Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Outlander

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-16, 10:14   #61
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Outlander

Hehehe, jeg er på bok 8. Lydbok.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 12:59   #62
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Herreguuuud, jeg har fortsatt ikke fått sett flere episoder OL, US Open og whatnot har tatt tvtiden... Jaja, om to uker må jeg få plottet den inn

Ikke jeg heller. Kjøpte meg til og med Viaplay abo for å få sett resten! Men jeg falt av uti sesong 2 en gang, og har ikke kommet inn i det igjen. Og nå er jo siste sesong av Downton Abbey kommet på Netflix!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 13:08   #63
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Hehehe, jeg er på bok 8. Lydbok.

Bok 8? Er det ikke bare fire bøker?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 13:32   #64
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Hehehe, jeg er på bok 8. Lydbok.

I hvilken rekkefølge leser du? Det er jo så mange. Jeg har lest de fire som er gitt ut på norsk. Hva blir nr 5?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 14:40   #65
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Outlander

Ja, hun har gitt ut 8, jeg tror neste bok er den siste, men har lest at det muligens kommer en tiende også? Og så er det gitt ut noen noveller om en sentral karakter i Voyageur som kan leses etter Voyageur. I tillegg så vurderer Diana Gabaldon å gi ut en prequel novelle som skal dreie seg om foreldrene til Jamie, men det er veldig uvisst når den kommer ut.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 14:43   #66
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Herreguuuud, jeg har fortsatt ikke fått sett flere episoder OL, US Open og whatnot har tatt tvtiden... Jaja, om to uker må jeg få plottet den inn

Haha! Dere altså. Sportsidioter!

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Ikke jeg heller. Kjøpte meg til og med Viaplay abo for å få sett resten! Men jeg falt av uti sesong 2 en gang, og har ikke kommet inn i det igjen. Og nå er jo siste sesong av Downton Abbey kommet på Netflix!

Vi holdt også på å falle av midt i sesong 2, det ble litt langdrygt. Men det tar seg skikkelig opp igjen!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 15:17   #67
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Bok nr 4 på norsk er ikke det samme som bok 4 på engelsk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 15:56   #68
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Haha! Dere altså. Sportsidioter!

I know - de neste to ukene er beslaglagt med World Cup også Noe må gjøres - hvor tidlig kan vi komme unna med å legge barna?!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 16:05   #69
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Outlander

Jeg hører de på engelsk. "In my own heart's blood" er den jeg hører nå.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 13:38   #70
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Outlander

For de som liker podcasts så anbefaler jeg forresten på det varmeste "The Scot and the Sassenach" (se også www.storywonk.com). En podcast for hver epsiode i serien (pluss noen til) og veldig gode podcasts om bøkene der de tar for seg npen kapittel i slengen. Foreløpig er det bare casts om de to første bøkene, men det kommer nye snart. De som lager og kjører dem er utrolig kunnskapsrike og morsomme å høre på. Jeg har fått mange a-ha oppplevser mht. forståelsen av bøkene gjennom podcastene.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 13:40   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Så gøy! Jeg har jo ikke fått sett sesong 2 enda, så dette er bra hvilemateriale.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 13:42   #72
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Outlander

Slukte mange av dem mens jeg malte opp gangen for et par uker siden forråsiresånn.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 13:43   #73
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

I know - de neste to ukene er beslaglagt med World Cup også Noe må gjøres - hvor tidlig kan vi komme unna med å legge barna?!

Du har vel B-menneskebarn også, har du ikke?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 18:09   #74
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Du har vel B-menneskebarn også, har du ikke?

Jo, så det hjelper jo ikke noe som helst Og vi står ikke opp tidligere enn barna altså, for å se

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 11:51   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Nå har jeg fått hørt på de første podcastene. Interessant hvordan de tolker episodene som en som har lest, og en som ikke har det (men som er skotsk).

Spesielt det de sier om Randall, hvor absurd det er at han tar seg tid til å skulle voldta Claire omtrent umiddelbart, mens de kriger rundt. Det vet man ikke da, men etterhvert ser man jo at han tydeligvis "get off" på et element av fare. Han vil ikke at det skal være trygt for ham.
En annen ting jeg syns er interessant at de tok opp, som jeg egentlig ikke har reagert på, er at man etablerer jo i serien at magi går an. Hallo, Claire reiser i tid, liksom. Samtidig så bruker de mye tid på å avskrive annen magi som overtro. Hvorfor utelukke det ene, når det andre helt klart går an?

Jeg må få lest bøkene også, siden hun snakker om hvor nydelig de er skrevet. Oppfatter dere som leser det slik også? Og får man vite mer om Geillis og hennes historie i bøkene? Jeg syns det er så utrolig hjerteskjærende når hun skal brennes på bålet og roper ut årstallet hun kommer fra til Claire. Det er så mye i hennes historie jeg vil vite mer om. Jeg skjønner at det kanskje ender litt anderledes i boken?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 12:20   #76
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Outlander

Ja, man får vite mer om Geillis, det er jo tidsreisende vi snakker om her. ;-)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 12:33   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Podcasten tok opp en ting til jeg hadde glemt, at Randall tar på seg klokka til Frank! Snakker vi om et hint om flere tidsreiser her, eller er det bare symbolikk? Er Randall egentlig Frank? Er hatet mot Jamie og Claire bunnet i at de forrådte ham? Jamie tok fra ham Claire og Claire var utro? Kan han bli så bitter? Hæh? Jeg trenger å vite mer! Hjelper jo ikke at jeg bare har sett første sesong og ikke lest en eneste bok akkurat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 12:52   #78
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Jeg ble ferdig med første sesong i går ble ble sjokkert over at det ikke var en sesong 2 tilgjengelig på Netflix!

Jeg synes ikke det var hele episider med sex og heller ikke alvorlig mye samtaler under akten. Jeg leste denne tråden før jeg så så jeg var observant.

Jeg hadde også håpet å se mer til Geiilis historie.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 12:52   #79
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Podcasten tok opp en ting til jeg hadde glemt, at Randall tar på seg klokka til Frank! Snakker vi om et hint om flere tidsreiser her, eller er det bare symbolikk? Er Randall egentlig Frank? Er hatet mot Jamie og Claire bunnet i at de forrådte ham? Jamie tok fra ham Claire og Claire var utro? Kan han bli så bitter? Hæh? Jeg trenger å vite mer! Hjelper jo ikke at jeg bare har sett første sesong og ikke lest en eneste bok akkurat.

Når gjør han det?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 13:17   #80
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Outlander

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Når gjør han det?

I episode 4 eller 5. I opening credits. Han tar den ikke på forresten, men den ligger ved siden av barberkniven (som Frank har arvet).

jeg har googlet litt, og det kan se ut som bare symbolbruk.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no