Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-07, 21:15   #21
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg er også glad i julen og bruker å gjøre det meste unna i god tid slik at vi ikke opplever stresset. Pynter litt etter litt sånn utover fra 1 desember. Adventstiden er i grunnen ei svært koselig tid. Men å høre på julemusikk før 1 desember gjør vi ikke og ei spiser vi julegodter/julemat før julehelgen kommer. Muligens noen julekaker da. Tvert om strammer vi inn på diverse. Fråtser en i masse godt og julemat opptil flere uker og måneder før jul så er det jo ikke noe stas i julen da.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:17   #22
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

(Poden forlanger forresten at jeg synger lucia-sangen for ham sammen med godnattsangene om kvelden. Hver kveld siden 13 desember i fjor. )

Jeg sang 'bættihem' (Et barn er født i ) til rundt påsketider tror jeg. Hvis jeg prøvde å snike meg unna en kveld ble jeg satt hardt på plass.

Jeg er veldig glad i julen, men 'sparer' juleglede og julestemning til advent.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:19   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Fråtser en i masse godt og julemat opptil flere uker og måneder før jul så er det jo ikke noe stas i julen da.

Er det ikke? Jeg må ha blitt lurt? For jeg syns det er like stas uansett?
Hehe, jeg skjønner hva du mener og jeg sparer det jeg kan, men jeg gidder ikke å vente i det lengste. Ventetiden er jo det morsomste med hele julen, og jeg skjønner ikke de som utsetter alt, både pynting av treet, huset og ALT til siste helgen. Da får man jo ikke NYTE det skikkelig? Jeg begynner 1. desember med alt, treet pyntes i midten av desember for jeg vil nyte synet av det så lenge jeg kan, det skal jo tross alt ned ganske kjapt etter jul.
Julemarsipanen MÅ jeg smake på i oktober når den kommer, men så er det ikke så farlig med meg som går og gleder meg HELE året til jul. Jeg KAN liksom ikke bli mettet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:19   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg gleder meg jeg også. Helt hvorfor vet jeg ikke. Det er så mye styr i min famile at det ikke akkurat blir fredelig og forutsigbart. Vi feirer jul hjemme, og likevel klarer enkelte å lage styr.

I fjor var svigermor, kjæresten hennes og min mor her sammen oss. Men i år blir vi kanskje alene. Koselig det også om bare enkelte andre lot være å styre.

Jeg gleder meg mest til juleverksted og det starter vi vel med i november, Har alt som trengs i huset allerede.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:20   #25
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg elsker jul.
Men i år blir det jo spesielt med termin 3.juledag..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:22   #26
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Vi elsker julen her også. Satt faktisk å snakket om julen idag! Driver å maler stuen og ser for oss hvor fint det kommer til å bli med juletre og lysene! Gleder oss masse!!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:23   #27
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det ikke? Jeg må ha blitt lurt? For jeg syns det er like stas uansett?
Hehe, jeg skjønner hva du mener og jeg sparer det jeg kan, men jeg gidder ikke å vente i det lengste. Ventetiden er jo det morsomste med hele julen, og jeg skjønner ikke de som utsetter alt, både pynting av treet, huset og ALT til siste helgen. Da får man jo ikke NYTE det skikkelig? Jeg begynner 1. desember med alt, treet pyntes i midten av desember for jeg vil nyte synet av det så lenge jeg kan, det skal jo tross alt ned ganske kjapt etter jul.
Julemarsipanen MÅ jeg smake på i oktober når den kommer, men så er det ikke så farlig med meg som går og gleder meg HELE året til jul. Jeg KAN liksom ikke bli mettet.

Du er litt gal ja men det er bare koselig det. Før pyntet vi treet og huset lillejulaften men jeg er enig med deg i at tiden før er så koselig at derfor pynter vi også litt etter litt fra 1 desember og treet pynter vi siste helgen før jul. Helgen etter 1 nyttårsdag er julen definitivt over for vår del.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:24   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ventetiden er jo det morsomste med hele julen, og jeg skjønner ikke de som utsetter alt, både pynting av treet, huset og ALT til siste helgen. Da får man jo ikke NYTE det skikkelig?

