Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 10:48   #381
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Du har så høye standarder, Tally. Vi sutrekjipingene greier ikke leve opp til dem.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:51   #382
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.



Det er mer enn nok å ta av i uttalelsene hennes, men å komme med seriøse og ordentlige argumenter mot at Norge er et barnslig land hvor janteloven herjer og vi har nisseluene tredd ned over ørene er littegrann vanskelig.. Det må jeg innrømme.

Joa. Men når noen påstår seg jantet så motbevises det ikke akkurat om man sier hun sikkert er rådomma heller da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:56   #383
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg ser poenget med at hun får rett i fordommene sine. Men jeg tror ikke det spiller noen rolle. Jeg tror ikke hun evner å revurdere sin oppfatning uansett.

Det som er kjipt er at un får et mikrofonstativ å fremsette tullet sitt gjennom.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:57   #384
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nettopp. Jeg synes i grunn ikke det er en formildende omstenighet at man flagger barnslighet osv. på forhånd. Tvert i mot.

Neida, om man skal på død og liv skal tyne grensene for hvor skikkelige, snille, greie, veloppdragne og korrekte man skal være her inne, så har du så rett, så rett.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:18   #385
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ser poenget med at hun får rett i fordommene sine. Men jeg tror ikke det spiller noen rolle. Jeg tror ikke hun evner å revurdere sin oppfatning uansett.

Det som er kjipt er at un får et mikrofonstativ å fremsette tullet sitt gjennom.

Jeg er enig i begge deler. Jeg tenker at man kan la hennes dumheter tale for seg selv, også kan man heller passe på at man ikke fremstår like dum selv, bare på andre siden av debatten.

Oppfører man seg skikkelig selv, ser man virkelig hvor far off uttalelsene hennes er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:29   #386
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg tror det der ikke funker utenfor fp.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:35   #387
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Min erfaring er at det faktisk funker. Og når det ikke funker, så har du hvertfall funnet ut hvem og hva du skal styre unna.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:43   #388
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jo, men hvis man skal gjøre noe med en trend under oppseiling så er det å styre unna et dårlig alternativ. Da tror jeg faktisk det er bedre å få frem t dette forbildet ikke er så glamorøs som man tenker.

Dog er det selvsagt ikke nødvendig på fp da.

Men der ute hvor Lovinda som er tyve år og blir mamma i mars ser at man an velge å være hjemme hvis man vil, så kan det være ytterst hensiktsmessig å få frem at denne oppfatningen målbæres av en som ikke er så super.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:46   #389
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jo, men hvis man skal gjøre noe med en trend under oppseiling så er det å styre unna et dårlig alternativ. Da tror jeg faktisk det er bedre å få frem t dette forbildet ikke er så glamorøs som man tenker.

Selvsagt skal man motargumentere. Men man skal ikke falle ned på motstanderens nivå (eller lavere). Da fremmer man ikke sin sak. Akkurat som Trude ikke fremmer sin ved å fremstå som hun gjør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:47   #390
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jo, jeg mener ikke at hun skal stå uimotsagt. Men man gir henne unødvendig kred når argumentene blir smålige og barnslige.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:48   #391
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg syns grensen mellom "tilstrekkelig tabloid for ikke-fp" og "smakløs og teit" egentlig er litt vanskelig.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:53   #392
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har aldri strøket på en eksamen. Ikke bra kanskje? Jeg greide å få 9 på en da hvis det teller. (= 2,5 etter gammelt universitetssystem).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:53   #393
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men man gir henne unødvendig kred når argumentene blir smålige og barnslige.

Jeg er faktisk helt enig, og ser at "morsomheten" min bare ble teit.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:58   #394
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg er faktisk helt enig, og ser at "morsomheten" min bare ble teit.

Fort gjort! Jeg synes noe av det beste med FP er at diskusjonene som regel vipper tilbake i balanse, om det skulle skli ut i en retning. Som regel.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:22   #395
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Det er fremdeles håp, en kvinnelig kollega av meg i 50 års alderen hadde aldri hørt om cupcakes før jeg bragte temaet på bane under lunsjen.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:27   #396
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Er det på tide å snu spørsmålet:
Feminisme, cupcakes' død?

:kaster brannfakkel:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 15:11   #397
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Er det på tide å snu spørsmålet:
Feminisme, cupcakes' død?

:kaster brannfakkel:

Nja, har de overlevd lavkarbobølgen, så tror jeg de er vonde å få has på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:14   #398
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nja, har de overlevd lavkarbobølgen, så tror jeg de er vonde å få has på.

Du har rett. De blir vel omtrent som resistente hodelus.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no