Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 10:08   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

http://www.nrk.no/nyheter/1.6509343

Jeg er enig i dette, men det er kun de med god økonomi som har mulighet til å være hjemme så lenge.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:11   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg ville ikke hatt poden i barnehage før han var to år, nei. Jeg var hjemme et år ekstra i ulønnet permisjon, men jeg er ikke enig i at vi dermed hadde så veldig god økonomi. Året var godt planlagt og forberedt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:14   #3
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg ser absolutt poenget. Samtidig er jeg uenig. Min 1-åring stortrivdes i barnehagen fra første stund. Der fikk hun selskap av andre barn og gjorde mange artige aktiviteter. Vi forsøkte dog etter beste evne å gjøre dagen så kort som mulig.

Å ha barn hjemme krever mye, deriblant tilstrekkelig stimuli. Jeg synes jeg merker forskjell bare på jenta mi på 7 måneder; hun liker seg i selskap med andre barn, og blir utålmodig hvis hun bare er sammen med meg hele tiden.

Jeg kunne tenkt meg å ha mine barn hjemme lenger enn 1 år, jeg ser absolutt fordeler. Men det var også annerledes før da "alle" var hjemme og man hadde et sosialt nettverk. Hvis det hadde vært slik i dag, så skulle jeg gjort mye for å utsatt barnehagestarten litt.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:14   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Kan være enig i at det er det beste for ungene, men folk flest har ikke økonomi til å gå hjemme et år uten lønn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:16   #5
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg vil ikke ha Lille i barnehage før hun er minimum 2 år, håper vi klarer å få det til økonomisk og praktisk.
Det burde være mulig å tilrettelegge bedre for å kunne være hjemme lengre med barna om man ville det.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:21   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Har ikke denne artikkelen stått på trykk 59 ganger før?

Det er forskjell på barn, og det er forskjell på voksne. Jeg er ikke i tvil om at jenta mi hadde det mye bedre i barnehage enn hun ville hatt det hjemme sammen med meg fra hun var drøyt ett år gammel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:21   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg synes intervjuet suger. Smith kaster ut seg med påstander:

Opprinnelig lagt inn av Smith

Hvis barna ikke klarer å skape en slik tilknytning kan de som ungdommer og voksne få lidelser som ADHD, spiseforstyrrelser, depresjoner og personlighetsforstyrrelser, sier Smith i intervjuet.

Tenk hvordan han skremmer folk med slike uttalelser? Skulle gjerne likt å lese forskningen som viser at barn som begynner tidlig i barnehage har økt risiko for å utvikle disse sykdommene.

Vi har ikke noe valg mtp. å sende barna i barnehage tidlig. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke hadde ønsket å være hjemme ett år til. Ihvertfall ikke på fulltid.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:21   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg tror det kommer an på både barn, foreldre og barnehagen. De fleste ettåringer trenger vel på ingen måte å gå i barnehage, men at det er de som får ADHD og adferdsproblemer synes jeg er en drøy påstand. Det er tross alt ganske vanlig for ettåringer å gå i barnehage. Og en god barnehage kan skape trygge rammer rundt smårollingene hvis de vil, det har vi selv erfart.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:21   #9
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Elinblu sa det.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:22   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til slike artikler når det ikke henvises til konkret norsk forskning. Jeg ser at Lars Smith "støtter seg på internasjonal forskning". Jeg går ut fra at dette utdypes i intervjuet med Apollon (som ikke er tilgjengelig på nett enda), men det interessante er jo om dette er forskning som kan overføres til norske forhold. Det vi trenger er norske longitudinelle studier. Inntil de foreligger, blir det meste synsing, mener jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:27   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til slike artikler når det ikke henvises til konkret norsk forskning. Jeg ser at Lars Smith "støtter seg på internasjonal forskning". Jeg går ut fra at dette utdypes i intervjuet med Apollon (som ikke er tilgjengelig på nett enda), men det interessante er jo om dette er forskning som kan overføres til norske forhold. Det vi trenger er norske longitudinelle studier. Inntil de foreligger, blir det meste synsing, mener jeg.

Enig. Barnehage i andre land kan vere noko heilt anna enn barnehage i Norge.
Mitt første barn begynte i barnehage då ho var 2 år. Mitt andre barn begynte då ho var 1 år. Når eg samanliknar dei no ser eg heilt tydelig at ho som begynte då ho var 1 år fungerer langt bedre sosialt i lag med andre samtidig som ho er langt tidligare med språket enn eldste var. Eg trur at eldste ville hatt godt av å begynne tidligare i barnehage, men det er jo umulig å vite no i etterkant.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:30   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg savner også at disse påstandene blir bakket opp av forskning. Slik det fremgår nå er det jo bare synsing og denne psykologens personlige meninger, og det blir bare for dumt i mine øyne.

