Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Din beste ferie noensinne

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 21:56   #21
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Det må ha vært da jeg gikk pilegrimsruta til Santiago de Compostela med ei god venninne påska 2002. Vi gikk 300 km fra León til Santiago og hadde det helt fantastisk, selv om det ikke var noen vanlig ferie akkurat.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:05   #22
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Det må ha vært da jeg gikk pilegrimsruta til Santiago de Compostela med ei god venninne påska 2002. Vi gikk 300 km fra León til Santiago og hadde det helt fantastisk, selv om det ikke var noen vanlig ferie akkurat.

Å det kunne jeg tenkt meg!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:12   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg har vært to ganger i Malaysia (inkl Thailand og Singapore). Vi var der en måned begge gangene og jeg har veldig gode minner fra de turene. Det var dog uten barn. Fikk sett veldig mye av landet.

Beste ferieminne MED barn er nok sommerferien i fjor. Vi var på Syd-Fyn i et fantastisk sommervær.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:15   #24
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Tror det blir aller første gangen jeg var i Algerie, alene uten exen min, bare jeg og Malika. Hun var 15 mnd, og jeg var gravid med Sofian. Skikkelig slitsom tur, men fint på alle måter.

Ellers kommer også turen til Sudan langt opp på lista, og Bosnia...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:19   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg er særdeles lite eventyrlysten når det gjelder ferier. Som kritthvit, manisk sol-, varme- og ikke minst strandmotstander har jeg en tendens til å trives best i storbyer eller kjølige strøk. En reise vi hadde til Frankrike sommeren for ett og et halvt år siden må likevel trekkes fram som nær perfekt - en god blanding av storbyshopping i Lyon, bilferie, fjelltur og sykkeltur med gode venner. Masse god mat og vin hele veien!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:28   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Hm, the pressure of a choice …

Min alenetur til Thailand var veldig spesiell, siden jeg nettopp hadde gått ut av et forhold og plutselig fant meg på vei inn i et annet. Vår første tur sammen, til Brasil i 1 mnd, var intens og spennende. Zanzibar ga veldig mange annerledes opplevelser, ikke alle av dem positive.

Nei, den beste må være rundreisen i Mellom-Amerika; fra Guatemalas fjellandsbyer via jungeltemplene i Tikal, på tur i underjordiske grotter til eldgamle gravplasser og fantastisk Caribean-life lazy i Belize. Fantastiske dykk midt utpå havet med haiene sirklende under oss. Avsluttet med Yucatan i Mexico. Det var mer sol og party, for å si det mildt, men OK. Grottedykkingen var kul!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:33   #27
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Den aller fineste, koseligste og morsomste ferieturen jeg har hatt, var sommeren 2005.
Da tok jeg å pakket bilen med unger, soveposer, fiskestenger og masse klær. (Mannen lot jeg være hjemme for å bygge veranda! ) Så kjørte vi fra Arendal, overnattet på ei lita hytte på hovden 1 natt. Der fisket vi, grillet, og spilte fotball på en schvææær eng. Dagen etter kjørte vi over Haukeli, der vi vasset i isvann, spiste god mat langs veikanten(hadde vår egen mat, og fant ikke maten i vegkanten, altså) og koste oss i den vakre naturen. Stoppet også flere andre plasser, (Nordheimsund, Utne og andre plasser jeg ikke husker i farten) og koste oss med natur, fiske og lek. Vi endte opp, sent på kvelden, hos min mor i Bergen. Der ble vi en uke, mens vi koste oss med reker på bryggekanten, lange turer i Fløyfjellet og turer ut på mamma og gubbens hytte ute ved Mongstad. Der badet vi og var ute og fisket i båt.
Så tok vi turen hjemover igjen, og vi var lykkelige, slitne og fornøyde da vi kom hjem til en mann som savnet oss, og en veranda som stod klar for solbading!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:36   #28
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Det var bryllupsreisen, faktisk. Vi drar ikke så ofte utenlands, men tok den helt ut på denne reisen (i 2004) .

Vi var først en uke i en ettroms-leilighet på Montmartre i Paris. Vi hadde utsikt til Eiffeltårnet fra stua, og Sacre Coer fra badet. Dagene bestod av noe sightseeing, men for det meste kafe/restaurant til lunsj og middag. Jeg tror ikke vi spiste utenfor gaten vi bodde i selvom det var nytt sted hver gang (stort sett).

Etter 1 uke der (i flotte, men ikke luksuriøse omgivelser) dro vi med hurtigtog mot Loire-dalen og tilbrakte 3 netter på dette slottet:
http://www.grandesetapes.fr/chateau_.../indexhome.php

Fantastisk! "Posht", men likevel hyggelig. De som jobbet der behandlet folk etter "deres egen standard". Maten var super, og vi drakk vin fra vårt fødselsår ('74). Ubetalelig (vel, vi brukte kanskje visa eller mastercard ). Det var stort sett eldre engelske ektepar der, så det ut til
.Vi var der utenom sesong (tidlig juni) og opplevde feks å ha et stort flott svømmebasseng stort sett for oss selv, selvom det var fantastisk flott vær.

