Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

SV vil ta organene dine uten godkjenning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 11:23   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SV vil ta organene dine uten godkjenning

Himmel for en overskrift i avisen. Men nå ble jeg glad, for dette forslaget har jeg virkelig ventet på! Jeg synes det er helt glimrende og skjønner ikke at det ikke er blitt slik enda.

Sitat:

SVs landsstyre vil at leger skal kunne disponere hjertet, lungene og andre vitale organer i kroppen din når du dør - hvis du ikke aktivt nekter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:23   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Link:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=547491

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:26   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Jeg er helt enig, jeg håper virkelig det går igjennom.

Og kudos for at du lenket i andre innlegg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:27   #4
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Ja, dette har jeg ventet på også, veldig bra!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:32   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Jeg er helt enig i dette.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:33   #6
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og kudos for at du lenket i andre innlegg.

Kudos?

Hvorfor i andre innlegg?




Jeg syns det er helt greit at de kan bruke organene. Det har jo ingen betydning for de neste livene man skal leve uansett, for det er vel i en annen dimensjon, annen sfære eller hva det nå er

Men, hvordan ville du selv reagert på denne beskjeden "beklager, vi kunne ikke redde din mann. Men vi har gitt lungene, hjertet og nyrene til noen andre som trengte det"

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:38   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Så bra forslag.

Jeg lurer på hva og hvordan de tenker de som er imot dette, og de som ikke med glede melder seg som donorer. Så jeg håper det er noen her inne som representerer den gruppen også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:40   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Kudos?

Hvorfor i andre innlegg?


Fordi om man linker i det første innlegget, så havner hele denne tråden inn på VG-artikkelen nederst, som "blogg". Og da får vi en haug med nett-troll inn hit.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Så bra forslag.

Jeg lurer på hva og hvordan de tenker de som er imot dette, og de som ikke med glede melder seg som donorer. Så jeg håper det er noen her inne som representerer den gruppen også.

Leste du nett-diskusjonen? Herregud for noen fjotter! "Åja, nå skal staten stjele organer" osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:41   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Men, hvordan ville du selv reagert på denne beskjeden "beklager, vi kunne ikke redde din mann. Men vi har gitt lungene, hjertet og nyrene til noen andre som trengte det"

Jeg hadde faktisk blitt glad for en sånn beskjed. Hvis mannen ikke kunne reddes uansett så hvorfor ikke gi bort organer som han da likevel ikke trenger lenger? Jeg tviler på at de to beskjedene ville komme i samme setning.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:41   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.


Men, hvordan ville du selv reagert på denne beskjeden "beklager, vi kunne ikke redde din mann. Men vi har gitt lungene, hjertet og nyrene til noen andre som trengte det"

Jeg har kjent litt på den, og kjenner at det hadde vært helt greit. Det å miste et familiemedlem er utrolig smertefullt. Det blir ikke MER smertefullt om man kan redde noen andre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:42   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.731
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Fantastisk forslag!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:42   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Ja, dette er jeg også for. Men hvordan skal man vite at folk er imot? Må de registrere seg noe sted mens de er i live? Holder det at de skriver et "anti-donor-kort" og har i lommeboka? Eller at de har gitt uttrykkelig beskjed til evt pårørende?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:43   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Kudos?

Hvorfor i andre innlegg?

Kudos kan oversettes med kred kanskje.

Om man lenker i første innlegg så kommer FP opp under "De som har blogget om dette" og så følger alle debattantene fra stedet etter. Man unngår det om man lenker i innlegg to. Så det kommer an på hvilket sted man lenker til om man ønsker at det skal tiltrekke seg debatttanter derfra.

Jeg har sett VG-debatten og jeg ønsker i hvertfall ikke at de skal komme inn hit. Jeg husker med grøss en gang hvor oppsop fra dypet av folkehavet kom inn her og skulle diskutere dødsstrafff.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:46   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Jeg er for.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:55   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.


Leste du nett-diskusjonen? Herregud for noen fjotter! "Åja, nå skal staten stjele organer" osv.

Jeg klarer ikke lese slike diskusjoner. Jeg blir så oppgitt ...

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.


Men, hvordan ville du selv reagert på denne beskjeden "beklager, vi kunne ikke redde din mann. Men vi har gitt lungene, hjertet og nyrene til noen andre som trengte det"

Jeg syns organdonasjon er så selvsagt, at de hadde ikke trengt å opplyse meg om det en gang, om de ikke hadde vært pålagt det.

Jeg har ikke noe forhold til kroppen som er igjen etter noen har dødd.
Og det tenker jeg uavhengig av både religion og overbevisning ellers. Kroppen er jo bare ingenting etter at mennesket som levde i den har dødd.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 11:58   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Jeg klarer ikke la være å tenke på Monty Python!

...men ja, veldig godt forslag. Helt enig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 12:09   #17
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg klarer ikke la være å tenke på Monty Python!


-Can we have your liver?

  Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 12:14   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Jeg synes også dette er et fantastisk forslag!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 12:18   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Jeg syns det er et veldig bra forslag. For jeg er en av dem som burde ha båret et donorkort, men så er det en eller annen tåpelig følelsesmekanisme som stopper det hele.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 12:22   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SV vil ta organene dine uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er også noe med det prinsippielle her som skurrer for meg

På hvilken måte?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no