Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-07, 16:35   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.





007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:35   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

I kveld kommer enten Liven eller jeg til å gråte. Jeg ser ikke noe banalt i det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:37   #23
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I kveld kommer enten Liven eller jeg til å gråte. Jeg ser ikke noe banalt i det.

Det blir nok Liven som trøster alfaCharlie. Med utgangspunkt i eget liv (slik at ingen påstår at vi kupper tråden). Og det finnes ikke noe banalt i det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:07   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I kveld kommer enten Liven eller jeg til å gråte. Jeg ser ikke noe banalt i det.

Jeg håper du forstår at jeg liker deg veldig godt, selv om jeg vil at du skal gråte i kveld? :har tatt på rød t-skjorte:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:18   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg håper du forstår at jeg liker deg veldig godt, selv om jeg vil at du skal gråte i kveld? :har tatt på rød t-skjorte:

For all men kill the things they love. :lyrisk:

Jeg er ellers egentlig ganske lite ambisiøs, i alle fall på karriere-aktige ting, og har som sådan ingen problemer med å skjønne at andre er det. Men det er sikkert ikke vanskelig å finne andre områder der jeg er veldig ambisiøs. Ambisjoner har man vel primært på områder som er viktige for identiteten sin, har man ikke? Og det varierer jo fryktelig hvilke egenskaper folk baserer identiteten sin på. (Jeg har flere ganger tenkt at jeg er glad jeg ikke er vanvittig pen, for eksempel, fordi det virker slitsomt - eller i alle fall veldig fremmed for meg - å ha utseendet sitt som en vesentlig del av identiteten, og det er vanskelig å unngå, innbiller jeg meg, hvis man er veldig, veldig pen.)

Jeg synes det er spennende at folk er så forskjellige og at, som Mim sier, folk er så grunnleggende forskjellige når det gjelder hva som er viktig for dem. Jeg synes kanskje noe av det vanskeligste er å forstå at noen kan unngå å være interessert i slike forskjeller. (En av de tingene jeg vet at f.eks. Esme og jeg er forskjellige på, er at når hun er sint på noen, så er jeg alltid interessert i å prøve å finne ut hva som kan være grunnen til at de oppførte seg slik, mens hun primært er interessert i at de må slutte med det. Jeg tror jeg må virke irriterende og lite hjelpsom i slike sammenhenger. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 18:27   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg håper du forstår at jeg liker deg veldig godt, selv om jeg vil at du skal gråte i kveld? :har tatt på rød t-skjorte:

Ja jøss, selv mamma vil at jeg skal gråte i kveld.

Skal ta banen til Ullevål nå. Det blir andre gang jeg skal på kamp ensom og alene. Jeg trenger flere venner som liker fotball.

Tilbake til temaet, jeg skjønner ikke at noen IKKE kan like fotball, og f. eks. være vilt interessert sykling og Tour de France, men for all del, vær så god! *generøs*

Når det derimot kommer til mer alvorlige ting, av type menneskefiendtlige standpunkt som rasisme, nazisme et cetera nekter jeg å godta at det er pga. forskjellig bakgrunn, preferanse o.l. Det går en grense et sted.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 18:29   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Når det er sagt: hvor ble det av Retz?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 19:59   #28
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Jeg tror de aller fleste synes det er vanskelig å fullt ut forstå andres valg. Det å akseptere at andre velger anderledes er noe annet. Jeg tror de aller fleste av oss lager normer ut i fra egne valg, og underbygger deretter med gode argumenter som stort sett passer en selv.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ambisjoner har man vel primært på områder som er viktige for identiteten sin, har man ikke? Og det varierer jo fryktelig hvilke egenskaper folk baserer identiteten sin på.

Da var det allerede sagt, det jeg satt og tenkte på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 20:28   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Noen valg både forstår og respekterer jeg, selv om de er forskjellige fra mine. Noen valg blir såpass fremmede for meg at jeg må erkjenne at jeg ikke fullt ut forstår dem, men at jeg likevel respekterer dem. Noen valg kan jeg forstå, men ikke respektere, noen kan jeg hverken forstå eller respektere.

Jeg både forstår og respekterer at noen velger å ha barn med mye lenger intervaller enn meg. Der ser jeg godt fordelene med begge deler

Jeg syns det er vanskelig å fullt ut forstå at folk VELGER å få enebarn (eller ikke få barn overhodet). Der syns jeg fordelene med å ha flere barn er så åpenbare (for MEG), og i tillegg er det en følelsesmessig greie med at jeg stadig vekk føler intens begeistring og glede over flokken min at hjertet rett og slett overstyrer hjernen. Men det er 100% et valg jeg respekterer - jeg anerkjenner at mennesker rett og slett er forskjellige på dette.

Jeg kan godt forstå at folk setter barn til verden selv om de ikke kan ta vare på dem. Det er lett å forstå ønsket om en baby å ta vare på, noen å elske og bli elsket av. Særlig hvis man selv ikke har fått mye omsorg. Men dette er absolutt ikke et valg jeg kan respektere.

