Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I matbutikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 17:21   #41
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Det var en veldig rar ting å reagere på. Jeg snakker sånn til ungene jeg også. For meg er matbutikken ingen stillesone og jeg bryr meg ikke om junior snakker litt høyt heller. Bråk og herjing blir noe annet. Jeg kan spørre om han kan navnet på den frukten eller den grønnsaken. forklare hva vi skal handle og hvorfor. Helt normalt når man handler sammen med ungene etter min bok.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:28   #42
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Et lite tips; ta med deg et barn eller to selv neste gang du handler! Det pleier nemlig jeg å gjøre, og da er jeg så opptatt av å prate med dem og av å handle varene våre at jeg ikke engang legger merke til de andre kundene i butikken, og jeg har ihvertfall ikke tid til å irritere meg over hva andre gjør eller sier.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:32   #43
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Sv: I matbutikken

Dette var en merkelig problemstilling. Mener du at man ikke skal snakke med barna sine i butikken eller det sånn at barn ikke har noe i butikken å gjøre eller hva mener du egentlig?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:42   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Du er sær.

Jeg prater med ungene ustanselig når vi handler sammen, og det med den sunne laksen som vi skulle lage aioli til, hadde seksåringen vært truende til å belære meg om. (Og hun som nå er ti, var ikke fremmed for å belære fremmede om hvor sunt laks var og hva pappa skulle lage til middag, så du får bare prise deg lykkelig over at de som du møter på butikken tross alt bare snakker med hverandre. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:48   #45
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: I matbutikken

Tror jeg skjønner deg HI, og det er vel mer en ekstrem-variant av alle som har svart her.
Ikke at det irriterer meg, men det hender vel at jeg himler litt for meg selv.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:48   #46
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I matbutikken

Kan jo hende jeg snapper opp gode tips om jeg hører andre diskuterer hva de skal handle. Nei, i matbutikken virrer jeg ganske målløst rundt, og er temmelig lite opptatt av andre kunder. Først når jeg kommer til kassen og dersom det er kø, kan jeg finne på å bli noe irritert.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:03   #47
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg tror egentlig jeg skjønner hva du mener. ..for jeg kjente meg litt igjen i hovedinnlegget. Av og til får jeg en følelse av at det ikke er barnet som er hovedmålet for de lange pedagogiske utgreiingene (og forsiktighets-formaningene) på butikken, men andre kunder.

Ikke at det irriterer meg. Men denne tanken har altså slått meg fra tid til annen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:27   #48
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg tror egentlig jeg skjønner hva du mener. ..for jeg kjente meg litt igjen i hovedinnlegget. Av og til får jeg en følelse av at det ikke er barnet som er hovedmålet for de lange pedagogiske utgreiingene (og forsiktighets-formaningene) på butikken, men andre kunder.

Ikke at det irriterer meg. Men denne tanken har altså slått meg fra tid til annen.

Ja, akkurat det jeg mente.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:27   #49
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Tror jeg skjønner deg HI, og det er vel mer en ekstrem-variant av alle som har svart her.
Ikke at det irriterer meg, men det hender vel at jeg himler litt for meg selv.

Ja det et ekstremvarianten og siden det er mange som shopper samtidig og butikken ikke erer altfor stor er det ikke til å unngå å legge merke til det.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:31   #50
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg tror egentlig jeg skjønner hva du mener. ..for jeg kjente meg litt igjen i hovedinnlegget. Av og til får jeg en følelse av at det ikke er barnet som er hovedmålet for de lange pedagogiske utgreiingene (og forsiktighets-formaningene) på butikken, men andre kunder.

Ikke at det irriterer meg. Men denne tanken har altså slått meg fra tid til annen.

Ja- godt beskrevet. Akkurat som forbipasserende er hovedmålet for pedagogisk snakk. Ser at fler enn meg kikker litt.Bare et snålt fenomen og ja jeg er kjemperar

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:48   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Når mannen er i butikken alene så hender det rett som det er at han ringer hjem for å spørre om råd.

Haha, min også. Til stadighet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:49   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg tror egentlig jeg skjønner hva du mener. ..for jeg kjente meg litt igjen i hovedinnlegget. Av og til får jeg en følelse av at det ikke er barnet som er hovedmålet for de lange pedagogiske utgreiingene (og forsiktighets-formaningene) på butikken, men andre kunder.

Ikke at det irriterer meg. Men denne tanken har altså slått meg fra tid til annen.

