Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Et restaurerings-prosjekt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-08, 23:42   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Jøye for en jobb - men du verden så fint dere kommer til å få det! Lykke til!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:21   #22
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Her vil jeg følge med, et spennende og flott hus med masse historie vil jeg tro!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:37   #23
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Spennende prosjekt, jeg gleder meg til å følge med på restaureringen.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 10:00   #24
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

et spennende og flott hus med masse historie vil jeg tro!

For meg er dette er hus med sjel og sjarm. Utslitte trappetrinn, en skrøpelig gammel kjøkkenkrakk... Sånt finner man ikke i nye hus. Vi kjenner ikke historien så godt, da det ikke er nærmeste familie som har bodd der, og det er lenge siden huset var fult av liv, men man aner historien i veggene.

Det kribler i kroppen etter å komme skikkelig i gang Det blir mye hard jobbing, men om ikke alt for lenge kommer man til å se stor forandring fra helg til helg. På torsdag () kommer gravemaskinen for å rive de husene vi ikke skal ta vare på.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:06   #25
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Tipper dere er spent på morgendagen, når gravemaskinene kommer. Blir sikkert deilig å føle at man kommer skikkelig i gang. En spennende tråd dette. Slike gamle hus har virkelig sjel og sjarm. Håper du vil holde oss oppdatert og legge ut bilder etter hvert som arbeidet skrider framover.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:01   #26
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Gravemaskinen er på plass. Den kom i natt Dessverre får jeg ikke vært med før fredag ettermiddag, og da blir det utrolig spennende å komem oppover for å se hva som er blitt borte i løpet av torsdag kveld og fredag på dagen.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:51   #27
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Etter 40 minutter med gravemaskin ser låven slik ut:

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:58   #28
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Ja, her skjer det saker og ting. Utrolig effektivt å få revetnår man har hjelp av gravemaskin. Vi har revet et uthus/bod i hagen og holder nå på å skal bygge det opp igjen. Det skal bygges større og romme både snekkerbod, kosebod (blir et alternativ til vår manglende tv-stue) og redskapsbod. Vi må gjøre altfor hånd, da vi har 42 trappetrinn og ingen mulighet til å få opp så mye som en minigraver en gang. Spennende.

Sommerhuset deres ser ut til å ligge skikkelig idyllisk til. Tipper dere får mange flotte ferier og gode minner derifra i årene som kommer. Spennende å få følge arbeidet.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 20:10   #29
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Sommerhuset deres ser ut til å ligge skikkelig idyllisk til. Tipper dere får mange flotte ferier og gode minner derifra i årene som kommer. Spennende å få følge arbeidet.

Ja, jeg liker plassen veldig godt Det ligger ca 50 meter fra Hallingdalselva, og midt utpå et stort jorde, med noen hundre meter til nærmeste nabo. Før i tiden var det hage og velstelt, men med forfall og landsbruksdrift har hagen blitt borte, og det er ingenting annet et dyrket mark omkring husene. Min plan er å komme i gang med hage neste år, med prydbusker, plen, frukttrær og tuntre. Jeg har masse skisser for hagen, men har ikke helt bestemt meg hvordan det skal bli til slutt. Tror jeg tar det litt som det kommer. Nede ved elva skal jeg en gang i framtiden ha en liten paviljong, hvor jeg kan sitte å nyte et glass vin på seine sommerkvelder :drømme:

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 21:46   #30
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Paviljong ved elva høres helt herlig ut.:ser det for meg: Spennende å skulle bygge opp en hage. Frukttrær hørtes bra ut, hører nesten med til et sommerhus det. Rabarbra også.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 21:58   #31
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Mm. Jeg vil ha frukt og grønnsakshage, med 3-4 frukttrær, rabarbra, noen assortere grønnsaker og litt jordbær. Det skal ikke være store flekken, men det er så utrolig godt med nyplukket bær og annen mat fra egen hage. Jordbær med is f.eks. Nam-nam!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:22   #32
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Vi har hatt rabarbragrøt med fløte til dessert i dag. :måtte bare fortelle:

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:50   #33
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Det har vært ei effektiv helg Tre hus mindre i tunet, og nå er det ryddig og klart for å begynne oppbygging og restaurering. Godt å være kvitt masse skrot!

Bloggen er oppdater:
http://blogshg.blogspot.com

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:52   #34
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Det har vært ei effektiv helg Tre hus mindre i tunet, og nå er det ryddig og klart for å begynne oppbygging og restaurering. Godt å være kvitt masse skrot!

Bloggen er oppdater:
http://blogshg.blogspot.com

Wow! Gleder meg til å lese. Imponert over pågangsmotet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 15:14   #35
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Heisann! Da har jeg vært innom bloggen din som du linket til i en annen tråd. Kjempebra blogg og et spennende prosjekt. Kommer til å følge med, for det er så spennende med sånne restaureringsprosjekter. Huset har jeg jo sett før da, men ikke stabburet. Det så utrolig koselig ut og kommer til å bli en perle når dere får det ferdigrestaurert. Der ville jeg bodd i sommerhalvåret!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 14:54   #36
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Har dere fått gjort noe i helgen? Spennende å følge med.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 15:27   #37
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Så spennende.

Eg bur eit godt stykke lenger oppi dalen.
Er mannen din fra denne plassen?

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 19:33   #38
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Oi, så spennende! Et sånt hus drømmer jeg også om. Men jeg må innrømme at jeg neppe har nok initiativ til å sette i gang med et slikt prosjekt.
Lykke til!

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:40   #39
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Det kommer sikkert til å bli veldig fint. Skal bli spennende å følge med dere! Så stor A har blitt, skikkelig sjarmør

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 22:49   #40
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et restaurerings-prosjekt

Nok ei helga avslutta. Skulle ønske den hadde vart noen dager ekstra, for vi fikk gjort så mye og var så godt i gang da søndagskvelden kom. Jeg har vaska fugleskit, og ellers har vi sådd gress, sagd skog, snekret og stått på bortsett fra når vi måtte ha litt mat i kroppen.

Bilder og mer oppdatering på bloggen:
http://blogshg.blogspot.com

Koselig at så mange vil følge med på prosjektet vårt!

Jeg bobler over av pågangsmot og iver, og det er rett og slett artig å jobbe når man ser store forskjeller og resultater uansett hva men går i gang med

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no