Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 08:27   #21
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Jeg reiste fra OSL forrige helg og glemte å ta ziplock-posen ut av vesken, som var lukket med glidelås, nada kommentarer. Utrolig vilkårlig, hele opplegget, og jeg spør meg virkelig nok en gang om dette bidrar noe som helst til økt sikkerhet.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:28   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Tilfeldig er det ja. Vi har blitt vinket gjennom med vannflasker også og da ble jeg ganske forbauset.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:39   #23
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Men, altså, jeg bruker jo poser fra både her og der og flyr mye. Hvis det skal være så firkantet så må jo alle verdens flyplasser ha like poser da. Jeg liker best poser jeg har fått i England som har hank. Genialt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:40   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

På Flesland er de superstrenge på det der. Min pose var seriøst 2 cm bredere enn deres pose, jeg var høygravid og svett og måtte likevel pent gå ut av køen, gå tilbake, pakke på nytt. Jeg ble litt sur.

Neisj, det er de ikke.
Jeg reiser en god del og tar den posen det passer meg. Oftest en fra IKEA som jeg vet at er for stor.
Har aldri fått trøbbel med det, hverken på Flesland eller Værnes (som jeg har frekventert mest i det siste).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:53   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Men, altså, jeg bruker jo poser fra både her og der og flyr mye. Hvis det skal være så firkantet så må jo alle verdens flyplasser ha like poser da. Jeg liker best poser jeg har fått i England som har hank. Genialt.

Ikke sant? Og på grunn av de ulike fasongene er det ulikt hvor mye man får stappet oppi.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Neisj, det er de ikke.
Jeg reiser en god del og tar den posen det passer meg. Oftest en fra IKEA som jeg vet at er for stor.
Har aldri fått trøbbel med det, hverken på Flesland eller Værnes (som jeg har frekventert mest i det siste).

Flesland er kjent for å ha en ganske ukoselig og urimelig sikkerhetskontroll, altså. Mulig de er greie når de hører det er folk som snakker bergensk, og ikke ufyselige Oslofolk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:54   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Men, altså, jeg bruker jo poser fra både her og der og flyr mye. Hvis det skal være så firkantet så må jo alle verdens flyplasser ha like poser da. Jeg liker best poser jeg har fått i England som har hank. Genialt.

På noen flyplasser i England må man kjøpe pose, får ikke lenger. Tror det kostet ett pund sist vi var der. Men jeg fikk bruke ziplockposen min fra IKEA da, det var null problem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 08:58   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Ikea sine mørkegrønne er akkurat en liter. Synes det er veldig rart ol mam ikke skal få bruke det og at heller alle må stå å pakke i den allerede trange sikkerhetskontrollen på Flesland.

Jeg har aldri opplevd ufine vektere på flesland men så snakker jeg stril/bergensk også da

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:02   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Det varierer jo også veldig om man må ta av skoene eller ikke. Jeg har etterhvert bare gått inn i en slags søvngjengertilstand hver gang jeg skal gjennom en sikkerhetskontroll, for å holde irritasjonen unna.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-11-15 kl 09:14. Årsak: OMG, enda en orddelingsfeil!
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:04   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror de flyplassansatte sier det de vil.

Det tror jeg også.

Eneste sted jeg har fått påpakning for lipgloss på tube er på Skagen, Stokmarknes. Jeg skrev det på kontoen for "her skjer det så lite at noe må de henge seg opp i".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:05   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det varierer jo også veldig om man må ta av skoene eller ikke. Jeg har etterhvert bare gått inn i en slags søvngjenger tilstand hver gang jeg skal gjennom en sikkerhetskontroll, for å holde irritasjonen unna.


I USA i sommer fikk jeg og eldste et sånt pre-clearance stempel i billettene, og seilte gjennom sikkerhetskontrollene på null komma tre. Mannen og minste fikk ikke, og måtte av med sko, sjekkes med sånn swab-dings, og det var ikke måte på. Han var maks irritert. Jeg aner ikke hvorfor to av oss fikk, og ikke de to andre - vi sjekket inn sammen. Spesiellt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:06   #31
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ikea sine mørkegrønne er akkurat en liter. Synes det er veldig rart ol mam ikke skal få bruke det og at heller alle må stå å pakke i den allerede trange sikkerhetskontrollen på Flesland.

Jeg har aldri opplevd ufine vektere på flesland men så snakker jeg stril/bergensk også da

Det er faktisk omtrent utelukkende på Flesland jeg har opplevd utrivelig (for ufine var de ikke) vektere, men nå kan det ha med å gjøre at jeg ofte er der fredag ettermiddag.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:13   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når endret Avinor hva slags poser som er godkjent?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I USA i sommer fikk jeg og eldste et sånt pre-clearance stempel i billettene, og seilte gjennom sikkerhetskontrollene på null komma tre. Mannen og minste fikk ikke, og måtte av med sko, sjekkes med sånn swab-dings, og det var ikke måte på. Han var maks irritert. Jeg aner ikke hvorfor to av oss fikk, og ikke de to andre - vi sjekket inn sammen. Spesiellt.

Åh, det har jeg også, det er superdeilig! Men de spurte meg om Hiawata (som da var 9 år) og Høvdingen reiste med meg, så da fikk de gå gjennom uten alt dillet også. Hiawata er jo under 12, så han skal ikke være nødt til å ta av seg skoene i USA uansett, ei heller gå gjennom sånn røntgenmaskin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no