Skjønner hva du mener og har opplevd det selv. Men det var ikke helt slik jeg lese HI.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:55   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Det kan selvsagt finnes folk som snakker om "den sunne fisken" i et forsøk på å imponere de andre i nærheten, men jeg kan i alle fall garantere at det finnes folk som bruker handlerundene til å lære barna forskjell på sunn og usunn mat, helt uten tanke for hva naoene måtte tro :rekker opp hånda:, eller som bare skravler om løst og fast for å underholde ungen. :rekker opp hånda igjen:

Jeg kan garantere at jeg aldri har hatt naboene i tankene når jeg sier at "i dag skal vi ha noe sunt til middag". Jeg tror faktisk ikke jeg gidder å prøve å imponere folk som er troende til å la seg imponere av at jeg spiser laks, så hva skulle være vitsen med det?

(Finnes det et menneske i verden (eller i alle fall i Norge) som lar seg imponere av at noen spiser laks? Jeg tviler, og derfor tror jeg ikke folk flest prøver å bruke det som nabo-imponator heller.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:57   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Det er litt sært å tenke at folk snakker med barna sine for å imponere de som hører på altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:00   #55
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: I matbutikken

Vel, da får du ståpels om du handler på samme butikk som meg, for jeg snakker alltid høyt med jenta på butikken om det enten er om det ene eller det andre, men det er ikke nødvendig vis så veldis pedagogisk. Det hører mer til sjeldenhetene. Jeg bærer i tillegg jenta hylende ut av butikken de få gangene det faktisk er nødvendig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:21   #56
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg hadde en sånn opplevelse på Rema her i Nord Norge i sommer. Det var lørdag og jeg og alle fem ungene stod ved smågodthylla. Jeg var småirritert siden ungene på død og liv skulle ha hver sin pose, og plukke smågodt med hver sin skje. Det kom en mor med to store barn mens vi stod der og plukket. Det var tydelig at de var på ferie her siden de snakket østlandsdialekt( og var veldig brune og fine). :-) Mammaen snakket veldig høyt, veldig tydelig og veldig pedagogisk: " Husk at dere kun har lov til å ta åtte smågodter hver, og dere har ikke lov til å ta de store snurrene eller andre store godterier. Det er så mye sukker og usunne stoffer i slike godterier. Vi skal jo snart lage en deilig, kremet fiskesuppe av all fisken vi fikk i dag. Og etter middag kommer dere til å være så mette at dere ikke har lyst på noe særlig godterier uansett..... Bla bla bla".

Ungene hennes stod og siklet på alle godteriene de gikk glipp, og jeg ble en liten smule provosert siden alle mine små stod der med hver sin godtepose. Da kom det ganske spontant ut av meg; "Bare pøs på med så j**** mye dåkker har lyst på unga. Nu skal vi hjem å hiv innpå".

Denne moren ble sikkert like irritert og provosert av min upedagogiske og usunne oppførsel.
Men jeg er jo egentlig ganske opptatt av at ungene skal spise sunt og sånn. Jeg ble bare litt småirritert da jeg følte at denne mor indirekte belærte
meg som lot treåringen, femåringen osv. stå og plukke en masse godterier uten å bli begrenset.

Dette er derimot ikke noe je opplever ofte. Kun den ene gangen.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:45   #57
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Morsom historie Veslemøya og point taken. Det er bare det at det er mange slike på vår butikk og de snakker gjerne med litt høyere stemme.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:51   #58
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I matbutikken

Det her minner meg litt om reaksjonen vi fikk fra damen på flyraden foran oss da vi fløy fra London til San Fransisco. Tigergutten, nesten 3, satt på vindusplassen, og Forskeren og jeg satt hhv i midten og ytterst på samme raden. Han satt pent og stille i setet sitt med smådyrene sine og lekte med fin innestemme. Han sang litt innimellom også. Jeg er veldig vâr på at barna ikke skal forstyrre andre i sånne "intime", langdryge settinger, så han var virkelig ikke høylydt. Men han sang og lekte. På en sånn måte at vi var veldig glade for at han var i så godt humør. Helt til damen foran ham snur seg, ser på ham, ser på oss og utbryter "I can't sleep!" med et forpint uttrykk i ansiktet. På dagflight. Jadda. Vi lurte litt på om vi skulle ta lekene fra ungen så han kunne sitte og hyle de resterende åtte timene i stedet.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:00   #59
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Uhhh-dere har vært ute for en skikkelig anusmunn. Er ikke sånn jeg altså...

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:03   #60
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Noen synspunkter rundt dette eller har du andre opplevelser å dele?

Ja, etter å ha lest denne har jeg visst det.

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Uhhh-dere har vært ute for en skikkelig anusmunn. Er ikke sånn jeg altså...

Jeg irriterer meg veldig over folk som på død og liv må bruke ekle, harry ord på diskusjonsforum på nett.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no