Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Taco til 11 stk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-18, 09:01   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vi bruker 800 gram kjøttdeig til fem personer så jeg fatter ikke at 400 kan være nok til fire. Det pleier riktignok å være litt igjen, men sist var det kun igjen 40-50 gram kanskje.

Jeg tenker at det er lett å spise det som serveres. Når vi har taco så har vi erfart at alle føler at de har fått nok selv om vi bare har en pakke med karbonadedeig. Det pleier å bli rester da også. Vi putter veldig mye annet inni lefsene enn bare kjøtt.

Knerten spiser bare lefse, ost, paprika og kjøtt, men vi tre andre putter mye rart inni der. Og så har vi ofte chilibønner til og det metter ganske mye (dog spises det bare av oss to voksne).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 09:05   #22
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Så underlig forskjellige familier rundt omkring. To pakker karbonadedeig på oss 5, da er det kanskje bittelitt igjen. Men jeg har en 15-år gammel sønn som kan spise uante mengder...

Jeg hadde tatt 4-5 pakker karbonadedeig (og heller fryst restene), er hysterisk redd for å ha for lite.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 09:09   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Så underlig forskjellige familier rundt omkring. To pakker karbonadedeig på oss 5, da er det kanskje bittelitt igjen. Men jeg har en 15-år gammel sønn som kan spise uante mengder...

Jeg tror nok det vil endre seg når vi også har en 15-årig gutt. Nå består familien av meg (som er vektoperert og spiser svært lite), mannen min (som trolig spiser for 2, men ikke trenger så mye av akkurat kjøttet til tacoen), snuppa (13 år i morgen og livredd for å legge på seg ... så lenge det ikke er snakk om sjokolade, for det teller visst ikke i kaloriregnskapet ) og knerten (10 år og tynn som en spiker med dertil hørende matlyst).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 09:27   #24
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Vi putter også mye annet inni enn kjøtt altså, spesielt jeg. Vi er fire stk som spiser som voksne og en som spiser en helt normal barneporsjon (så lenge det ikke er pizza eller rød fisk, da spiser han som en storspist, voksen mann).

Det skal sies at om fjortissen ikke er hjemme så er det som regel greit med rester etter 600 gram kjøtt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 10:14   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Så underlig forskjellige familier rundt omkring. To pakker karbonadedeig på oss 5, da er det kanskje bittelitt igjen. Men jeg har en 15-år gammel sønn som kan spise uante mengder...
.

Hva er det på hver lefse? Er det en god haug grønne ting med litt kjøtt på toppen, eller bare litt agurk, tomat og paprika for syns skyld og mest ost, kjøtt og dip?

Opplever at det er veldig forskjellig hva man bruker av de ulike ingrediensene. Har arrangementer for barn med taco av og til, og det er helt avgjørende for å få nok kjøtt at man først forsyner seg med de grønne sakene og kjøtt og ost til slutt, ved buffeten. Står kjøttet først, lasser de første på med bare litt grønn pynt, og da blir det ikke nok kjøtt til alle, nesten uansett hvor mye.

Man velger jo selv, men det har mye å si for mengdeberegningen hvordan slutt-porsjonen ser ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 10:17   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Det er jo et poeng å ha nok mat i et selskap, og taco-kjøttdeig kan jo fryses så lag heller mer enn mindre, tenker jeg. Selv om det er/var veldig smart å sette kjøttet til slutt i bufferen.

Jeg er veldig fornøyd med lefsene fra First Price for de har så genial størrelse! Ikke bittesmå men ikke kjempedigre. Da er det litt enklere med porsjonskontroll.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 10:17   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Jeg opplever at barn har veldig ulike vaner når det gjelder taco og også at man har veldig ulike vaner ift å forsyne seg. Noen tar veldig mye på av det ene eller andre, noen tar mange ulike ting. Da tenker jeg at i et selskap med mange barn bør det være nok til at dersom den ene tar veldig mye agurk skal det likevel være igjen til andre uten at man må hive seg over og korrigere.

Hos oss går det 1 agurk per middag dersom vi skjærer opp og setter fram. Og det synes jeg bare er fint. Det er ikke akkurat grønnsakene jeg tenker man bør begrense barna mest på i inntaket.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 10:19   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Så underlig forskjellige familier rundt omkring. To pakker karbonadedeig på oss 5, da er det kanskje bittelitt igjen. Men jeg har en 15-år gammel sønn som kan spise uante mengder...

Jeg hadde tatt 4-5 pakker karbonadedeig (og heller fryst restene), er hysterisk redd for å ha for lite.

