Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-16, 10:11   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Jeg som ihvertfall ikke hadde lyst på liten hund har falt pladask for pomeranian.
Vil gjerne vite mer om de og andre småhunder.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 11:01   #2
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Det er stor hund i liten størrelse. Og de bjeffer nær sagt ustanselig.
Er ikke Kleinspitz ca. det samme når det gjelder gemytt (og utseende)? De kjenner jeg mange av og bortsett fra den jæ... bjeffingen er de intelligente små hunder. To av de jeg kjenner går FCI3 (eliteklasse) lydighet. De bør få bruke seg, de er skikkelig smarte.
Har Kleinspitzoppdretter å anbefale hvis du skulle lande på det.

Må liksom bidra i hundetråder men har ikke småhund selv, bare Retrievere.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 11:53   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Det er stor hund i liten størrelse. Og de bjeffer nær sagt ustanselig.
Er ikke Kleinspitz ca. det samme når det gjelder gemytt (og utseende)? De kjenner jeg mange av og bortsett fra den jæ... bjeffingen er de intelligente små hunder. To av de jeg kjenner går FCI3 (eliteklasse) lydighet. De bør få bruke seg, de er skikkelig smarte.
Har Kleinspitzoppdretter å anbefale hvis du skulle lande på det.

Må liksom bidra i hundetråder men har ikke småhund selv, bare Retrievere.

Det er ikke noe man kan trene bort da?
Bare kjekt med innspill. Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal ha hund, og det blir uansett ikke før om noen år, men det er jo lurt å tenke på det i forkant.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 12:09   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Det er vanskelig å trene bort noe som er et sterkt instinkt hos dyret (og kanskje ikke helt rettferdig heller?), som bjeffing er, hos dyr som er avlet fram for å være vakthunder f.eks.

Jeg vet ikke noe om Pomeranian, men ang små hunder så har mamma to Havanaise, og det er veldig enkle, rolige og hyggelige hunder, med godt gemytt, som er glad i ungene. En del pelsarbeid, men nå har hun klippet dem kort så da er det ikke så ille. De røyter heller ikke noe særlig. Hun har også en Phalene, som også er en snill hund, men den bjeffer litt mer da.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 12:19   #5
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er vanskelig å trene bort noe som er et sterkt instinkt hos dyret (og kanskje ikke helt rettferdig heller?), som bjeffing er, hos dyr som er avlet fram for å være vakthunder f.eks.

Nettopp. Både Pomme og Klein er i utgangspunktet voktere.

Har en venninne med to Havanais og de bjeffer noe helt vanvittig, hun synes det er så rart å komme hit for hundene våre (fire stk) bjeffer ikke når det ringer på døren.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 12:47   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Nettopp. Både Pomme og Klein er i utgangspunktet voktere.

Har en venninne med to Havanais og de bjeffer noe helt vanvittig, hun synes det er så rart å komme hit for hundene våre (fire stk) bjeffer ikke når det ringer på døren.

Ja, de bjeffer en del de også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 15:38   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Mitt inntrykk er at de fleste miniatyrhunder bjeffer.
Foreldrene mine har en Havanaise, den bjeffer faktisk veldig lite.
Når jeg har vært på tur med egen hund, er det omtrent uten unntak at de små rasene bjeffer.
Det sies at de ikke ser din egen størrelse, men det skulle man jo egentlig tro at de gjør.
De virker veldig i forsvar og skal skremme vekk større hunder.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 15:44   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Det er sånt som er godt å vite. Jeg får tenke på om vokterinstinkt er et pluss eller minus.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 15:47   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Hva med dachs, er ikke de egentlig jakthunder?
Jakt er ikke noe for meg altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 15:54   #10
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Jeg hadde ei bichon tispe som bjeffet når det ringte på døren eller vist hun så en hund utenfor i vinduet.
Bichon jenta jeg har nå ligger i stolen og ser ut av vinduet og bjeffer sjeldent, bare vist det kommer en hund inn på hennes "område". Hun bjeffer heller ikke på døren.
Veldig kjekk rase syns jeg. Trenger ikke kjempe lange turer hver dag men sier ikke nei til en tur rundt store stokkavann heller (8 km).

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 15:55   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg hadde ei bichon tispe som bjeffet når det ringte på døren eller vist hun så en hund utenfor i vinduet.
Bichon jenta jeg har nå ligger i stolen og ser ut av vinduet og bjeffer sjeldent, bare vist det kommer en hund inn på hennes "område". Hun bjeffer heller ikke på døren.
Veldig kjekk rase syns jeg. Trenger ikke kjempe lange turer hver dag men sier ikke nei til en tur rundt store stokkavann heller (8 km).

Sånn bjeffing kan jeg tåle.
Er det en sånn hvit, krøllete sak?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 16:21   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Sånn bjeffing kan jeg tåle.
Er det en sånn hvit, krøllete sak?

Chica var ca 5,5 kg.



kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 16:31   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Så fin!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 18:19   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Xkona til mannen har en sånn og den bjeffer hele tiden. Men de har ikke oppdratt den noe særlig heller, iflg. stedatter.
De hadde tidligere en Jack Russel men den avlivet de faktisk fordi de mente at den var så gal. Men det har jo igjen noe med oppdragelsen å gjøre da.

Vi har en Lhasa Apso. En 6kgs hårball som er røytefri.
Vi var veldig enig om at den skulle dresseres fra første dag og han er så rolig og fin. Bjeffer nesten aldri og om han gjør det så er det en god grunn.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 18:26   #15
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Første biochon vi hadde bjeffet en del og jeg prøvde å "trene" det vekk men jeg tror det lå så i instinktet hennes at det gikk ikke. Jeg ble tipset om å fjerne henne fra døren og sette henne et par minutter alene på et annet rom. Det fungerte en liten stund, men så såg hun vel en hund utenfor og bjeffet. Da holdt det at jeg ropte chica badet så gikk hun inn på badet selv og satt seg der. Med åpen dør helt til jeg så kom ut. Så da fungerte ikke det lenger.

Men som jeg skrev over så er den hunden vi har nå veldig rolig og bjeffer lite selv om de er samme rase.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 18:32   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

To små unger og student, sier jeg bare.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 19:37   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

To små unger og student, sier jeg bare.

Jeg skal ikke ha hund nå altså.
Jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil ha en gang, men om det skjer så blir det ikke før jeg er ferdig studert.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 20:10   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

To små unger og student, sier jeg bare.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 20:28   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Når vi var på valpekurs med staffen vår ble det sagt at problemet med de små hundene er ikke hundene i seg selv. Men at eierene "glemmer" litt å oppdra de. De velger å løfte de opp i potensielle "farlige" situasjoner, og behandler de ofte som barn. Han mente at alle hunder kunne oppdras til å ikke gnelder hele tiden. Han hadde selv tre-fire småtasser, og de var like veloppdragne som de politihundene han hadde hatt før.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:52   #20
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pomeranian(?) eller andre småhunder - noen som har?

Dachser er fiiiine Vi hadde en da jeg var liten. Hun ble ikke brukt til jakt, og tror ikke hun led noen nød av den grunn. Hun bjeffet og var vaktete og tøff i trynet!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no