Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-15, 17:35   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

I 2013 kjøpte jeg i USA en TSA-godkjent plastpose til å ha toalettsaker for håndbagasje i. Jeg reiser en del og har brukt posen mye, senest i september.

Men nå får jeg plutselig ikke bruke den mer. Det må være en slik pose de har på flyplassen, ikke privat pose. Sier sikkerhetskontrollansatte. Så da måtte jeg flytte over i annen pose. (Og la merke til etterpå at en mann litt foran meg hadde fått sin "private" pose igjennom. ....)

Jeg finner ingen info på verken nettsider eller Facebook om endret praksis. Ei heller på flyplassen. Skal det være slik at Avinors poser må brukes bør det jo informeres om det!

Jeg spurte om det var endrede regler og påpekte at jeg har brukt denne i 2 år uten problemer. Fikk det herlige svaret tilbake at han hadde jobbet der i 10 år.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 17:48   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jøss, det må være ganske nytt. Jeg var ute og fløy for fem uker siden. Jeg hadde med egen pose fra kjøkkenskuffen hjemme, en sånn liten sak med lynlås, og hverken på Gardermoen eller i Trondheim sa de noe om den posen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 17:52   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

De reagerte ikke på min grønne ikea pose i helgen heller.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 17:52   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg har gjennomsiktig toalettmappe og har aldri møtt på problemer. Reiste med den sist i september.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 18:12   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg tror de flyplassansatte sier det de vil. Jeg har reist med masse ulike poser; flyplassposer, ikeaposer, gjennomsiktig toalettmappe og bare slengt greiene løst oppi plastkassa. Noen ganger har noen sagt at ett eller annet er feil, andre ganger ikke.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 12-11-15 kl 19:06. Årsak: Au, orddeling!
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 18:27   #6
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg pleier og å ha en ziplock-pose i veska når jeg reiser. Har aldri hørt at det ikke skulle være greit. Reiste seinest på mandag, ingen som sa noe hverken på tur til Amsterdam eller hjem igjen. Da har jeg gått gjennom sikkerhetskontroller både på Værnes, Schiphol og Gardermoen.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 18:28   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror de flyplass ansatte sier det de vil.

Jepp. På flyplassen i Billund blir leverpostei og nugatti rekna som flytande, og me fekk derfor ikkje maten med heim. Det går greit på alle andre flyplassar.

Kvifor me har nugattig og leverpostei i håndbagasje? Lang reiseveg med ekstremt kresen unge og diabetikar, og må derfor ha tilgang på mat.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 18:40   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg har brukt IKEA-pose senest i går, så det høres ikke riktig ut at det ikke skal være lov. Har brukt den typen pose tre ganger siste måneden. Gikk greit både i Amsterdam, Barcelona og i Gdansk i går.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 18:46   #9
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Værnes og Gardermoen (senest for få timer siden) sa ikke noe på min gjennomsiktige apotek-toalettmappe. Må ha vært noen med litt lyst til å bestemme som du har truffet på.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 18:50   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg flyr masse hele tida, og har aldri fått noe pes for min gjennomsiktige toalettmappe.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 19:16   #11
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

På Flesland sa den ansatte at man måtte bruke den posen de har. Hun var hyggelig.

Det var etterpå det jeg sjekket nettsiden til Avinor og skjønte at det var løgn .

I og med at det reglene virker helt vilkårlige fra flyplass til flyplass brukte jeg min pose på Gardermoen. Og han fyren på Gardermoen var uforskammet. (Og så startet han med å spørre "norsk og english". "Merkelig" nok henvendte han seg kun på norsk til mannen bak meg etterpå. Men hvordan jeg til tider møtes av fremmede fordi jeg er brun er et kapittel for seg....) Og så kom han med det våset om "privat pose".

Hvis det var at de synes posen er for stor og at de var usikre på om den rommer max. 1 liter hadde det vært noe annet. Men å bli løyet opp i ansiktet og få uforskammet svar det liker jeg ikke.


Sist redigert av Éowyn : 12-11-15 kl 19:22.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 20:15   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

På Flesland sa den ansatte at man måtte bruke den posen de har. Hun var hyggelig.

Det var etterpå det jeg sjekket nettsiden til Avinor og skjønte at det var løgn .

I og med at det reglene virker helt vilkårlige fra flyplass til flyplass brukte jeg min pose på Gardermoen. Og han fyren på Gardermoen var uforskammet. (Og så startet han med å spørre "norsk og english". "Merkelig" nok henvendte han seg kun på norsk til mannen bak meg etterpå. Men hvordan jeg til tider møtes av fremmede fordi jeg er brun er et kapittel for seg....) Og så kom han med det våset om "privat pose".

Hvis det var at de synes posen er for stor og at de var usikre på om den rommer max. 1 liter hadde det vært noe annet. Men å bli løyet opp i ansiktet og få uforskammet svar det liker jeg ikke.

På Flesland er de superstrenge på det der. Min pose var seriøst 2 cm bredere enn deres pose, jeg var høygravid og svett og måtte likevel pent gå ut av køen, gå tilbake, pakke på nytt. Jeg ble litt sur.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 22:50   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Mens Flesland sa ingenting til meg på torsdag. Men der har de poser over alt ink der de står så er ikke noe problem å få tak i en ny, men unødvendig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 23:48   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg bruker å ha så lite med meg i min private, gjennomsiktige pose, når jeg først flyr med bare håndbagasje, at jeg tror at dersom sikkerhetsvakten hadde pukket på at jeg måtte brukde flyplassen sin pose, så hadde jeg putta hele min pose oppi den nye, på pur f... uten å åpne den og ta ut innholdet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 23:58   #15
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Flyr mye, med gjennomsiktig toslettmappe. Aldri vært noe problem.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 01:27   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg bruker alltid sånne små ziplockposer som jeg kjøper på butikken. Har aldri vært et problem.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 07:15   #17
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg tror det kommer helt ann på dagsformen til vekteren som står der hva de tillater og ikke. Jeg reiser stort sett med gjennomsiktig toaletmmappe, eller zip-lock fra IKEA. Helt tilfeldig hvor jeg får tilsnakk dersom jeg får det.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 07:46   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Jepp. På flyplassen i Billund blir leverpostei og nugatti rekna som flytande, og me fekk derfor ikkje maten med heim. Det går greit på alle andre flyplassar.

Kvifor me har nugattig og leverpostei i håndbagasje? Lang reiseveg med ekstremt kresen unge og diabetikar, og må derfor ha tilgang på mat.

Jeg har blitt stoppet med paté i Amsterdam. Det ble regnet som flytende, så det er nok ikke bare Billund.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:18   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg har blitt stoppet med paté i Amsterdam. Det ble regnet som flytende, så det er nok ikke bare Billund.

Nei, men det er veldig tilfeldig. Jeg har f.eks reist med kokosboller til Bergen flere ganger uten problem. Det eneste de er relativt samstemte på er drikke.

Jeg hsr også flere ganger glemt tuber med lipgloss i veska, samt håndsprit, det er helt tilfeldig om jeg får tilsnakk eller ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:26   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg glemte håndkrem i veska fra Trondheim i oktober og lipgloss i veska fra Edinburgh nå i helga. Ingen merket seg det. Så det varierer veldig. Det med posene har jeg sett oppslag om på flyplassene, så jeg har derfor valgt å alltid reise med flyplasspose, for å være på den sikre siden.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no