Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

What to do in København

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-14, 17:53   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

What to do in København

Med en mamma som nærmer seg høygravid og ikke er glad i varme, og en elleveåring som er full av energi?

Vurder å ta en tur med DFDS fra Oslo til Køben, og dermed få noen timer på dagen i den danske hovedstaden før vi snur og drar tilbake til Oslo. Planen er å ta henne med, kun henne og meg, til Oslo for å campe et par netter i pappas leilighet, men tenkte at det kunne være gøy å gjøre noe ekstra utav turen. Har mange gode minner fra egen barndom som involverer "danskebåten", og DFDS hadde ganske fine priser, syns jeg. Men er dette noe man orker å gjøre når man er ganske gravid og ikke er glad i varmen? (Med "ikke glad i" mener jeg "dehydreres raskt og blir ganske crabby i humøret". ) Selve båtturen bekymrer meg lite, jeg er mer redd for tiden i Køben. Er det noe vi kan finne på som involverer minst mulig bevegelse for mammaen, og mest mulig gøy for jentungen?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 18:00   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: What to do in København

Tivoli og Experiumentarium city. Jeg var på Experimentarium en gang for mange år siden da jeg var 15, og det var veldig gøy!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 18:12   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: What to do in København

Jeg ser for meg at tivoli utgår. Hun vil ikke gå på karuseller alene, og i min tilstand er vil jeg trolig kaste opp bare jeg ser på en. Eksperimentarum så interessant ut! Er det langt fra der båten legger til?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 20:33   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What to do in København

Jeg tror det går buss fra der båten går og inn til sentrum. Det er for langt å gå for en høygravid dame i alle fall. Kanskje det går havnebuss?

Vi var på exprimentarium i fjor - men da var det utenfor køben. Det er veldig fint, men om dere har "noen få timer", har jeg heller gått for isspising, legobutikken, hamleys eller noe sånn - exprimenterium krever noen timer altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 21:16   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: What to do in København

Jeg ville ruslet på Strøget, shoppet litt og spist is og bare sett på livet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 22:42   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: What to do in København

Tusling kan være fint, det er ikke så mange timer man får. Is og lunsj i Nyhavn, masse turister, men sentralt og greit.

Experementarium ligger veldig sentralt nå, i sentrum. Du kan ta buss fra båten til Kongens Nytorv (gratis), deretter rett ned på metroen til Kristianshavn (to-tre stopp) og deretter en buss bort eller bare gå 10-15 minutter.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 14:55   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: What to do in København

På Experimentariet kan du rigge deg til i kafeen og la 11-åringen passe seg sjøl, sånn noenlunde, ihvertfall hvis dere har tatt en runde og blitt litt kjent i huset- hvis du vil. Eller spar aktivitetene utenfor kafeen til du trenger en pause. Rett ved kafe-arealet var det før mange fine aktiviteter, bla. såpebobler, vanngreier, spikerseng osv. Noen av de showene de har der foregår i et lokale ret ved siden av kafeen, de øvrige nede i første etasje. Men de er jo fine også for en høygravid dame.

Men kafeen på Experimentariet er grei nok, det er noen utlånspcer på et bord der, og maten er god og relativt rimelig.

https://www.experimentarium.dk/

vi er ganske kjent, dit drar vi alltid. Deilig og kjølig, også...

Alle de ungdommene som jobber der - som er "utstillingspiloter" - har hvert sitt unike triks i lomma. Derfor må man endelig spørre dem hva de har i lomma - så viser de deg det....


Sist redigert av Charlie : 03-06-14 kl 15:08.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 16:31   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: What to do in København

Kjølig? I'm sold!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no