Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere som er redde?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-11, 01:55   #41
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere som er redde?

Jeg er mest redd for bergenserne. De holder seg ikke til sitt eget slag engang. Overalt er dem!

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 09:21   #42
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som er redde?

Jeg hadde en diskusjon med en partifelle her om dagen, der vi ble enige om at vi må få importert flere unge muslimske kvinner til regionen vår. De både har og føder barn. Katolikkene som kommer hit er så å si bare menn på 40+, og de bidrar fint lite til fødselstallet. Men kanskje man kan koble dem sammen?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 09:55   #43
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Bare rolig! Jeg har vært gift med en katolikk i mer enn 13 år og det har gått helt fint med meg.

Tror jeg.

Bidratt til fødselstallene har han i hvert fall.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 10:01   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere som er redde?

Men må man ikke konvertere om man skal gifte seg med en katolikk?

  Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 10:57   #45
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Det måtte ikke jeg, Smilefjes.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:01   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men må man ikke konvertere om man skal gifte seg med en katolikk?

Jøder og muslimer er vel dei som er kjende for å vere strengast på akkurat dette.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:07   #47
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men må man ikke konvertere om man skal gifte seg med en katolikk?

Nei, det må man ikke. :eks-katolikk:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:12   #48
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men må man ikke konvertere om man skal gifte seg med en katolikk?

Det er mulig dette hadde vært et tema om vi hadde villet gifte oss i en katolsk kirke, men det vet jeg ikke. Det hadde ikke vært et tema i en protestantisk kirke og det var i hvert fall ikke noe tema på ambassaden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:33   #49
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men må man ikke konvertere om man skal gifte seg med en katolikk?

Det blir nok det neste, tenker jeg, langt mer effektivt om man vil ta over landet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:44   #50
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere som er redde?

Det å gifte seg med en katolikk, er jammen ikke barebare det, altså. Nå må vi slutte med snillismen og slutte å la oss hjernevaske av politikerne.
Tenk for eksempel på stakkars Meggie og Father Ralph, der kan man se hvordan det kan gå. Vi som er gamle og erfarne nok til å ha opplevd Tornefuglane har nok et noe mer realistisk syn på slike forhold.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:45   #51
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men må man ikke konvertere om man skal gifte seg med en katolikk?

Om man skal gifte seg i kirken maa man.

Jeg er gift med en katolikk, men vi giftet oss borgerlig. Jeg bor i Nederland og her er det katolikker overalt!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:50   #52
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Om man skal gifte seg i kirken maa man.

Jeg er gift med en katolikk, men vi giftet oss borgerlig. Jeg bor i Nederland og her er det katolikker overalt!

Ja, og dere holder jo på å synke i havet. I rest my case.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:53   #53
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, og dere holder jo på å synke i havet. I rest my case.

Ja, der ser du

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 13:05   #54
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Vi giftet oss i kirken, og mannen måtte ikke konvertere.

Straffen vår er en katt som tror den er en hund. Skremmende.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 13:15   #55
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Om man skal gifte seg i kirken maa man.

Det er vel ikke noe regel for det? Jeg er fra et land hvor ca. 60% er katolikker, og det er ingen som trenger å konvertere for å få gifte seg med en katolikk- det har jeg aldri hørt om. Men jeg vet at det er store forskjell fra prest til prest- noen vier f.eks. ikke folk som har vært gift før, mens andre gjør det uten diskusjon.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 13:40   #56
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er mulig dette hadde vært et tema om vi hadde villet gifte oss i en katolsk kirke, men det vet jeg ikke. Det hadde ikke vært et tema i en protestantisk kirke og det var i hvert fall ikke noe tema på ambassaden.

Man må ikke konvertere.

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Om man skal gifte seg i kirken maa man.

Jeg er gift med en katolikk, men vi giftet oss borgerlig. Jeg bor i Nederland og her er det katolikker overalt!

Nei, man kan fint gifte seg i katolsk kirke med en katolikk. Ikke noe problem.

Det er verre å skille seg som katolikk. Eller ganske vanskelig å gifte seg igjen katolsk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 16:39   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Katolikker, islendinger og all slags skrømt oversvømmer landet vårt for tiden. Snart ber vi rosenkrans mens vi spiser værballer og foreslår kanonisering av Olav V. Det skulle ikke vært lov i verdens rikeste land. Jeg er sjokkert.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 09:27   #58
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av MsM, her.

Det der med smøret er bare begynnelsen. Bare vent til vi går løs på vinen. DET er krisen sin, det!

Alko-likk?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 10:10   #59
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men må man ikke konvertere om man skal gifte seg med en katolikk?


Nei, det er ikke nødvendig. Vi giftet oss katolsk. Presten spurte mannen om han var kristen. Nei, sa Synnemormannen, jeg er humanetiker. Greit, sa presten og viet oss i den katolske kirken. Å skille seg er vel verre - eller rettere sagt: Å gifte seg katolsk en gang til er verre. Foreløpig er det intet tema for oss heldigvis!

Det eneste han måtte love, var at han ikke skulle forhindre meg i å oppdra mine barn i den kristne tro. Presten vår var faktisk så liberal at min svigermor som er humanetiker og utmeldt av den norske kirken fikk være fadder for eldstejenta. Det holdt at en av fadderne var katolikk.

Ellers kan jeg meddele at jeg ikke er ansvarlig for smørkrisen, jeg er bare bittelitt ansvarlig for en eventuell alkoholkrise som måtte komme og jeg har formert meg fint-fint. Jeg tror ikke jeg er skummel engang. (?)

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 10:59   #60
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere som er redde?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Alko-likk?

DIT vil jeg konvertere!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no