Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 15:02   #81
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Det er ingenting som alltid er ryddig, nei...
Men badet må være nogenlunde rent (selv om det er rotete)
Med 4 unger er jeg også avhengig av å være ajour med klesvask. Dvs at de vaskes, men ingen vet hvor lenge de ligger klare for ekspedering videre til klesskap

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 15:25   #82
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det på tide med et bildegalleri?

Og vise at jeg ikke har kontroll på innredning heller? Trukke det nei.
Har Klippansofa, og det er det stiligste i dette huset..
:sjuskeprinsesse:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 15:27   #83
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Og vise at jeg heller ikke har kontroll på innredning heller? Trukke det nei.
Har Klippansofa, og det er det stiligste i dette huset..
:sjuskeprinsesse:

Jeg har hatt to Klippaner lenge, og dæven så glad jeg var i de sofaene, og så mange kule trekk!

Nå er de solgt ( Ja, noen ville faktisk BETALE!) og byttet ut med en Fretexhjørnesofa. Flaskegrønn sådan. Fiiiiine sofaen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 16:09   #84
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Har Klippansofa, og det er det stiligste i dette huset..
:sjuskeprinsesse:

Jeg har tre Klippansofaer, 2 i skinn og en med masse kule trekk. Er det sjuskete å ha Ikeamøbler ligger jeg om mulig enda dårligere an ...:Ikeahjem TM:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 16:11   #85
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har tre Klippansofaer, 2 i skinn og en med masse kule trekk. Er det sjuskete å ha Ikeamøbler ligger jeg om mulig enda dårligere an ...:Ikeahjem TM:

Det er ikke sjuskete i seg selv å ha ikeamøbler, synes jeg.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 16:16   #86
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Det er ikke sjuskete i seg selv å ha ikeamøbler, synes jeg.



Men kan jeg stole på en medsjuskes dømmekraft?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 16:24   #87
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Vi har aldri oppvask stående lenge..
Og får fnatt når ting ligger oppå kommoder og slikt. Mannen skal alltid legge fra seg nøkler, lommebok, reginger overalt OPPÅ sjenken, kommodene, ovnen og etc. Jeg blir gal..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:11   #88
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på



BLANKO!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:13   #89
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er et par infiltratører i denne tråden, altså, folk som ikke har noe her å gjøre!

Ja. Helt forferdelig, er det! Jeg syns vi må sette opp noen regler her.

Sjusker: diskvalifiserende feil:

1. Støvsuging oftere enn en gang i uka
2. Tellekanter - uansett hvor, hva og når
3. Strøken kjøkkenbenk, eller spisebord / stuebord
4. Vasking av bad oftere enn en gang i uka

Kom igjen sjusker - foren eder! Og kom med flere diskvalifikasjons-regler her!

I tillegg syns jeg vi kan sette opp en symptom-liste for de som faktisk bør be om hjelp:

1. Vasker du oftere enn 2 ganger i uka?
2. Vasker du håndvask, speil og toalett daglig?
3. Støvsuger du daglig? (Nei, Line, hunder er ingen unnskyldning!)
4. Får du allergiske reaksjoner av rot og skitt?
5. Bærer du alltid søpla direkte fra kjøkken / bad og til søppelbeholder (dvs uten mellomlanding i gangen, på trappa eller annet dertil egnet sted)?
6. Har du tellekanter på klær, håndklær eller kluter?
7. Bretter du tøy umiddelbart når det er tørt, selv om klokka er 6 om morgenen?
8. Rydder du alltid av middagsbordet umiddelbart etter avsluttet måltid?
9. Støvsuger du sofaen ukentlig?
10. Vasker du dørhåndtak og lister ukentlig?

Hvis du kan svare ja på 6 eller flere av disse punktene bør du straks søke hjelp enten hos fastlegen eller hos foreningen "Maniske vaskere". Alternativt kan du søke deg jobb som renholder og få utløp for din mani og samtidig få betalt for det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:16   #90
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Finnes det noen som GJØR alt det der?

Ellers ser jeg at jeg havner godt innenfor sjuskekategorien. Og jeg synes det nå er på tide med en bildetråd.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:20   #91
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Finnes det noen som GJØR alt det der?

Ellers ser jeg at jeg havner godt innenfor sjuskekategorien. Og jeg synes det nå er på tide med en bildetråd.

De fins... jeg har en - hva blir det - hun er gift med søskenbarnet mitt - og hun har tellekanter og alltid rent speil. Hun lever under mottoet at når man tar det med en gang så blir det aldri jobb ut av det. Så hun pusser speilet på badet daglig. Gjerne to ganger om dag også. Hun støvsuger daglig, alt er alltid skinnende rent. Og hun får nesten angst-anfall hvis en duk ligger skjevt på bordet - eller - gud forby, at en av gjestene setter kaffekoppen sånn at duken får en liten bulk! Da er hun frampå og retter opp. Uten et ord, men med en alvorlig mine. Hun er den eneste jeg kjenner som vasker termokanna til kaffen daglig både innvendig og utvendig, og som pusser vinduer både innvendig og utvendig minst en gang i måneden.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:21   #92
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:44   #93
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg må ha ryddig kjøkken, ellers blir jeg smårar.
Jeg orker ikke lage mat på en rotete kjøkkenbenk.
Ellers kan det ofte flyte rundt meg uten at jeg får gjort noe med det, er jeg redd...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:50   #94
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.



Men kan jeg stole på en medsjuskes dømmekraft?

Nei..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:55   #95
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det finnes hjelp å få mot sånt. Den skal jo selvsagt henge med slippen inn mot veggen.

Nei nei nei!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 18:02   #96
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Vi har alltid rene klær. Klesvask er det eneste det er en viss rutine på her i huset.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 18:04   #97
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg har ikke en alltid-ordentlig-ting, tror jeg.
Forresten, det er sjelden at vasken m/benk på badet er skikkelig grisete (men aldri skinnende ren heller, forsåvidt), takket være Jif engangskluter.

I går vasket jeg litt inni kjøkkenskapene og kjørte glass vi sjelden bruker i oppvaskmaskinen for første gang på fem år. Det var skikkelig artig å se hvor bedritne vinglass blir av fett og støv på fem år, gitt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 18:04   #98
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg bruker å ha kontroll på klesvasken. Vi har alltid rene klær når vi trenger.
Nå som jeg er gravid er det lite system på klesvasken og ofte ligger rene klær i en haug på vaskerommet og det blir tatt skippertak en gang i uka for å rydde det på plass.

Mannen vasker også klær, men akkurat for tida har han mer enn nok med andre huslige sysler så det blir rett og slett ikke prioritert og kaoset råder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 18:16   #99
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Badet og doen må være rent.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 18:46   #100
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg ser ihvertfall at jeg ikke trenger å søke hjelp. Her er det ingen fare for overdreven rydde og vaskemani

Jeg holder toalettene rene da. Skitne toaletter og hår i dusjsluken er ekkelt, og noe til og med denne sjefssjuska klarer å unngå

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no