Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 19:59   #1
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Imam mener dette. Mener dere også dette?


Sist redigert av Kråka : 01-03-09 kl 02:40.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:02   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Jeg tror ihvertfall flere jenter hadde latt være å skippe svømmingen da, og da tenker jeg både norske og muslimske jenter.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:02   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Det er ikke svømmingen som er problemet, vel?

Hva mener du?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:07   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er ikke svømmingen som er problemet, vel?

Hva mener du?

Jeg bare husker fra hvordan det var da jeg gikk på skolen, alle jentene skulket svømmingen så ofte de kunne (var svømming hver uke), fordi de ville ikke vise seg i badedrakt foran 15 stirrende pubertetsgutter.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:08   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Jeg mente hva Kråka mener siden hun vil vite hva andre mener.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:09   #6
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Jeg husker selv den målingen ja, og snakket etterpå hvem som var mest sexy i badedrakt. Det var ikke noe moro i det hele tatt og mange jenter skulket.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:16   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Jeg syns det er en god idé å ha kjønnsdelte gym- og svømmetimer, mest fordi gutter og jenter ofte har ulik fysisk kapasitet og det blir jevnere nivå i timene prestasjonsmessig. Og så gjør det ikke noe at man slipper å vise seg halvnaken i den verste pubertetskrisen, jeg tror det vil gjøre det mye lettere for mange.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:46   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Jeg synes ikke noe om kjønnsdeling av noe, ihvertfall ikke med den seksualiserte tanken om at de kjønnsmodne og ikke bør kunne se hverandre i badedrakt. Det er å tillegge mennesker liten egenvilje.
Jeg synes det er tankevekkende at en imam som har såpass status og rådgivende rolle i muslimsk miljø, ikke har lært seg ordentlig norsk til tross for at han har vært her siden 1985.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:47   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Om vi bare vaksinerer de, så kan de svømme sammen. Fjerne all guttelusen og jentelusen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:50   #10
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om vi bare vaksinerer de, så kan de svømme sammen. Fjerne all guttelusen og jentelusen.




Fantastisk idè!

  Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:52   #11
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det er tankevekkende at en imam som har såpass status og rådgivende rolle i muslimsk miljø, ikke har lært seg ordentlig norsk til tross for at han har vært her siden 1985.

Det er jeg helt enig i, rart at han ikke har fått bedre tilbud om det. Trist siden han har ønsket det selv (ifølge artikkelen).

Svømming jenter og gutter hver for seg hadde vi da jeg gikk på ungdomsskolen, hadde gym hver for oss også.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:52   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Ønsket det selv? Er det umulig å ta ansvar for eget liv om man er innvandrer?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:54   #13
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om vi bare vaksinerer de, så kan de svømme sammen. Fjerne all guttelusen og jentelusen.




Har ikke noen spesielle tanker rundt dette med deling av kjønn i svømming egentlig.
Foreløpig har jeg bare en gutt som går på svømming, og der har de problemer i garderoben med erting blant guttene.

Jeg var så sjenert at jeg ikke en gang delte garderobe med andre jenter i klassen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:54   #14
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er en god idé å ha kjønnsdelte gym- og svømmetimer, mest fordi gutter og jenter ofte har ulik fysisk kapasitet og det blir jevnere nivå i timene prestasjonsmessig. Og så gjør det ikke noe at man slipper å vise seg halvnaken i den verste pubertetskrisen, jeg tror det vil gjøre det mye lettere for mange.

Jeg er tilbøyelig til å følge deg litt i tanken. Men stort sett er dette ikke et problem i det hele tatt. De ungdommene som er med i organisert idrett har ingen problemer med hverken garderobe eller gymtime/svømmetime. Det er nok verre for de som ikke har denne ballasten. For dem kan det kanskje være en enkel løsning på kort sikt, på lang sikt tror jeg man kan angripe problemet på en annen måte.

Når det gjelder muslimske gutter og jenter ser jeg ikke problemet med at man deler undervisningen. Dersom skolen er muslimsk vel og merke. En norsk skole skal i utgangspunktet ikke ha delt gym/svømming men det er jo enkelte skoler som prktiserer dette også.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:56   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Jeg er snikislamisert. Vi hadde nemlig adskilt gym på ungdomsskolen. Jentene i vår klasse og en annen klasse ble slått sammen. Syntes det funket greitt når vi hadde våtgym (aka svømming) med mens, pupper, kjønnshår og hva_har_du. Ikke så kult når vi skulle spille fotball, de fleste jentene var jo talentløse.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:58   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

. De ungdommene som er med i organisert idrett har ingen problemer med hverken garderobe eller gymtime/svømmetime.

Ja, den tanken har aldri slått meg. Jeg tenkte aldri over dette i min ungdom og vi hadde svømming hver uke hele barne -og ungdomsskolen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 21:02   #17
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Jeg var ikke med på organisert idrett,
(ble aldri tatt med på svømming med fellesdusjer osv. av foreldrene mine heller)
noe de fleste andre var, og de brydde seg ikke om fellesdusjing osv. i det hele tatt.
(Mulig de brydde seg altså, men de ga ikke uttrykk for det.)

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 21:04   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Det finnes sikkert noen gode argumenter både for og mot. Men akkurat på dette punktet ser jeg ikke vitsen i å 'bli islamisert' .

Det er relativt kjent at det gjøres på denne måten i den vestlige verden.

Men jeg må legge til at dette ikke er noe jeg har fundert mye på. Om min datter skulle komme på jentesvømming, så lager jeg ikke noe oppstyr rundt det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 21:05   #19
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg er tilbøyelig til å følge deg litt i tanken. Men stort sett er dette ikke et problem i det hele tatt. De ungdommene som er med i organisert idrett har ingen problemer med hverken garderobe eller gymtime/svømmetime. Det er nok verre for de som ikke har denne ballasten. For dem kan det kanskje være en enkel løsning på kort sikt, på lang sikt tror jeg man kan angripe problemet på en annen måte.

Når det gjelder muslimske gutter og jenter ser jeg ikke problemet med at man deler undervisningen. Dersom skolen er muslimsk vel og merke. En norsk skole skal i utgangspunktet ikke ha delt gym/svømming men det er jo enkelte skoler som prktiserer dette også.

Jeg drev med idrett i alle år som ung, men vi dusjet nesten alltid hjemme, og hvis vi dusjet etter trening/kamp så var det jo rene gutte- og jentegarderober, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal gjøre det lettere å ha svømming med gutter.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 21:06   #20
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jenter og gutter bør ikke svømme sammen?

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg drev med idrett i alle år som ung, men vi dusjet nesten alltid hjemme, og hvis vi dusjet etter trening/kamp så var det jo rene gutte- og jentegarderober, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal gjøre det lettere å ha svømming med gutter.

Sant, så sant.
Det sporet kanskje litt av (jeg gjorde hvertfall det).

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no