Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frps velgere mener de har mest uflaks

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-07, 20:59   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frps velgere mener de har mest uflaks

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1806701.ece

Ifølge en fersk undersøkelse fra Vesta Forsikring mener åtte av ti Frp-velgere de har hatt mest uflaks.

Til sammenligning mener bare en av 33 SV-velgere og en av 50 KrF-velgere at de har hatt mest uflaks, skriver VG i morgendagens utgave.En fersk undersøkelse fra Vesta Forsikring, utført av Norsk Respons, har kartlagt hvor heldige og uheldige nordmenn føler seg.

Kvinner mer flaks enn menn

Mens flest KrF-velgere svarer at de sist hadde flaks i kjærlighet, mener SV-velgere at de sist hadde mest flaks i arbeidslivet.Samtidig som Frp-velgerne mener de har mest uflaks, mener de rikeste og de med best utdannelse at de har hatt mest hell og lykke i livet.Kvinner mener at de har hatt mer flaks enn menn.- Hvordan du vokser opp, hvem dine foreldre er og genene dine er med på å bestemme hva du får til senere. Dette blir spesielt viktig hvis vi sammenligner oss med noen som for eksempel vokser opp i Uganda, sier lege Ståle Fredriksen, som har skrevet doktogradsavhandling om flaks og uflaks, til VG i utgaven som kommer 2. pinsedag.

Unge mindre flaks enn eldre

Nordmenn over 60 år føler seg heldigere enn de under 30, ifølge undersøkelsen. Det er flest under 30 som svarer at de har hatt mest uflaks.- At unge oftest føler de har uflaks er alvorlig i et politisk perspektiv. Intrykket som er skapt av den yngste generasjonen er at de har det så lett. Men selvmordstall og tanker blant unge viser noe annet, sier Fredriksen.

Tre typer flaks

Ifølge ham finnes de tre typer flaks og uflaks: Den konstitusjonelle flaksen, situasjonsflaksen og uvitenhetsflaksen.Førstnevnte er flaksen og uflaksen du ikke kan styre selv. Situasjonsflaksen er det som skjer med deg, for eksempel ulykker og sykdom.Uvitenhetsuflaksen er ting du ikke ville gjort om du hadde visst bedre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 21:00   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Alt er alle andres feil? Er Frp dem som klarer å samle de misfornøyde som mener de har hatt uflaks i livet?

Hvilke opplevelser er det som gjør at man opplever ting som uflaks, og dermed ikke eget ansvar, i fht at man mener man er heldig og ser lyst på livet?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 21:04   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Iom at det bare er søppel som stemmer Frp, så tilsier vel det at de ikke er særlig gode medmennesker og dermed får sin del av negativitet fra samfunnet rundt som oppleves som urettferdig og uheldig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 21:08   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det var interessant. Ideologisk burde det vel vært motsatt.

Hm..Nei, det tror jeg ikke. Veldig mange på venstresiden er svært takknemlig og opplever seg som heldige som får nyte godt av velferdsstatens goder når det gjelder skole og helse. jeg er personlig veldig takknemlig og glad for at jeg, med ikkerike foreldre, er vokst opp i Norge og ikke USA. Her har hodet mitt fått meg gjennom universitetet, i USA ville jeg endt opp som servitør på en diner. I beste fall.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 21:18   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Apropos flaks og Frp, så har jeg et generelt inntrykk av at Frp (og deres velgere?) klager mye, og generelt sett er misfornøyd. At det er "uflaks" å få trafikkbot når man kjører for fort, og "uflaks" dersom man blir tatt i tollen. Det hele kommer vel an på hva man definerer som uflaks? Om man ser det på et overordnet plan a la "flaks at jeg ble født i Norge" eller om man går på detaljnivå.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 22:28   #6
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Folk som syns de har mye uflaks er vel ofte folk som legger alt ansvar utenfor seg selv! Ved å gi alt annet og alle andre skylden (og ansvaret) for alt mulig vil det jo bare komme nye "ulykker" ramlende på...

Jeg oppfatter mange Frp- folk som klart innenfor denne kategorien mennesker

  Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:11   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.972
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

For noen år siden leste jeg en artikkel i, tror det var Scientfic American, om flaks og uflaks. Forskerne hadde samlet et par tusen mennesker hvor omtrent halvparten definerte seg som heldige og den andre halvparten som uheldige.

En av undersøkelsene var slik at alle fikk en avis og oppgaven var å telle antall bilder i avisa. "Uflaksene" brukte lang tid, bannet litt og telte og telte. "Flaksene" telte side 1 og 2 og så stoppet de. På side 2 var det en annonse som sa "I denne avisen er det 36 bilder".

Dette var en av de tingene med undersøkelsen som fikk forskerteamet til å konkludere med at de som mener de har uflaks ofte heller ikke ser etter mulighetene livet gir. Og der har vi vel FrP i et nøtteskall: Jeg skal ikke gjøre noe selv, alt skal komme i mine hender og hvis ikke er det andres feil.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:19   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Min umiddelbare reaksjon på overskriften var: "Selvfølgelig synes de det".

Denne oppfatningen synes jeg kommer tydelig frem i partipolitikken.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 13:30   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Min umiddelbare reaksjon på overskriften var: "Selvfølgelig synes de det".

Denne oppfatningen synes jeg kommer tydelig frem i partipolitikken.


Som jeg skulle sagt det selv.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 14:51   #10
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frps velgere mener de har mest uflaks

Jeg oppfatter FrP velgere som litt missfornøyde ("alt hadde vært bra hvis bare ikke..."), så det er ikke så overraskende at de også synes at de har uflaks.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no