Jeg kan hverken forstå eller respektere at folk setter barn til verden og så mishandler dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 21:11   #30
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes kanskje noe av det vanskeligste er å forstå at noen kan unngå å være interessert i slike forskjeller. (En av de tingene jeg vet at f.eks. Esme og jeg er forskjellige på, er at når hun er sint på noen, så er jeg alltid interessert i å prøve å finne ut hva som kan være grunnen til at de oppførte seg slik, mens hun primært er interessert i at de må slutte med det. Jeg tror jeg må virke irriterende og lite hjelpsom i slike sammenhenger. )

Det er vel kanskje litt sant det der, ihvertfall om at det er som oftest jeg som er sint på noen. Men f.eks om en fyr er småfrekk i kjeften og klengete er jeg som oftest lite interessert i om det er fordi han ønsker å gjøre inntrykk eller om det er fordi han ikke liker meg. Irriterer han meg så irriterer han meg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal vite akkurat hva som er på innsiden når det er uansett handlingene man må forholde seg til.

Jeg hadde f.eks heller ville hatt en mann som ikke var kjempeglad i meg men som oppførte seg pent, enn en mann som var veldig veldig glad i meg inni seg men som oppførte seg som et svin. Hm.. det hadde kanskje alle gjort forresten.

Enig i at slike fundamentale forskjeller som man ofte ikke er bevisste på og som ofte er de som styrer valg og oppførsel i livet er veldig interessante.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 21:28   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg hadde f.eks heller ville hatt en mann som ikke var kjempeglad i meg men som oppførte seg pent, enn en mann som var veldig veldig glad i meg inni seg men som oppførte seg som et svin. Hm.. det hadde kanskje alle gjort forresten.

I teorien ja, i praksis tror jeg mange blir hos menn som er svin fordi "han elsker meg jo!".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 21:56   #32
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Alle tar nok til en viss grad utgangspunkt i sitt eget "univers", noe annet ville jo vært rart. Men mennesker er herlig forskjellige, selv om vi har mye til felles. Det er jo akkurat dét som er så fantastisk!

Ingen er like, men alle er like mye verdt.

Dette er det helt grunnleggende i humanisme, mener jeg.

Et liv er jo egentlig en serie valg. Og hvis man bryter det ned til enkeltvalgene, kan man forstå omtrent alle mennesker tror jeg. Jeg har kommet et stykke på min vei her i livet, men jeg ser meg også av og til tilbake og tenker at det er ting jeg kunne gjort annerledes og vært like fornøyd. Minst.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 22:03   #33
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I kveld kommer enten Liven eller jeg til å gråte. Jeg ser ikke noe banalt i det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 22:06   #34
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Jeg kan heller ikke forstå det der med å ikke være ambisiøs.
Når venninner kommer og sier at de ønsker å bli hjelpepleiere, når de har både evner og økonomi til å ta lengre utdanning og bli sykepleier - se det forstår jeg ikke nei.

  Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 22:10   #35
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Eg forstår absolutt ikkje dei som byrja å røyke no (og dei siste åra), no som det er så opplyst om skadane.
Og eg slit med å forstå at folk vil jobbe fullt mens dei har små barn. At dei ikkje vil ha meir tid ilag barna og at det ikke er første prioritet denne tida.

Vil nok tru at dei fleste har slike punkt dei tenker innerst inne. Og det er vel ganske natruleg at ein syns ein gjer det beste sjølv. Eg prøver å vere åpen og sette meg inn i andres situasjon men i enkelte høve er det ikkje alltid så lett å forstå. Me er berre forskjellige.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 23:00   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.




…Ære være Enga!



Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 23:01   #37
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg sliter feks. med å forstå at noen (særlig med gode karakterer og forutsetninger) ikke ønsker å ta høyere utdanning. Jeg sliter med å forstå at man kan være hjemmeværende uten å kjede vettet av seg.

Jeg for min del har større forståelse for at noen ønsker seg noe annet i livet enn høy utdanning og karriere enn at man ender opp med mange barn med mange fedre... Hvis man skal sammenligne disse to tingene, altså.

Men det var vel strengt tatt ikke det du var ute etter.

Det er helt klart enklest å ha forståelse for de valgene andre tar som ligner på sine egne. Hvor flink man er til å ha forståelse for situasjoner som er helt ulike de vi har vært i selv er utelukkende avhengig av hvor empatiske vi er, tenker jeg.

Jeg er nesten litt obsessed med å utvikle empati hos mine barn, elevene mine og meg selv.
Jeg tror det er det aller viktigste for oss selv, vårt samspill med andre og for samfunnet generelt ( til og med viktigere enn å ha lønnet arbeid... ; )

Selv møter jeg selvfølgelig ofte meg selv i døra hva forståelse og empati anngår. Men jeg jobber med saken.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 23:03   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Og eg slit med å forstå at folk vil jobbe fullt mens dei har små barn. At dei ikkje vil ha meir tid ilag barna og at det ikke er første prioritet denne tida.

En arbeidskollega av en venninne kom tilbake til jobb to uker etter fødsel. Ikke bare forstår jeg det ikke, jeg respekterer det aldeles ikke heller.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 23:08   #39
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Og eg slit med å forstå at folk vil jobbe fullt mens dei har små barn. At dei ikkje vil ha meir tid ilag barna og at det ikke er første prioritet denne tida.


Mange av oss har yrker og jobber (for ikke å snakke om arbeidsgivere) som ikke veldig enkelt lar seg kombinerer med deltidsjobbing.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 23:19   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Mange av oss har yrker og jobber (for ikke å snakke om arbeidsgivere) som ikke veldig enkelt lar seg kombinerer med deltidsjobbing.

Hun skrev "vil". Ikke "må".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no