Min sønn får ikke spise uante mengder. Jeg synes det er et poeng å begrense kjøttspising både på et helsemessig og et miljømessig grunnlag. I en bursdag ville jeg ikke tenkt like mye på det, men nå snakker jeg om hverdagen. Vi har aldri noensinne hatt to pakker karbonadedeig til middag, og vi er fire som spiser som voksne. Her er ikke alternativet å kun fylle lefsa med kjøtt. Jeg blander også ofte inn bønner, og vi spiser aldri opp den ene pakken med karbonadedeig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 10:43   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til 11 stk

12-årige gutter kan spise mye altså, så jeg ville regnet 500 g kjøtt per 4 personer i hvert fall(altså 1,5 kg). 3 lefser per pers + noe tacochips. Guacomole av 4-5 avokadoer, det kan jo gå mye av, eller lite, kommer an på om de liker det eller ikke.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 10:48   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Enda en familie på fem som klarer seg med 400 g kjøtt.

Det meste til taco holder seg hvis det ikke spises opp. Jeg er derfor ikke redd for å ha for mye av ingrediensene, vi spiser det i alle fall uansett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 11:27   #31
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Jeg ville også tenkt 4 pakker, og masse rømme og ost.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 11:27   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Jeg ville tenkt fire personer per pakke kjøttdeig. Med andre ord tre pakker, men hatt noe strimlet kyllingfilet i tillegg (vi bruker det, fordi ene ungen vår ikke liker tacokjøtt). To lefser på hver, hvis de er store (men kjøpt en pakke ekstra, som kun åpnes ved behov, de er vakumpakket så de holder seg jo). Skjell hvis noen har glutenallergi/cøliaki.

Ville kuttet opp to agurker, to lange, spisse paprika, to pakker småtomater, en pakke med salat (litt ekstra i reserve av grønnsakene, som kan kuttes opp ved behov, eller brukes til salat neste dag hvis det ikke blir nødvendig) åpnet en boks med mais i første omgang (har alltids reserve i skuffen), to pakker lettrømme (gjerne en laktosefri og en vanlig), ett glass med hot, og ett glass med mild tacosaus (evt to milde, hvis det er små glass), en pakke revet ost, og hatt en i reserve (noen unger bruker MYE ost). Guacamole av to til tre avokadoer. En stor pose tacochips.

Vi har aldri brukt ananas, så det hadde jeg ikke kommet på å tilby.

Mannen ville trolig doblet dette. Og vi ville hatt rester herfra til evigheten.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-01-18 kl 11:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 11:51   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Guttefamilie melder seg.
Ser at det er jentebursdag og da ville jeg justert ned mye mer enn om jeg hadde kjøpt inn til bursdag for gutta her.

Når vi 4 har taco så kjøper jeg en sånn 700g kjøttdeig og rasper opp en stor Jarlsberg. Det går nesten et glass salsa og nesten en pappboks med mais.
Her spises det en 8pk med lefser (gutta og mannen spiser det) og jeg varmer opp 4 tacoskjell til meg. Jeg knuser skjellene og blander i alt til en mølje og spiser med gaffel.. det blir bare gris om jeg spiser skjellene hele..
Elstesønnen har startes med 2 lefser bare med ost evt litt kjøtt og mest ost..

Når vi har hatt bursdag så har jeg ganget opp det vi spiser med 4 og 4 og trukket fra litt. Det går aller mest av kjøtt, mais og ost.

Om det blir noe til overs så er det godt med Qusadillas neste dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:23   #34
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Jeg hadde 17 unger på taco i går faktisk. Stekte 4 kg kjøttdeig. Raspet 1 kg ost
Fire agurker, seks tomater, en løk, to store bokser mais og et salathode.
Tre tacobowls på hver. Tre beger rømme og tre glass saus

Hadde igjen:
ca 3 kg tacokjøtt
200g ost
2 agurker
1 hel løk
1 boks mais
Fem tomater
To bokser rømme
og to glasssaus

De spiser mindre enn du tror...
Mine gjester var riktig nok tredjeklassinger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:28   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

4 kg kjøttdeig til 17 barn, Floksa? Det hadde vært nok til 40 voksne i min verden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:47   #36
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

4 kg kjøttdeig til 17 barn, Floksa? Det hadde vært nok til 40 voksne i min verden.

100g er veldig lite da.
Vi spiser ca 1200g på en vanlig tacomiddag.Vi er seks stk.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:52   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Rekker ikke lese alt men stikker innom butikken og kjøper litt ekstra. Alt holder seg og jeg kan fint leve på taco resten av uken om jeg må det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:52   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

100g er veldig lite da.
Vi spiser ca 1200g på en vanlig tacomiddag.Vi er seks stk.

... mens vi fire hos oss spiser maks 300.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:55   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

En pakke kjøttdeig på 400 gram holder for min familie på 5. Men da spiser det ene barnet svært lite, som i nesten ingenting (steker som regel litt strimlet kyllingfilet til henne). Så i praksis fire personer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:56   #40
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

100g er veldig lite da.
Vi spiser ca 1200g på en vanlig tacomiddag.Vi er seks stk.

100g høres veldig lite ut - enig i det, men vi spiser faktisk sjelden mer enn det. Vi bruker 400g til 3 personer (2 voksne og en tenåringsjente), og da er det som regel nok igjen til at arvingen får seg en lefse til frokost neste dag.

Beregner mer når vi har gjester da, minst 150g per voksen/tenåring.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no