Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-16, 11:44   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Antall skritt, antall timer, antall km og klatring og sånn? Flatt eller kuppert, osv.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:07   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

I følge denne beskrivelsen, er turen 10 km lang og har en stigning på 236 m. Jeg har bare gått litt av stien fra Gjendesheim mot Memurubu, og der var det kjempefint. Frodig og lunt, med grønne Gjende på ene siden og bratte fjellsider på andre siden.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:12   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Jeg har gått turen, men det er veldig mange år siden.

Det er ikke en liten rusletur, men den er ikke veldig tung heller. Det er ikke god sti hele veien, og da er det en del steiner. Så jeg synes man trenger ordentlig sko til den turen også. Jeg ville ikke gått den i joggesko.

Men det er en fin tur. Gjendevannet er flott.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:46   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

En kollega forteller at det er frodig og vakkert, litt klyving på steiner innimellom og at stigningene er relativt korte. Det er visst veldig vakkert langs Gjende også, selv om utsikten ikke er så svimlende som Besseggen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 18:28   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Det er veldig, veldig vakkert, husker jeg. Absolutt en ordentlig tur, gode sko og slikt er fortsatt viktig, men ingen skumle eller veldig anstrengende partier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 18:40   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Yngste min gikk den da hun var syv og syntes det var en fin tur. Hun og kusinen og onkelen gikk der pga kusinens høydeskrekk. Resten av oss gikk eggen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 19:42   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Jeg så nettopp reklamen der Kjetil Jansrud gjør som en 8-åring, så jeg tror nok 7-åringer flest er sprekere enn meg. Hun var ihvertfall sprekere enn ham. Jeg har ikke gått 10 km sammenhengende (annet enn i London og Paris i år, helt sikkert) på evigheter. Men man har jo hele dagen til rådighet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 19:45   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Jeg tror jeg så et sted at turen er estimert til 2-3 t (kan stemme godt med 3,5-5 km i timen). Du har jo hele dagen på deg, så det går sikkert fint. Ta pauser, nyt naturen og ta livet med ro, så blir det sikkert bra.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:35   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg så nettopp reklamen der Kjetil Jansrud gjør som en 8-åring, så jeg tror nok 7-åringer flest er sprekere enn meg. Hun var ihvertfall sprekere enn ham. Jeg har ikke gått 10 km sammenhengende (annet enn i London og Paris i år, helt sikkert) på evigheter. Men man har jo hele dagen til rådighet.

Jeg er også i rusleform og har ikke trent på lenge på grunn av hjerteinngrep i juli. Vi kan ta det jevnt og trutt og pent og rolig sammen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 22:46   #10
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Rusler her også, kroppen min er ikke bygd for fart.

Til sammenligning, tur til Storheia fra Kumlokket/Henriksåsen er vel tur/retur i underkant av ei mil er det ikke? Har du gått den turen? Gikk den i dag og brukte 1 time og 40 min opp. Tidligere brukte jeg ca 20 - 25 min kortere tid og var betydelig mindre pustete og pesete enn hva jeg var i dag. Så jeg er i skikkelig dårlig form, men storkoser meg på tur og er skikkelig god på pauser.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 22:56   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Nei, jeg har bare gått til Geitfjellet etter transplantasjonen og var nokså anpusten opp siste kneika der ... Og der går treåringer. Jeg har vært syk i mange år.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 23:04   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Gikk Geitfjellet på fredag og var fullstendig pumpa da jeg kom opp, jeg må ha noen pustestopper på veien, selv når jeg går "treningsøkt". Gikk opp fra veien rett nedom Helkansætra og brukte ca 35-40 minutter og det var alenetur med mål om pust og pes og høy puls. Så det sier deg kanskje noe om formnivået mitt. Eller gikk du rett opp fra Lavollen?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 23:06   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Nå høres det ut som jeg ikke gjør noe annet enn å renne rundt i Bymarka men det gjør jeg ikke altså. Jeg har såvidt kommet i gang igjen etter over et år med inaktivitet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 23:06   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Gikk fra omtrent Lavollen ja, så det er jo omtrent 2 km opp. Forbi Helkansætra, ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 23:08   #15
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er turen langs vannet fra Memurubu til Gjendesheim da?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Gikk fra omtrent Lavollen ja, så det er jo omtrent 2 km opp. Forbi Helkansætra, ja.

Da er det sannsynligvis samme veien opp vi har gått. Turen rett fra Lavollen (ikke via Helkansætra) er litt brattere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no