Helt enig. Svigers pynter lille julaften og lar det stå til langt uti januar. Jeg vil NYTE adventstiden. Og, som min mor sier, det er FØR jul at kakene smaker best.

Men julemusikk i september? Nei, jeg vet ikke...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:24   #29
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Jeg er også veldig glad i julen, men jeg er blant dem som blir skikkelig irritert når butikkene selger julemarsipan allerede i september. Da går det inflasjon i julekosen. Spar julen til desember er mer mitt motto.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:27   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Du er litt gal ja men det er bare koselig det. Før pyntet vi treet og huset lillejulaften men jeg er enig med deg i at tiden før er så koselig at derfor pynter vi også litt etter litt fra 1 desember og treet pynter vi siste helgen før jul. Helgen etter 1 nyttårsdag er julen definitivt over for vår del.


Jeg har vokst opp med at alt pynetes etter barna er i seng lille julaften. Det ga jeg opp i fjor. Å legge seg kl 3 natt til julaften og være utslitt er bare dumt. Nå skjønner jeg hvorfor mor var så sur julaften.

Nå kom jeg forresten på at jeg har et prosjekt før jul. Jeg må lage en ny duk til å ha under juletreet. Har en masse kraftig strie i huset, men hva skal jeg gjøre med det?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:28   #31
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Det er godt å lese at andre også gleder seg til jul allerede.

Jeg blir sett som på rar, fordi jeg snakker om julen allerede nå.
Gleder meg som en liten unge

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:31   #32
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Kanskje vi burde ha et eget juleforum på FP? Som åpner sånn cirka nå i september? Der man kan diskutere julepresanger, julemat og ikke minst marsipanen (hvorfor lager de ikke kolibriegg til jul spør nå jeg)? :foreslår:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:33   #33
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Du er gal kvinne.

Jeg liker jul men ikke nå.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:33   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Nå kom jeg forresten på at jeg har et prosjekt før jul. Jeg må lage en ny duk til å ha under juletreet. Har en masse kraftig strie i huset, men hva skal jeg gjøre med det?


Åh, en sånn duk vil jeg også ha! Jeg vil ha en FIN en! Hvor kjøper man sånt? Finnes det i det hele tatt fine?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:34   #35
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Julemarsipan, pinnekjøtt, julesanger, masse lys, pakke inn gaver, lage julekaker, pynte pepperkakehus, og ta julevasken mens en skråler O come all ye faithfull og Have yourself a merry little christmas så høyt man bare klarer. What's not to like?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:34   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Men julemusikk i september? Nei, jeg vet ikke...

Dette er ikke en vane altså, jeg har bare en dag eller to inninellom der jeg mimrer litt og gleder meg til julen ved å høre på julemusikk. Det er så avslappende og fredelig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:45   #37
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Kanskje vi burde ha et eget juleforum på FP? Som åpner sånn cirka nå i september? Der man kan diskutere julepresanger, julemat og ikke minst marsipanen (hvorfor lager de ikke kolibriegg til jul spør nå jeg)? :foreslår:

Ja,ja,ja

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:48   #38
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

(hvorfor lager de ikke kolibriegg til jul spør nå jeg)? :foreslår:

De kunne jo formet dem som noe annet. Klokker eller gaver, eller en nisse til nøds, så lenge der var sjokolade og strøssel på!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:52   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Juleforum høres knall ut, og ja, jeg er også litt sur fordi de ikke lager kolibriegg til jul.

Men det er jo litt greit at noe er forbeholdt påsken også da, egentlig? De har jo disse tykke flate sjokolade-marsipannissene i jula da, de er jo spiselig orgasme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:53   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Synes også julen er koselig, men julesanger i begynnelsen av september ??
I år har jeg som mål å være mest mulig ferdig med gaver og matinnkjøp før desember.
Sambo har en veldig travel tid på jobben i hele desember og desember ifjor vil jeg gjerne slippe en gagn til.

Et juleforum hadde vært fint

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no