Åh, får nesten gysninger bare av å skrive om det. Det er klart at det at det var bryllupsreisen kanskje påvirker opplevelsen noe.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:51   #29
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Det er vanskelig å velge, men kanskje USA-turen jeg ga til mannen i 40-årspresang. Han hadde aldri vært der før, og ble overrasket og kjempeglad da han fikk vite om det. Og hele turen var fantastisk.

Vi bodde litt hos min onkel i Florida, og siden dette var i oktober, var det flotte været en ekstra bonus. Vi leide bil og kjørte litt nordover til Georgia, og avsluttet med en helg i NY.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:09   #30
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Oi, har mange ferier som seiler opp som gode kandidater.

Vi hadde en fantastisk fin ferie i Italia/Frankrike for noen år siden. Fløy til Milano, og hadde en uke med samboer "på loffen" på den italienske rivieria en ukes tid. (Vi hadde ikke booket hotell, og tok alt på sparket.) Deretter møttes vi med venner i Nice og hadde høy partyføring i Monaco/Nice noen dager. Så hadde vi noen dager innlandet i Provence, og avsluttet ferien i en luksusvilla på den franske rivieriaen, hvor vi bodde sammen med 6 venner. Helt topp

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:13   #31
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Alle mine Firenzeferier. :drømme:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:31   #32
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

De to som sitter best er:
1. Sykkeltur i Danmark med tidligere bestevenn- og venninne.
Vi var nett fylt 18 og hadde det utrolig gøy!

2. Sommeren 2001 eller 2002, fremdeles nyforelsket og på
Roskilde festivalen for første gang.

Disse var jo da uten barn, og med barn var i forfjor,
da var vi på Mallorca, Magaluf, i to uker, sammen med mamma og pappa.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08

Sist redigert av LilleLeo : 21-01-07 kl 01:44.
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 02:45   #33
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Likte Malta godt. Ellers så har skiferier stått høyest i kurs.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 08:48   #34
Billeba
Aktiv
 
Billeba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 103
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Min første ferie sammen med han som nå er mannen min: motorsykkelferie i Danmark. Nesten ikke bagasje og ingenting bestilt. Vi fikk et sted å sove hver kveld, og vi kjørte i det mest møkkete vi hadde av klær under dressene.

....og jeg var så forelska.... sukk....

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:27   #35
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg har vært på mange ferier, men den jeg minnes som den flotteste og mest spesielle var en 10 dagers seiltur med Statsraad Lehmkuhl til Orknøyene og Shetlandsøyene. Det var nest siste uka på folkehøgskole med masse gode venner. Vi opplevde dager med strålende sol, dager med full storm, besøkte flotte plasser og spilte backgammon i timesvis på dekk. Mimre, mimre...

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 09:54   #36
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Opprinnelig lagt inn av Gulla, her.

Jeg har vært på mange ferier, men den jeg minnes som den flotteste og mest spesielle var en 10 dagers seiltur med Statsraad Lehmkuhl til Orknøyene og Shetlandsøyene. Det var nest siste uka på folkehøgskole med masse gode venner. Vi opplevde dager med strålende sol, dager med full storm, besøkte flotte plasser og spilte backgammon i timesvis på dekk. Mimre, mimre...

Hehe. Jeg har vært på akkurat samme turen. Tror det var i 98.

Syntes ikke det var SÅÅ stas jeg da. En morsom opplevelse, men syntes det var litt kjedelig på båten..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 10:23   #37
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Syntes ikke det var SÅÅ stas jeg da. En morsom opplevelse, men syntes det var litt kjedelig på båten..

Det kan godt være, men nå husker jeg det som noen flotte dager med gode venner og nyforelskelse. Også er jeg veldig glad i å seile sånn uansett.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 10:25   #38
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Bilferie i Frankrike, var innom masse museumer og krigskirkegårder etter WW1 og WW2. Akkurat passe mengder god vin og god mat.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:04   #39
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg er ikke særlig bereist, men hadde en deilig ferie med mannen min sommeren 2000.
Vi var først noen dager i Paris og derette noen dager i London. Paris kom ut som en soleklar vinner. Deilig!

Med barn tror jeg faktisk beste ferieminne var campingtur. Dvs, det var en kombinert camping- og Oslotur. Noen netter i telt og noen netter på hotell. Lillemor storkoste seg, og telting ble faktisk en mer avslappende ferie enn Amsterdamtur med barn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:13   #40
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Det må ha vært da jeg gikk pilegrimsruta til Santiago de Compostela med ei god venninne påska 2002. Vi gikk 300 km fra León til Santiago og hadde det helt fantastisk, selv om det ikke var noen vanlig ferie akkurat.

Den turen har jeg lenge drømt om å ta. Får vente til jeg blir bedre i bekkenet.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no