Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem av dere har kontrollen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 16:49   #1
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvem av dere har kontrollen?

Ja, det begynte jeg å tenke litt på, da mannen min ringte fra butikken i dag.

Han lurte på hvilken grøt Lyn spiser, hvilken størrelse Bris bruker i bleier, hva slags type gjær jeg bruker i rundstykkene og hva slags vaskemiddel vi bruker. Dette er ting han har handlet mange ganger, og som jeg gjentar for han hver gang han er på butikken, men han husker det slett ikke fra gang til gang. Jeg tror i grunnen han har bestemt seg for at det holder at jeg vet slikt.

Det samme oppstår om han f.eks. skal brette tøy. Han ser rett og slett ikke hvem som eier hva av tøyet.

Er det slik at dette er en manneting, eller er det noen av dere kvinner som lever i forhold hvor mannen har kontroll på slikt?

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 16:51   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Er vi gift med samme person?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 16:51   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Jeg har nok MEST kontroll, for å si det sånn. Det er jeg som handler inn som regel også, og vasker tøy.

Men han vet hva hun spiser av mat, bruker av klær og størrelse på bleier ja Det at jeg gjør det meste av disse tingene har med arbeidsfordeling i heimen å gjøre.

Jeg trenger ikke fortelle han noe om han skal være alene med henne ei helg nei.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:00   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Jeg tror nok det må være noe i det at mannen din har bestemt seg for at dette trenger han ikke å vite, Eria. Og det er sikkert ganske vanlig.

Hos oss tror jeg bare det er ting som åpenbart er mine (kosmetikk, klesstørrelse etc.) som mannen min ikke har kontroll på. Jeg vet vanligvis best hva vi har av matvarer, fordi jeg lager litt mer mat enn han, og jeg har vel noe bedre oversikt over klær til poden. Men det meste annet har vi stort sett oversikt over begge to (noen ting er det han som vet best, andre jeg). Den som vasket klær sist vet hvor mye vaskepulver vi har, den som smurte matpakke sist, vet hvilke pålegg vi mangler, etc. (Og han er ofte mer nøye enn jeg på hvilket merke/hvilken modell ting skal være, også alminnelige husholdningsting, så det hender ofte jeg spør.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:06   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Er mannen vår polygamist? Akkurat som her. Vi hadde nettopp en megakrangel fordi jeg blir utslitt av å være overordnet arkitekt hele tiden. Har ikke jeg kontroll, faller A/S familien safran sammen. Det tar vanvittig mye energi å vite at jeg har ansvar for alt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:09   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Vi kjører aksjeselskap, jeg har vel 60% av aksjene kanskje? Med det mener jeg at jeg har mer oversikt over klærne, størrelser og lignende, eller har nok han stort sett like god oversikt som meg. Håper jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:16   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Sånn er det her også. Det er jeg som har kontroll på det meste. Det skremmer meg litt, for hva om jeg dør eller havner på sykehuset i lengre tid? Men vi har snakket om det, og det går nok fint, for han klarer det om han MÅ. Han er nok bare litt sløv siden jeg jo tar meg av alt slikt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:19   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Jeg er også adm.dir. på Tara. Det er utrolig praktisk for ham at det alltid er min skyld hvis noe mangler eller ikke er tatt med ut på tur eller whatsnot.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:19   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Hvis det er noen i hjemmet som har kontroll på ting så er det iallefall ikke meg. Mannen handler mat og andre ting til husholdningen og har full kontroll der. Han kunne også fint gått og kjøpt klær til ungene og visst både størrelse og hva de trenger og ikke trenger (der har vi like god kontroll).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:22   #10
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Det er nok min mann. Han kan jo være polygam.

Det eneste han har kollen på her i huset, er faktisk hva som er hvem sine klær. Og så blander han ikke klær i vaskemaskina, han vet (på den harde måten) hvilke klær som går sammen og ikke.

Bleiestørrelser og grøttyper, kan han fint handle, men ikke klær.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:25   #11
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Jeg har best kontroll på klær til ungene. Resten er litt hipp som happ hvem av oss som har kontroll på. Noen ganger føler jeg at ingen har kontroll.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:25   #12
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Mannen handler alltid mat, men spør meg alltid om hva vi trenger. Han aner ikke hvilken størrelse ungene bruker i klær og sko. Det er jeg som har oversikt over tilstelninger i barnehagen, foreldremøter osv.

