Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 11:17   #1
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

- Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Satt og så på Gylne Tider i går kveld på TV2, og jeg fatter ikke hvorfor de må spørre alle intervjuobjekter et eller annet om Norge...

- Har de vært i Norge? Kan de noen norske ord? Er søsteren til broren til tanta norsk? Hva synes de om Norge? osv. osv.

Er virkelig vi nordmenn så navlebeskuende at det er dette vi vil ha?
Er det f.x.interessant å vite at "Lance" fra Falcon Crest kan et bordvers på dårlig norsk?

Nå mener jeg ikke å nagle akkurat dette programmet. Jeg synes det er en gjenganger i mange intervjusituasjoner i mange program at intervjuobjektet skal mene noe om Norge.

Kan ikke noe for det, jeg synes det blir pinlig jeg....

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 13:23   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Akkurat det samme satt jeg og tenkte...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 13:31   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Vanligvis så synes jeg også at dette er rimelig patetisk, men med Gylne Tider er det annerledes. I denne serien er jo poenget at det er de kollektive TV-minnene fra Norge som er grunnlaget for at disse personene blir oppsøkt og at mange av disse personene var "Big in Norway" når de ikke var det andre steder. Serien er jo ganske uformell, og jeg tror at mange av de som blir intervjuet synes det er litt søtt at disse gutta kommer helt fra Norge, snakker dårlig engelsk og er helt henrykte over å ha møtt akkurat dem. Å chitchatte litt om Norge og intervjuobjektets forhold til Norge hører på en måte med til den lett naivistiske tonen i programmet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 14:02   #4
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Er søsteren til broren til tanta norsk?

Blir ikke det rett og slett søstra til tanta?

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 14:17   #5
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

synes ikke det gjør noe i dette programmet. Det er jo oftest i en ironisk tone og de er jo ikke selvhøytidlige i det hele tatt . Men får ofte flau smak når jeg ser slikt i andre sammehenger

Moren hans har norske foreldre og heter Dahl til pikenavn.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 14:30   #6
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vanligvis så synes jeg også at dette er rimelig patetisk, men med Gylne Tider er det annerledes. I denne serien er jo poenget at det er de kollektive TV-minnene fra Norge som er grunnlaget for at disse personene blir oppsøkt og at mange av disse personene var "Big in Norway" når de ikke var det andre steder. Serien er jo ganske uformell, og jeg tror at mange av de som blir intervjuet synes det er litt søtt at disse gutta kommer helt fra Norge, snakker dårlig engelsk og er helt henrykte over å ha møtt akkurat dem. Å chitchatte litt om Norge og intervjuobjektets forhold til Norge hører på en måte med til den lett naivistiske tonen i programmet.


Jo, det kan jeg skjønne. Og at Eric Heiden hadde en sang om seg på norsk som kona ikke visste om før hun var på besøk i Norge, er for så vidt vittig og morsomt altså.

Og jeg LIKER serien! Det er vel bare det at jeg får litt sånn SE&HØR-gir-norskgenser-til-kjendis-følelse av akkurat den biten.


Øh, Betsy, jo tanta til søsteren blir det vel... Poenget mitt var at de graver og graver for å finne en eller annen tilknytning til Norge...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 14:39   #7
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.


Øh, Betsy, jo tanta til søsteren blir det vel... Poenget mitt var at de graver og graver for å finne en eller annen tilknytning til Norge...

Skjønte det

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 14:53   #8
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Jeg har ikke sett så mye på akkurat dette programmet, men synes generelt at slike spørsmål er utrolig pinlig. Spesielt når de blir erklært for norgesvenner og alt mulig fordi de sa høflig ja da journalisten spurte om de trivdes i Norge.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 15:35   #9
daydreamer
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 17
daydreamer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Akkurat med Lorenzo Lamaz blir det vel litt spesielt, siden han faktisk har norsk mor..

daydreamer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:19   #10
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Enig med Divine.

Jeg er gammel nok til å huske alle skriveriene om disse folka på 80-tallet, og da var det alltid mye om at mora til Lorenzo var norsk, og Eric Heiden bodde jo sogar i Norge en periode. Det ville vært rart om de ikke hadde gjort noen poenger ut av dette når dette tross alt er et mimreprogram (med en viss ironisk distanse til det hele).

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:33   #11
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Akkurat i det programmet gjør det meg ikke så mye.

Jeg syns kanskje det er hakket flauere at alle mannlige popstjerner blir spurt om hva de syns om de norske jentene.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:01   #12
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Skjønner at jeg ikke har fått med meg at det er mere en parodi på hele "norskopptattheten".

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:49   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Dette irriterer meg også, men Gylne tider får lov å passere . Men kan bli litt mye her også.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:54   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Har du vært i Norge/kan du noen norske gloser, ol...?

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Blir ikke det rett og slett søstra til tanta?

Det kunne jo ha vært halvsøsken da!:fjompenisse:






__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no