Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I matbutikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 09:01   #81
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror hi snakker om den åpenbart belærende sorten. Som "vi står fint og venter, vi" noe iddismor uttalte til sin sønn, mens min sønn hadde AnfallTM.

Ja jeg skjønner hva du mener med undertonen - og blikk kan si mer enn ord absolutt. Noen har i tillegg til å være belærende også vondt i vilikken og da er det ikke lett.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 09:15   #82
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I matbutikken

Ukjent problem. Jeg har mer enn nok med meg selv og mine egne tanker når jeg går i butikken. Men har jeg med ungene sender jeg de rundt for å hente varer for meg.

Eneste «problemet» mitt med lokalbutikken er at jeg møter kjentsfolk så jeg blir stående og prate, ene gangen skulle jeg bort å kjøpe en boks rømme, etter 1time og 20 minutter kom Frøkna å hentet meg (mobilen lå igjen hjemme). Og da snakket hun rimelig høyt.«Erre muli å bruke så lang tid for å kjøpe en boks rømme», litt sånn belærende i stemmen. Denne kvelden var det mange kjente på butikken. Jeg er ikke en inn/ut-pust skravle person og innimellom sliter jeg med å avslutte på en høflig måte mot.inn-/utpust mennesker.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 09:29   #83
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg er en slik

Når andre unger står og grafser i godtehylla sier jeg høyt til lillemann at han kan plukke sine tre ting på en fin måte. Og ja, jeg sier det akkurat så høyt at de andre mødrene skal høre meg. Noen må jo oppdra ungene deres om de ikke gjør det selv.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 09:43   #84
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg er en slik

Når andre unger står og grafser i godtehylla sier jeg høyt til lillemann at han kan plukke sine tre ting på en fin måte. Og ja, jeg sier det akkurat så høyt at de andre mødrene skal høre meg. Noen må jo oppdra ungene deres om de ikke gjør det selv.

Mine får forsyne seg selv, er jo så dyrt, dette smågodtet.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 10:15   #85
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

[quote=Fløyel;3628410]Ukjent problem. Jeg har mer enn nok med meg selv og mine egne tanker når jeg går i butikken. Men har jeg med ungene sender jeg de rundt for å hente varer for meg.

Samme her - funker bra det,7 åringen henter alt mulig, og vi snakker ikke med viskestemme heller Men vi lager heller ikke fullt show utav shoppingen som andre sambygdinger gjør.

Og alle som har små barn - for all del jeg skjønner at de klikker i vinkel innimellom i mange situasjoner, been there og man gjør det beste ut av det.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 10:16   #86
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mine får forsyne seg selv, er jo så dyrt, dette smågodtet.

Min forsyner seg med lørdagsgodteri selv og jeg har egentlig aldri opplevd noen belærende sjeler rundt godtehyllene.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 10:24   #87
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg synes det forresten er veldig hyggelig å høre andre ha fine samtaler med barna sine om det er litt høyrere enn vanlig innestemme så gjør ikke det så mye, finnes andre lyder som er verre enn vanlig snakk mellom mor og barn, det som er trist er stressa foreldre som surt og grintete ikke gidder å snakke med barna sine, men ber dem være stille og bare sier nei konsekvent til alt barna spør om, som ofte resulterer i grinete og gretne barn

Min forsyner seg selv i godtehylla han også, aldri hatt noen problemer med det - de er ganske så lette de godteposene da han vet han ikke får mye, det har regulert seg av seg selv så følger ikke med på det, heldigvis aldri hatt noe særlig konflikter eller mas i butikksammenheng heller, heldigvis.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 11:43   #88
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hehe, sånn skravler jeg på butikken. Alt for å holde på oppmerksomheten til barnet og hindre han i å gå amok i hyllene.

Jepp. Småskravling er ypperlig forebyggende avledningsmanøver.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no