Så det er nok jeg som har mest kontroll.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:26   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

han vet (på den harde måten) hvilke klær som går sammen og ikke.


__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:31   #14
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Eg trur faktisk jevnt over det er min mann som har kontroll her i heimen. Med unntak av klær til ungane kanskje. Seie vel kanskje meir om sluskestellet mitt enn prestasjonen til min mann.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:31   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis det er noen i hjemmet som har kontroll på ting så er det iallefall ikke meg. Mannen handler mat og andre ting til husholdningen og har full kontroll der. Han kunne også fint gått og kjøpt klær til ungene og visst både størrelse og hva de trenger og ikke trenger (der har vi like god kontroll).

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:33   #16
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Vi har noenlunde lik kontroll på husholdningsting, men vi deler noe mellom oss fast. Nå som vi pusser opp er mannen sjef for økonomi og shopping til det. Jeg er hjemme med minstemann og har stålkontroll på maten. Vanligvis tar jeg meg også av klesinnkjøp til barna, og i alle fall nå som jeg har permisjon. Han finner klær i klesskapet til barna og kler på dem.

For lenge siden var jeg litt bekymret for hvordan det skulle fungere for han å være alene med datteren vår, omtrent da hun var rundt året. Da synes jeg han tok for lite del i stell og lek med henne, han var veldig opptatt av jobb og trening. Det blir slitsomt i lengden, men han fant selv ut at dette måtte han få kontroll på en gang de to var lenge alene (eh - eller en helg eller noe sånt).

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:34   #17
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Jeg har vel mest kontroll på klær til gutten, og jeg er den som har bestemte meninger om hvilket merke vi skal ha av ulike matvarer, vaskemiddel etc. Mannen blir fort flakkende i blikket hvis handlelisten består av noe mer avansert enn melk og jus, f.eks grønnsaker han ikke vet navnet på, en bestemt type fetaost etc.

Bleiestørrelse er det derimot mannen som har greie på, jeg kjøper ofte feil.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:37   #18
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Noen ganger føler jeg at ingen har kontroll.

Jeg visste det fantes et godt svar på dette spørsmålet.

Ben "Ground Control to Major Tom" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:45   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er mannen vår polygamist? Akkurat som her. Vi hadde nettopp en megakrangel fordi jeg blir utslitt av å være overordnet arkitekt hele tiden. Har ikke jeg kontroll, faller A/S familien safran sammen. Det tar vanvittig mye energi å vite at jeg har ansvar for alt.

Jeg tror det må ha skjedd noe den gangen akkurat den genkombinasjonen disse mennene er laget av, ble til. Min er akkurat lik, og jeg blir så forbanna at jeg kunne dødd av og til.
Det er frustrerende å bestandig skulle ha overoppsyn med ALT.
F.eks søndag - da skulle vi i dåp. Mitt eget tøy, og begge barnas tøy var klart. På morgenen søndag kommer det "Hva skal jeg ha på meg da?"
Så det er ikke nok å ha 3 stk og holde styr på, men jeg må passe på at voksne mannfolk har klær også!!
Det hjelper overhodet ikke å bli sint, for det preller av som vann på gåsa - og neste gang det er noe, så er det akkurat det samme. Men jeg har bestemt meg for at neste gang får han fikse tøyet sitt selv. Om vi så må reise med en herremann i dongeribukse og t-skjorte. Det er IKKE skamma mi gitt.
I sommer har de 3 barna hans fra et tidligere forhold vært her, og hvem har hatt ansvar for at vi har noe å lage middag av f.eks? At vi har det pålegget ungene HANS liker? At tøyet deres blir vasket? Jeg skal gjøre det enkelt ved å si at det er ikke han.
Men jeg kjenner at grensen snart er nådd nå - og da smeller det.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 17:46   #20
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvem av dere har kontrollen?

Er nok jeg som har mest kontroll, men han hadde god kontroll på bleier og grøt ol. når barna var mindre. Klær/ sko til barna har han kjøpt en gang.Hender at truser og sokker havner i feil skap når han legger sammen klærne (tar det som et kompliment jeg at han tror jeg er like smal over baken som vår 11 år gamle datter ).
Fritidsaktiviteter og tannlege timer osv har han ikke noe kontroll over. Skal han hente ungene så ringer han meg om hvor han skal hente hvem.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no