørt, og da de samme stedene som deg. Jeg har aldri smurt sjampoen i ansiktet for å si det slik, men jeg syns som du at kjører man på i hodebunnen hjelper det i ansiktet også.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:15   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Jeg skal ta å forsøke den. Nå blir det jo straks kaldere og ergo flere utbrudd.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 17:16   #20
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørr hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Forebygger den flekker andre steder også? Jeg får nemlig flekker i ansiktet også, rundt nesen, haken og rundt øyebryn. De forsvinner når jeg har kur i håret, men ellers driver jeg på med litt mildison her og der.

Be legen din om resept på Locoidol, den er suveren, brukte den på minstemann da han var full i sebore og atopisk eksem, heldigvis er han helt frisk no.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no