Det kan hende det stemmer, samtidig synes jeg at det blir veldig ensidig. At barn har individuelle behov blir det f.eks. ikke fokusert på i det hele tatt.

Dessuten er jeg mildt sagt møkklei alle synsere, eksperter og andre som får plass i media med meningene sine om små barn i barnehage. De har enda ikke måttet produsere noe som helst bevis for det de sier, og er i så måte uinteressant.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:30   #13
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Neivel.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:32   #14
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg kjenner at jeg får litt klump i magen av sånne artikler. Vi har fått plass til lillesøster fra august, da er hun 15 måneder. Storesøster begynte da hun var 14. For meg er det helt tydelig allerede at lillesøster er et skikkelig sosialt vesen som har stor glede av andre barn, men jeg kan heller ikke vanskelig se for meg at det optimale kanskje ikke er hele dager på 7-8 timer som det fort blir. (Vel, hun sover jo gjerne et par timer også, da.)

Vi kunne nok klart oss på en inntekt for en periode hvis vi knep litt igjen, men da sannsynligvis på mannens inntekt og ikke min, det hadde blitt litt trangt. Men jeg har lyst til å jobbe, og jeg har ikke en jobb hvor jeg kan jobbe 50 %. Det kan godt hende at jeg kunne fått til en deal om 80 %, men det ville bare betydd lavere lønn og like mye jobb.

Storesøster hadde en litt tøff start i bhg, da både bhg, barna og alle de voksne var nye. Men det tok ikke lang tid før hun stortrivdes. De har høstet mye erfaringer med de aller minste barna siden storesøster startet, og de skjermer dem i mye større grad nå (det er en ganske stor bhg). Kjenner at jeg gruer meg litt til lillesøster skal begynne, men vil forsøke å flekse til så bra dager som mulig.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:32   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

De fleste utenlandske barnehager er ganske annerledes enn norske - både med tanke på pedagogisk innhold, arealer, krav, antall barn, antall voksne osv. så jeg syns ikke det nødvendigvis er overførbart til norske forhold.

Ellers er det forskjell på barn og det er forskjell på barnehager. Barnehagen Glitterbarnet gikk i før var ikke bra for små barn. De var ustabile, hadde høy gjennomtrekk av personale, lite rutiner og lite kompetanse. Men det betyr jo ikke at barnehager på genrell basis er dårlige for små barn.

Jeg syns allikevel at det er bekymringsverdig at den raske oppbyggingen av nye barnehager gjør at krav til pedagogikk, personale, antall og areal blir firet på, for dette er ikke til barnas beste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:34   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns allikevel at det er bekymringsverdig at den raske oppbyggingen av nye barnehager gjør at krav til pedagogikk, personale, antall og areal blir firet på, for dette er ikke til barnas beste.



Jeg er litt lei av å diskutere barnehagedekning. Det er på tide å diskutere bedre kvalitetssikring av barnehagehverdagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:36   #17
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns allikevel at det er bekymringsverdig at den raske oppbyggingen av nye barnehager gjør at krav til pedagogikk, personale, antall og areal blir firet på, for dette er ikke til barnas beste.

Jeg deler denne bekymringen. Samtidig ser jeg at her vi bor er det nå flere plasser enn barn og foreldrene kan endelig ha et valg i forhold til hvor barna skal gå. Da kan vi velge vekk barnehager som kjører med minimum ift bemanning, som stort sett bare bruker ufaglærte osv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:36   #18
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.


Det er forskjell på barn, og det er forskjell på voksne. Jeg er ikke i tvil om at jenta mi hadde det mye bedre i barnehage enn hun ville hatt det hjemme sammen med meg fra hun var drøyt ett år gammel.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:37   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jeg er drit lei av sånne artikkler. Ingen forskning, ihvertfall ikke i forhold til norske barnehager.

Barnehagene i Norge og skandinavia er helt anderledes enn 99% av alle andre steder i verden. I norge er det pedagoger og pedagogisk opplegg fra første dag. Mens i store deler av verden, ink England, Usa, Tyskland hvor forskning som oftes kommer fra hvor 0-3 år består av lavtlønnede kvinner som ikke har noen utdannelse.

Det finnes mye forskning som viser alle fordelene barna får av å gå i barnehagen. Bedre sosiale ferdigheter, språkforskjeller, bedre skolestart osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:37   #20
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år

Jaja. De mener nå så mye rart. Det kommer an på barnet og barnehagen. Eldste kunne kanskje ha hatt fordel av å være hjemme lengre, han var forsiktig av seg og bruke laaaang tid på å bli trygg; men yngste (1,5 år) kjeder vettet av seg og meg når vi er hjemme en dag, og har det bedre i barnehagen med all den stimuli han får der. Det er også en liten barnehage med totalt 27 barn, og stabile voksne.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no