Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-14, 20:17   #21
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Her får jeg bidra med mitt syn - når som helst etter 7 synes jeg man kan være ute på sitt eget område. Selvfølgelig ikke rope og skrike/bruke trampoline, men klart man kan være ute?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:19   #22
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

I egen hage og terasse får ungene gå når de vil. På leikeplassen fra ca 09, og ringe på hos andre ca 11. Har bedt naboungene uten grenser om å vente til kl 10.

Bor forresten ikke i borettslag, men husene står ganske tett.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:19   #23
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Me bur og veldig tett, og har praktisert ut ni og ringe på ti. Det er i alle fall ingen som har sagt at det ikkje er greitt!

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:32   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes 10 er helt ok. Kjenner til problemet med tidlige barn, og tenker vel at 9.30 også egentlig er greit for meg.

Noe sånt ja. Ikke ringe på hos noen før ti.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:52   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Jeg er B-menneske og liker å sove lenge i helgene, men syns det holder i massevis at det er stille rundt veggene her til sånn ni, halv ti. Det er greit at det ikke ringer på unger før sånn ti, for da har vi gjerne fått spist litt også. Kanskje.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:58   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.488
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, hjelpe og trøste. Jeg går ut i min egen hage nøyaktig når det måtte passe meg.

Ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 21:21   #27
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Vi bor i rekkehus, og har en liten lekeplass ganske tett på soveromsvinduet. Denne synes å være et yndet utfartssted for tidligvåknende småttiser med foreldre som har stå opp-vakt, og det hender vi blir vekket tidligere enn vi setter pris på. Men det har aldri falt meg inn at de skulle la være å bruke lekeplassen om morgenen. Dette er jo nettopp en av fordelene ved å bo sånn som vi bor - og en av grunnene til at jeg ikke ser for meg at vi blir boende her når Ullungen har blitt større.

Ellers er det en uskreven regel at man ikke ringer på hos hverandre før klokken 10, og det passer oss bra.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:05   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.857
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Poden får ikke gå ut før 10. Om han skal til andre å ringe på,må han vente til. 11.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:06   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Gå ut må man da få lov til når man vil, men man kan kanskje vente med trampoline og hoiing. Ringe på hos andre har vi satt en grense på 10 for. Jeg er egentlig litt overrasket over at dere i fullt alvor mener at en liten tass skal sitte inne fra han våkner i sekstiden til det nesten er sovetid uten å få gå ut fordi naboene sover.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:10   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Er det noen som mener det? Jeg snakket om å ringe på hos andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:22   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det noen som mener det? Jeg snakket om å ringe på hos andre.

Men det var jo ikke det som var spørsmålet i HI.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:25   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.609
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er egentlig litt overrasket over at dere i fullt alvor mener at en liten tass skal sitte inne fra han våkner i sekstiden til det nesten er sovetid uten å få gå ut fordi naboene sover.

Ja, jeg også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:26   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.609
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det noen som mener det? Jeg snakket om å ringe på hos andre.

Det ser ikke akkurat ut som om det var det du mente i det første svaret ditt heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:28   #34
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Gå ut må man da få lov til når man vil, men man kan kanskje vente med trampoline og hoiing. Ringe på hos andre har vi satt en grense på 10 for. Jeg er egentlig litt overrasket over at dere i fullt alvor mener at en liten tass skal sitte inne fra han våkner i sekstiden til det nesten er sovetid uten å få gå ut fordi naboene sover.

Jeg synes også det er overraskende mange som mener man skal vente med å gå ut til titida. Det er ikke mange FP-ere i nabolaget mitt, tydeligvis.

Folk må da virkelig få gå ut av huset sitt når de vil, men greit å vente litt med plenklipping og ringing på dører.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:30   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.832
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Mine unger elsker å sitte inne og se på tv om morgenen, så de må sparkes ut etter hvert. Vi har aldri vært ute med små barn før kl 09, tror jeg. Og jeg har ikke problemer med å kreve dempet lek frem til 09-0930-10 eller noe. Herjing på sklier stopper jeg alltid, det liker jeg ikke noen gang.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:34   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.890
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Nå er vi aldri tidlig oppe i helger, men vi går ut når vi vil. Vi bor i et villaområde med ganske store tomter, så vi hører ikke mye bråk. Trampolinen vår et på nedsiden av huset, mot en skog. Jeg tror ingen blir sjenert av litt bråk derfra. Men vi lar de ikke løpe rundt huset og bråke uansett når det er. Ikke over lengre tid i alle fall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:35   #37
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes også det er overraskende mange som mener man skal vente med å gå ut til titida. Det er ikke mange FP-ere i nabolaget mitt, tydeligvis.

Folk må da virkelig få gå ut av huset sitt når de vil, men greit å vente litt med plenklipping og ringing på dører.

Snakker ikke for min egen syke mor, altså. Vi er veldig sjelden ute før ti, siden vi voksne er dovendyr på helg og ungene synes det er stas å daffe rundt i pysjen og ha tv, iPad og kjøleskap for seg selv.

Men jeg hører jo det er mange naboer og nabobarn som er ute og leker fra tidilig om morgenen av, og det må de selvfølgelig bare gjøre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:37   #38
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Det må være lov å gå ut når som helst, men kanskje leke litt rolig frem til 9?

Som Input har jeg tidligere vært mye mer plaget av barn som tydeligvis fikk være mye lengre oppe enn mine egne, og som bråket utenfor når mine skulle sove. Men det falt meg da ikke inn å si at andre foreldre måtte holde sine barn inne etter en viss tid, bare fordi det passet meg.

Og jeg er mye surere på folk som klipper gress eller driver med bråkete byggearbeid enten på kvelden eller tidlig på morgenen. Barnelyd er stort sett hyggelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:39   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Og jeg er mye surere på folk som klipper gress eller driver med bråkete byggearbeid enten på kvelden eller tidlig på morgenen. Barnelyd er stort sett hyggelig.

Eller bønder med traktor og forhøster som starter lørdagen klokka 7.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:40   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Borettslag - når greit å la ungene gå ut i helgene?

Man går selvsagt ut når man selv ønsker, ja. Og venter helst til kl 10 med å ringe på hos andre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no