Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 13:24   #21
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Ja det var det jeg mente altså, at jeg ikke er oppdatert på flypriser og har trodd dette var fremdeles en veldig dyr ting å gjøre. Kom ikke helt fram i innlegget mitt ser jeg..

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:25   #22
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Det er faktisk billigere å fly til Statene enn å fly til Finnmark!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:25   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Tuneland: Det er jo også en prioriteringssak, da. Vi bor billig, har en hauggammal bil som vi bruker lite, men vi reiser veldig mye. Og noen av turene mine er jobbturer.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:26   #24
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Tuneland; jeg må si som de andre her at det er ikke så dyrt. Jeg betalte 8000 kr for å fly til mine foreldre til jul (to voksne og ett barn), 45 mil unna. Til NY betalte vi 10.000. Så det er ikke nødvendigvis dyrt. Det tar bare litt tid.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:36   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Jeg ringte nå et reisebyrå og spurte litt. (For en gammeldags ting å gjøre. Reisebyrå liksom. ) I hvert fall, hun hadde ingen flyselskap å anbefale. Det eneste hun mente var et poeng var at man sparte tre -3 - timer på å fly om Island. Næsj, det kan da vel ikke stemme? Det er ikke langt å fly til østkysten. Hvor mye kan man spare på å fly den veien da?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:56   #26
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Samme hva du velger av KLM, BA og SAS - bare IKKE fly med Air France!!!

Ok - hører du? Mulighet for fin tur = unngå Air France!

  Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:14   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Samme hva du velger av KLM, BA og SAS - bare IKKE fly med Air France!!!

Ok - hører du? Mulighet for fin tur = unngå Air France!

Notert!

(Men hvorfor ikke Air France?)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:23   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Jeg har ikke reist til USA, men jeg har reist langt med KLM. Bakkemannskapet var elendig. Men personalet i luften var fantastisk. Vi fikk sitte fremme ved veggen der bassinett kan festes, så det var god gulvplass og ungene kunne sove på gulvet. Jørgen var under to år og selv om han var en rolig gutt, så ble det jo en lang tur. Men flyvertinnen som og tok han med seg rundt i flyet, kom med privat sjokolade og ga til ungene, satt og sang sanger til de. Da det var påbudt med festede setebelter kom de og satt med ungene så jeg fikk gå på do.

Servicen til KLM i luften er knall, hva jeg kan si etter mine to flighter, mens den på bakken suger temmelig mye.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:47   #29
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Notert!

(Men hvorfor ikke Air France?)

Blant annet fordi du ikke vil bli værende på Ch de Gaulle en ekstra dag...

De booker fly fra Oslo og videre til USA (eller omvendt) med en time mellom ankomst og avgang. Det er for lite og jeg har sluttet å telle hvor mange jeg kjenner som har måttet bruke en ekstra dag der... Inkl. oss selv. Ikke morsomt med barn.

  Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:53   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Jeg har kun reist med British, og var veldig fornøyd med turen. Det var utrolig hyggelig personell ombord, det har jo mye å si. De løp nesten bena av seg, og tilbød hele tiden drikke og snacks. Jeg er nesten som et lite barn på det området, gi meg sjokolade og god te, og jeg er fornøyd.


Sist redigert av Bokormen : 20-03-07 kl 15:11.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:54   #31
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Oi, det høres ikke kult ut nei. Men du hadde altså ikke noe spesielt imot flyseter, service ombord osv? Det er kun problemet med kort tid mellom ankomst og avgang som er negativt?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 14:58   #32
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg er nesten som et lite barn på det området, gi med sjokolade og god te, og jeg er fornøyd.

Jeg også. Betaler glatt noen tusenlapper ekstra for å få en gratis sjokolade eller to. For ikke å snakke om vin, som vi fikk hos SAS. Jeg ble helt salig. Antakeligvis var det chilensk kartongvin eller noe sånt. Men jeg var i himmelen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:06   #33
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oi, det høres ikke kult ut nei. Men du hadde altså ikke noe spesielt imot flyseter, service ombord osv? Det er kun problemet med kort tid mellom ankomst og avgang som er negativt?

Liker stemningen på KLM og BA bedre, men Air France er helt greit. Vi forsøkte en gang til med Air France og tenkte klok av skade at vi bare skulle sørge for litt bedre tid mellom avgangene. Men det gikk ikke - for en time var mer enn nok i følge Air France. Da avbestilte jeg...

  Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:07   #34
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Men jeg var i himmelen.

Flyreiser innebærer jo gjerne det. I hvertfall de vellykkede flyreisene...

  Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:11   #35
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Flyreiser innebærer jo gjerne det. I hvertfall de vellykkede flyreisene...

Haha, knallbra!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:23   #36
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Flyreiser innebærer jo gjerne det. I hvertfall de vellykkede flyreisene...



Har enda ikke vært i USA. Men anbefaler ikke China Airways til Asia. Ekstremt trangt, og gjerrige på mat og drikke.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:24   #37
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Liker best KLM og så kommer BA

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:26   #38
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg ringte nå et reisebyrå og spurte litt. (For en gammeldags ting å gjøre. Reisebyrå liksom. ) I hvert fall, hun hadde ingen flyselskap å anbefale. Det eneste hun mente var et poeng var at man sparte tre -3 - timer på å fly om Island. Næsj, det kan da vel ikke stemme? Det er ikke langt å fly til østkysten. Hvor mye kan man spare på å fly den veien da?

Sparer en del tid på å fly med Icelandair, men mye bedre komfort ombord på KLM og BA. Vi hadde stopover på Island og brukte da bare 5 timer fra Keflavik til NewYork

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:31   #39
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Men anbefaler ikke China Airways til Asia. Ekstremt trangt, og gjerrige på mat og drikke.

Av lignende grunner frarådes ANA til Japan. Helt utrolig trangt (dimensjonert for bittesmå asiater). Men det var veldig god service og nydelig mat, det skal de ha!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:01   #40
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Liker best SAS. Der får man best service om det skjer noe uforutsett (forsinkelser, kansellering etc) - de tenker "skandinavisk" og det liker jeg. Der synes jeg de amerikanske ansatte kan være skikkelig "Oh, I can't do anything about that! Sorry! Whatever!" med null løsninger.

Viktigst er å sjekke flytypen; vi fløy Continental fra Oslo til NY en gang med et lite fly (Boeng 7-ettellerannet) og det var så lite at pga motvind måtte vi mellomlande i Canada for å fylle bensin; det hadde rett og slett for liten kapasitet å komme helt til NY på en tank. Skikkelig betryggende.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no