Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-07, 20:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Andre som er like julemennesker som meg? Jeg lever og ånder for julen, har alltid elsket den. Faktisk sitter jeg og hører på julemusikk nå. Oslo gospel choir - En stjerne skinner i natt, den ultimate julesangen!

Ingenting er som tidlige morgener eller sene kvelder da det er helt mørkt ute, og man ser alle de lyskledde trærne i folks hager og julestakene i vinduene. Jeg blir rørt bare jeg tenker på det. Jeg elsker å gå tur sent på kveldene i julen, kjenne vinterlukten og se på julepynten i hagene til folk. Det er så fredfullt og nydelig!

Mange sier julen er så stressete, men det er vel hva man gjør det til? Jeg begynner med gavene i september/oktober og er ferdig leenge før jul.

Hvert år står jeg og vesla opp tidlig på julaften og spiser julestrømpe til frokost () og ser på julens tegnefilmer. Askepott MÅ sees, selv om jeg etterhvert kan omtrent alle replikkene utenat. Samme med Donald og vennene hans, og alt det andre de sender på julaften.

Lille julaften legges gavene under treet når vesla er i seng slik at hun våkner opp til DET presanghavet + julestrømpen morgenen etter. Det er alltid like stas. På kvelden lille julaften er det risgrøt, pepperkaker og julefilmer. POLAREKSPRESSEN hører med til julens obligatoriske filmer, INGEN jul uten den!!

Herregud som jeg gleder meg, jeg gleder meg sånn at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg begynner å glede meg i januar hvert år. Jeg er gal.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:19   #2
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Oj, jeg har akkurat begynt å glede meg over høsten... (Dessuten skal jeg visst feire jul med svigers... )

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:20   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg er veldig glad i jula, men ikke i år. Skal selge boligen vår, og vet ærlig talt ikke helt hvor vi skal bo til nytt hus står ferdig Bitteliten leie leilighet, eller hos svigermor
Derfor kommer jeg til å satse mye på å feire hos andre i år, og kanskje ikke pynte noe særlig hjemme i det hele tatt. Luftet for mannen å reise bort, men vi fant ut at vi ikke ville det likevel. Blir så mange skuffa besteforeldre mm, og da blir det vel ikke det helt store å sitte på andre siden av kloden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:22   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

OK, Iset. Det er herved fastslått. Du er ikke riktig klok. Hører på julemusikk nå liksom. (Poden forlanger forresten at jeg synger lucia-sangen for ham sammen med godnattsangene om kvelden. Hver kveld siden 13 desember i fjor. )

Jeg har jo nettopp begynt å akseptere at det er høst jo. Så det er nok en stund til jeg begynner å tenke på julen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:25   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!



Nå hører jeg på themet fra Skomakergata.
Jeg og Mrs. Lee er like julegale begge to. Da jeg bodde hos henne en uke i juli, bestemte vi oss for å ha en juledag. Vi laget skikkelig julemiddag med pinnekjøtt og alt tilbehør. Fantastisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:27   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Ja jeg gleder meg til jul, men ikke på grunn av julen.
Ehm det var en snodig setning kanskje.
Til jul er vi ferdig med pendling og to hjem, det skal bli deilig det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:29   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg er på Iset's julenivå.
Yes, nå er det snart legalt for resten av befolkningen å begynne å glede seg også.
Jeg har hørt på BoneyM's versjon av "Marys boy child" i dag.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:38   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Åh den er fin, amo!

Neste måned kommer julemarsipanen! En liten forsmak på julen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:38   #9
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Faktisk sitter jeg og hører på julemusikk nå. Oslo gospel choir - En stjerne skinner i natt, den ultimate julesangen!

Enig ingen jul uten En stjerne skinner i natt.
Er nok ikke så julete som deg,men gleder meg til jul og liker å være tidelig ute slik at desember kan nytes.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:40   #10
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg er glad i julen, men er ingen fantast.. De siste julene har væt slitsomme på mange måter.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:52   #11
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Dersom vi kan hente opp igjen denne diskusjonen i midten av oktober blir jeg gjerne med....

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:53   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Oh my gosh.

Men jeg gleder meg dog til vinteren, og liker veldig godt at det begynner å bli kaldere.
Kan gå med skjerf, vanter og lue nå, og ullklær, på kveldene. Og det blir mørkere, kaldere, klar og kald luft som er god å puste inn, snø etterhvert (håper jeg) som gjør at det blir rent og lyst ute, alle lysene i vinduene på kveldene, stearinlys hver kveld osv. *vintermenneske*

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:54   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg liker også at det blir kaldere. Elsker kulden, og elsker den klare luften på senhøsten og vinteren. Det er lettere å puste og jeg blir klarere i hodet og sover bedre om natten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:56   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jaaaaa jeg gleder meg til jul. Og det å jule-glede seg er egentlig det aller beste, så jeg skjønner godt at du starter nå. Dvs, jeg hører ikke julemusikk før 1.desember. Julegaver og juleplaner derimot, de starter jeg med lenge før.

I år er ikke mannens juleturnus avklart enda, men vi håper å feire jul i Tromsø. At lokaliseringen av julefeiringen ikke er i boks enda er et lite skår i gleden, men jeg håper han får tatt seg en alvorsprat med sjefen snart.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:56   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Det er ikke noe galt med deg Iset, ikke noe galt! Du er akkurat like normal som meg

Jeg kunne forresten skrevet nesten ordrett det samme som deg .

:Må snart plukke frem julemusikken:

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:57   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg er på Iset's julenivå.
Yes, nå er det snart legalt for resten av befolkningen å begynne å glede seg også.
Jeg har hørt på BoneyM's versjon av "Marys boy child" i dag.

Jeg er også ekstremt julete av meg.
Og det beste minstemann vet, er Juleshowet til Gråtass på dvd. Den har dundret og gått siden sist jul.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:05   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Godt jeg ikke er alene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:06   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

For et koselig innlegg! Jeg kom i julestemning bare av å LESE det!
Gleder meg til jul! (Men jeg hører ikke på julemusikk i september, hehe. Det er kanskje mest fordi andre ville trodd jeg var gal OG fordi jeg vil spare den kosen en liten stund til.)






Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:13   #19
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jaaaa jeg gleder meg til jul

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:14   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg gleder meg ikke. Jeg blir litt smådeppa rundt hjuletider.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no