Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 10:48   #1
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Jeg skal kjøpe julegave til en som ønsker seg både drill og verktøykasse til jul. Har dere noen tips? Vet virkelig ikke hva jeg skal se etter....
Sånn prismessig tenkte jeg 1500 for drill? Får jeg en bra drill for det, eller bør jeg legge i mer?

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 10:59   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Hva slags drill skal du kjøpe da? Batteridrevet? Slagdrill?

Jeg har kjøpt batteridrill et par ganger til mannen min og betalt rundt 3000. Har kjøpt av merkene DeWalt og Hitatchi. (Har fått detaljert ønske. ) Tror det store kvalitetsforskjeller ute og går, men det kommer jo også an på hva som skal drilles.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 11:05   #3
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Er det forskjell på vanlig drill og slagdrill? Jeg kan ingenting om dette.
Men batteridrevet vil vi ha.
Drillen skal brukes til "vanlig" husbruk.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 12:07   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Skal du/vedkommende drille i tre eller mur, er det første du må vite. Skal det drilles i betong eller mur, må du ha en slagdrill, og da bør du kjøpe en drill som først og fremst er god på akkurat det. Bor dere i murhus, må man definitivt ha en slagdrill i verktøykassen.

Bor dere i trehus og ikke skal bore masse i grunnmuren, er det trolig en vanlig drill som gjelder. Du får masse bra for 1500 kroner, og jeg vil da anbefale en batteridrevet drill.

Jeg liker Bosch sine elektriske verktøy. Ikke minst fordi de går på samme type batteri og man kan veksle. (Jeg bruker batteriet fra drillen på hekklipperen og omvendt. Veldig praktisk.) Bosch sin grønne serie er fin til hjemmesnekkeren og er lett tilgjengelig i butikker.

Denne er et godt valg, som dekker de fleste vanlige drillbehov.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 12:19   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Andre merker som du vanligvis kan finne i samme prisklasse og som er lett tilgjengelig er Black & Decker og Cotech. Begge er ok, men personlig foretrekker jeg Bosch sine, på grunn av det med batteriene.

Går du litt høyere opp i pris (noe som egentlig ikke er nødvendig om ikke mottakeren snekrer mye, gjør tyngre jobber eller har høye krav), finner du for eksempel Bosch sin blå professional-serie og DeWalt, som begge er av bedre kvalitet. Den økte kvaliteten ser du først og fremst om du skal kjøre svært tunge jobber, som å bore i metall, eller om du bruker verktøyet svært mye.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Denne er et godt valg, som dekker de fleste vanlige drillbehov.

Den er for øvrig på tilbud på Clas Ohlson til under tusenlappen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 13:05   #6
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Andre merker som du vanligvis kan finne i samme prisklasse og som er lett tilgjengelig er Black & Decker og Cotech. Begge er ok, men personlig foretrekker jeg Bosch sine, på grunn av det med batteriene.

Går du litt høyere opp i pris (noe som egentlig ikke er nødvendig om ikke mottakeren snekrer mye, gjør tyngre jobber eller har høye krav), finner du for eksempel Bosch sin blå professional-serie og DeWalt, som begge er av bedre kvalitet. Den økte kvaliteten ser du først og fremst om du skal kjøre svært tunge jobber, som å bore i metall, eller om du bruker verktøyet svært mye.

Den er for øvrig på tilbud på Clas Ohlson til under tusenlappen.

Tusen hjertelig takk! Da blir det råd til verktøykasse og drill!

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 17:46   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Teo har peil, og gir akkurat de samme rådene som min håndverker gjør!
I tillegg har Bosch en liten grønn skrutrekker med lys(den kan bare skru, ikke bore). Den har vært på tilbud ett eller annet sted nå tril 300 kroner. Den er gull verdt til småjobber!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:22   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

I tillegg har Bosch en liten grønn skrutrekker med lys(den kan bare skru, ikke bore). Den har vært på tilbud ett eller annet sted nå tril 300 kroner. Den er gull verdt til småjobber!

Jernia har tilbud på den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 19:12   #9
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Mannen sier Black & Decker er ok, det som er viktig er å ha 2 litiumbatterier. Jo høyere volt jo kraftigere er den.
Ledlys på den er og kjekt å ha.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 20:44   #10
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en drill og en verktøykasse

Jeg bruker Bosch sitt system, og det er helt suverent. Jeg har drill, stikksag, kantklipper og hekksaks som bruker samme type batteri, slik at jeg greier meg med 2 batterier. Et poeng er at når du først har batteriene så er det billig og kjøpe selve verktøyet.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no