Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Budapest om to uker - trenger tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-16, 12:12   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Budapest om to uker - trenger tips!

Jeg og tre venner skal være en langhelg i Budapest i slutten av mai. Jeg gleder meg helt vanvittig siden hovedårsaken til turen er å hooke opp med en venninne jeg ikke har sett på ti år som skal dit på konferanse ( brautende sørstatsdame som bor på New Zealand)

Hva bør vi se, spise gjøre? Vi skal bo i sjette distrikt/nabobydel til jødiske kvarteret. Altså pest- siden. Vi er historieinteresserte og glad i god mat/ vin.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 13:06   #2
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Budapest om to uker - trenger tips!

Dere må bade! Jeg har vært både på Gellert og Szechenyi, og synes definitivt Szechenyi er finest. Jeg kan anbefale hopon-hopoff buss. Da kan dere ta et par stopp på Buda-siden, f.eks oppe ved slottet, og ta turen innom Ruszwurm-bakeriet. Her oppe ligger også en veldig god restaurant Vár a Speiz.
Ellers er det sentrale matmarkedet ved Vámház krt. verdt et besøk.
Det er generelt veldig billig å spise i Budapest, og de har noen nydelige kafeer, feks Gerbaud og New york cafe. Av de litt dyrere restaurantene (men fortsatt mye billigere enn hjemme) er Bock bistro og Onyx. Kjøkkensjefen på Onyx stakk nylig av med seieren i Bocuse d'or Europe. De serverer relativt rimelig lunsj i ukedagene.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 14:13   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budapest om to uker - trenger tips!

Ned York-cafe husker jeg som fantastisk mtp interiør, men maten husker jeg ikke.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no