Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-08, 22:13   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Barnehagen har ingen fast karantenetid etter spysyken, jeg skulle ønske det var 48 timer slik som hygienesykepleier på jobben min anbefaler, men her er hvertfall "regelen" hjemme en dag etter oppkast.

Så til mitt dilemma:

Vi har feiret nyttårshelgen med mine foreldre...

Bestefar spydde natt til lørdag
Bestemor spydde natt til søndag
Jeg spydde natt til mandag
Lillesøster spydde natt til tirsdag

Mannen og Storebror har sluppet unna til nå og var på jobb og i barnehage i dag, og Lillesøster ble holdt hjemme fra barnehagen i dag for å overholde "min egen 48 timers regel". I morgen torsdag skulle alle på jobb/barnehage og jeg skulle pleie min egen syke kropp (høygravid/bekkenløsning/sliten etter mange dager med kvalme). Så skjer det igjen...

Storebror spydde NÅ!
Han blir jo selvfølgelig hjemme i morgen og fredag,spørsmålet er om jeg skal sende Lillesøster i barnehagen? De går i ulike barnehager, hun har kommet over "sine 48 timer", er hun fortsatt smittsom?

Hva med pappaen som jobber i en statlig institusjon, bør han gå på jobb? (Ingen gamle eller syke eller noe der, men mange som vil kunne bli smittet).

Ville dere bedt mannen bli hjemme med sykt barn når dere selv var sykemeldt?

Nå kan det jo hende dette løser seg selv i og med at han sannsynligvis også vil bli syk da...

Må bare få med at jeg vanligvis ville holdt begge hjemme om jeg er i den minste tvil da, men nå føler jeg at det holder på å renne over litt for meg for tiden...mest sannsynlig blir begge hjemme, men vil bare høre hva andre ville gjort.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 22:17   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.057
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Det går ikke an å holde andre i familien hjemme når de ikke selv er syke mener jeg, og det må holde å overholde "egen" 48timers. Mannen har feks hatt omgangssyke to ganger det siste året, S og jeg fikk det ingen av gangene, det hadde blitt voldsomt hvis vi da skulle vært hjemme begge ganger

Jeg ville gått på jobb hvis jeg var mannen, og jeg ville latt lillesøster gå i barnehagen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 22:33   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Du må nesten kjenne etter om du orker å ha en eller evt begge ungene hjemme. Om du ikke engang orker tanken på å ha ansvaret for ett barn synes jeg at mannen kunne tatt en sykt barn dag og vært hjemme med det syke barnet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 22:38   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.717
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Om de ikke har blitt syke ville jeg ikke ha holdt hverken mann eller lillesøster hjemme. Men om du er dårlig selv og ikke har overskudd til å ta deg av storebror, så hadde jeg ikke hatt et fnugg av dårlig samvittighet for å be mannen om å være hjemme selv om du er hjemme selv. Du er jo tross alt sykemeldt.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 22:41   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.057
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Om de ikke har blitt syke ville jeg ikke ha holdt hverken mann eller lillesøster hjemme. Men om du er dårlig selv og ikke har overskudd til å ta deg av storebror, så hadde jeg ikke hatt et fnugg av dårlig samvittighet for å be mannen om å være hjemme selv om du er hjemme selv. Du er jo tross alt sykemeldt.

Enig, og er det en gang man skulle gjøre det er det da iallfall ved spysyken. Noe annet å ha en litt slapp forkjølet gutt hjemme som kan slappe av med film feks enn å løpe og tømme bøtter og tørke spy.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 23:33   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Jeg hadde sendt lille søster i barnehagen.
Om du føler at du ikke orker å ta storebror hadde jeg ikke hatt betenkligheter med å la pappa'n ta sykt barn dag og bli hjemme.
Du er tross alt sykemeldt, og det er man gjerne ikke uten en god grunn.

God bedring til alle sammen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:45   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Lillesøster hadde jeg sendt i barnehagen og mannen hadde kanskje fått gå på jobb. Hadde jeg vært dårlig selv, så ville jeg hatt han hjemme til å hjelpe meg med det syke barnet.

God bedring til dere hvertfall.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 01:31   #8
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

Har ikke så mye mer å si enn god bedring til dere alle, det er grusomt når det står på!

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:16   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.789
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spysyken igjen, hva hadde du gjort?

God bedring. Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal sende lillesøster i barnehagen. Hvis du er sykemeldt og derfor ikke egentlig i form til å ta vare på en syk storebror så ser jeg heller ingen grunn til at mannnen din ikke skal bli hjemme med sykt barn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no