Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly med bunad i bagasjen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-15, 22:07   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Fly med bunad i bagasjen

Ja, hva gjør man? Har man det som håndbagasje eller tar man sjansen å sender det?

Det er bunader vi ikke får erstattet (den ene er sikkert minst 80 år gammel og min har min mor brodert), men spesielt min er schvær og tung (beltestakk) og frister ikke å dra med den som håndbagasje, men jeg gjør det jo selvsagt om det er anbefalt.

Innenriks fly.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:11   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Eg har ein drittung hardangerbunad, men tar han alltid med som håndbagasje. Har du ein trillekoffert, så er det eigentleg greit å gjere det slik.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:14   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg har ein drittung hardangerbunad, men tar han alltid med som håndbagasje. Har du ein trillekoffert, så er det eigentleg greit å gjere det slik.

Ja, men er redd den ikke får plass i kabinkofferten. Snuppa får plass til sin, men altså beltestakken er schvær... Jeg tror jeg må prøve nå, jeg, for går den oppi der, så er jo saken grei Jeg tror ikke jeg tør å sende verken stakken eller sølvet i innsjekket bagasje...

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:17   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Hvis du prøver å rulle kanten sammen? Og så pakke resten rundt den? Jeg regner med at du har sånne stive saker nederst? Husker ikke hva det heter. Jeg hadde garantert ikke turt å sende den med vanlig bagasje.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:18   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Håndbagasje.
Ingen reiseforsikring i verden dekker verdien av en bunad i en koffert som forsvinner.
Ha den i en sånn der dress-pose? Går fint, det. De er vant til å håndtere den slags på flyplassen, de hadde jo egen bunadssluse på 17.mai.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:32   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.470
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Hva med å ha den på?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:36   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Det gikk akkurat Ikke plass til forkle, men det går i snuppas koffert, for hennes bunad er heldigvis mindre Så da bestilte jeg et vanlig kolli, så da får alt annet gå som innsjekket bagasje og så er vi lykkelige bodyguards for våre kjære bunader

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:37   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva med å ha den på?

Hahaha, not a chance in hell Kjente jeg ble litt småkvalm nå - dødsliten før i det hele tatt helgen har begynt

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:45   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Beltestakken på i fly høres grusomt ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 22:52   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Jeg har vært i reisefølge hvor mange hadde med bunader.
Reisen gikk til Paris og bakkepersonalet på CDG var i streik, hun ene som hadde pakket bunaden i kofferten så aldri den bunaden igjen, ikke dekket reiseforsikringen det heller. Så veldig bra at du fikk pakket den i håndbagasjen ja.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 19:55   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Trekker opp denne igjen:

http://touch.ostlendingen.no/17-mai/.../s/5-69-240271

Konklusjon: Ikke sjekk inn bunaden sammen med reisegods, så fremt du ikke tegner egen forsikring.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-16, 20:17   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.470
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva med å ha den på?

Haha, artikkelen Fløyel linker til foreslår faktisk dette:

Sitat:

Skal du ta med deg bunaden på flytur har du fire valg:

* Reis i bunad. Du vekker positiv oppsikt og har kontroll på det dyre festplagget ditt.

* Pakk bunaden inn i en dresspose og ta den med som håndbagasje.

* Du kan tegne en egen bunadforsikring, som er en ren kaskoforsikring. Om bunaden forsvinner får du dekket plaggets verdi. Det er for mange en liten trøst, siden bunadseiere ofte har et personlig forhold til festplagget. Men uansett er egen forsikring på bunaden en god ting.

* Du kan ta av alt av sølvtøy og bunadssmykker, for så å ta verdisakene i håndbagasjen, mens bunaden sjekkes inn som vanlig bagasje. Da dekkes selve bunaden om den forsvinner på sin vei.

Men hvorfor folk med bunad i tillegg skulle ta med seg sølvtøyet sitt ble jeg mere usikker på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 10:19   #13
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Jeg reiste med brudekjolen min som håndbagasje i dresspose . Den er samme str som beltestakken min . Fikk god hjelp av personalet som oppbevarte brudekjolen for meg under reisen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 20:22   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly med bunad i bagasjen

Jeg hadde tatt den som håndbagasje i bunadsposen. Det er ikke verdt å ta sjansen på å sende den innsjekket uansett avstand med fly. Ikke at jeg har mistet noe, men jeg ville gjerne vært helt sikker på at bunaden var der den skulle.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no