Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 12:03   #1
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Inspirert av tråden om ulike måter å spise egg på lurer jeg på hvordan dere åpner bløtkokte egg. Jeg har nemlig observert at mannen og jeg gjør det på ulike måter og er begge hellig overbevist om at vår måte er den rette.
Mannen tar en kniv og skjærer av toppen på egget, spiser så den biten med eggehvite som ligger i den minste delen før han fortsetter på hoveddelen som vanlig. Jeg bruker en skje og slår på toppen av egget slik at skallet knekker og piller så av omtrent en tredel av eggeskallet og spiser så egget med skje som vanlig. Grunnen til at jeg ikke bruker mannens metode er fordi det lett kommer små biter eggeskall inni egget.
Jeg begynner alltid å spise den spisse enden, mens mannen har ingen preferanse.

Hva med dere?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:04   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Man kan i hvert fall ikke begynne å spise egget i den butte enden!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:05   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Men svaret mitt er at jeg ikke liker bløtkokte egg. Og sånne smilende spiser jeg som du spiser egget ditt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:06   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg slår av "skalken" sånn som mannen til HI.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:07   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Man kan i hvert fall ikke begynne å spise egget i den butte enden!


Nei, han er litt vill og gal der. Han har heller ikke noe system for hvordan han setter sammen taco, det blir helt tilfeldig hver gang.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:09   #6
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør som deg, Myria.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:22   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør som mannen til HI.
Men jeg begynner alltid å spise i den spisse enden og har fast rekkefølge for fyllet i taco.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:35   #8
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør som mannen din, men spiser alltid fra den spisse enden.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:39   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg spiser det helst ikke, men kakker som du om jeg gjør det. Knerten omtaler din løsning som "mormormåten" og din manns som "morfarmåten".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:50   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nei, han er litt vill og gal der. Han har heller ikke noe system for hvordan han setter sammen taco, det blir helt tilfeldig hver gang.

Mannen din er ikke riktig sammensatt!!
Jeg bruker både din og mannen din sin egge-metode, men kun den spisse enden kan spises fra.
Og taco?! En tuller ikke med rekkefølgen der altså.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:51   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

med eggeskallkutter, så klart.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:24   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør med bløtkokte egg, som jeg gjør med hardkokte egg, jeg skreller dem, og så knuser jeg dem utover brødskiva. Eller - dersom det er hardkokt, deler jeg egget opp i skiver først. Er det bløtkokt, knuser jeg det bare godt nedi skiva, salter og spiser.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:30   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Inspirert av tråden om ulike måter å spise egg på lurer jeg på hvordan dere åpner bløtkokte egg. Jeg har nemlig observert at mannen og jeg gjør det på ulike måter og er begge hellig overbevist om at vår måte er den rette.
Mannen tar en kniv og skjærer av toppen på egget, spiser så den biten med eggehvite som ligger i den minste delen før han fortsetter på hoveddelen som vanlig. Jeg bruker en skje og slår på toppen av egget slik at skallet knekker og piller så av omtrent en tredel av eggeskallet og spiser så egget med skje som vanlig. Grunnen til at jeg ikke bruker mannens metode er fordi det lett kommer små biter eggeskall inni egget.
Jeg begynner alltid å spise den spisse enden, mens mannen har ingen preferanse.

Hva med dere?

Noe midt i mellom. Slår på egget så det blir en ring rundt toppen. Skjærer så denne av og spiser det som er i halvdelen. Mindre griseri.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:53   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg gjør som mannen i HI, men alltid den spisse enden. Jeg spiser det helt hardkokt da, så det er ikke ofte jeg gjør det.

Rekkefølgen på taco er ikke til å tulle med altså. Mannen din er ikke riktiv vel bevart på det punktet der!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:55   #15
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

med eggeskallkutter, så klart.

Jøss, finnes det også?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:04   #16
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jøss, finnes det også?!

bøtt åff kårs. Ser ut som en liten saks, men rund, og med små tenner inni. Setter den oppå egget og klemmer, og vips, perfekt rund topp kuttes og kan løftes av egget.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:13   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

jeg kapper av toppen på den spisse siden. også spiser jeg.

Det er jo alltid stor konkuranse i familien... hvem får "kanarifugl"? (dvs. plomme i toppen også!)

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:13   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg har en sånnen. Genial sak.
Åpner selfølgelig i spisse enden.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:14   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nei, han er litt vill og gal der. Han har heller ikke noe system for hvordan han setter sammen taco, det blir helt tilfeldig hver gang.

HVA? Ring psykriater.. det må jo være system i tacoen!!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:49   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff 2: Hvordan åpner dere bløtkokte egg?

Jeg spiser som deg, fordi jeg ikke UNDER NOEN OMSTENDIGHET kan risikere å få skall i egget!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no