Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mønster til lys blå OL-lue

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-14, 15:20   #81
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Noen som vet om de har Falk 5813 igjen noe som helst sted i Oslo omegn?

Tja, kan informere om at de ikke har på Stovner og er tomme på Storo.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:24   #82
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tja, kan informere om at de ikke har på Stovner og er tomme på Storo.

Ante meg. Tomt på Lambertseter også, i alle fall på lørdag som var.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 17:00   #83
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Har fått en til å fikse.
250kr for lua, det funker det.

Så slipper jeg tenke mer på det.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 22:02   #84
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg var på Kreativ på Kvadrat og kjøpte garn i dag...der var de forberedt gitt, de hadde garnet stæsjet bak disken klar til avlevering.
Enkelt for meg som ikke visste hva jeg lette etter.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:31   #85
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg har heklet den til størstegutten, i Falk. Heklet først 80 masker, men det ble aaaaltfor stort, så jeg måtte rekke opp alt og hekle på nytt, denne gangen med 72 masker. Den er litt stor, og passer egentlig meg, men han var fornøyd selv. Gjorde den ikke baggy siden den ble såpass vid, for da hadde den bare falt ned i øynene på ham.

Brukte blå 5624 og dyp rød 4137. Heklet med enkel tråd.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:41   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Den er dessverre utsolgt fra Plazasport, som var eneste forhandler. Leverandør vet heller ikke om/når den kommer inn igjen. Men jeg er helt sikker på at det er noen her på forumet som kan hekle en lue for dere altså. Jeg kan gjøre det hvis jeg bare får tak i garn, akkurat nå er det ikke garn å oppdrive i lyseblått fra Sandnes og Dale, men jeg kan se om jeg finner et alternativ!?

Ja takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 10:32   #87
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja takk!

Jeg får Dale Babyull i riktige farger i posten i morgen og kan sikkert lage en lue til deg, hvis ikke Bomull får tak i.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:37   #88
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Stemmer det at oppskriften på Blomsterdamens blogg er fjernet? Jeg finner ikke oppskriften igjen...

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:40   #89
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Stemmer det at oppskriften på Blomsterdamens blogg er fjernet? Jeg finner ikke oppskriften igjen...

Jepp, det stemmer. Oppskriften kan lastes ned gratis fra et annet sted, men jeg husker ikke helt hvor det var.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:42   #90
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Stemmer det at oppskriften på Blomsterdamens blogg er fjernet? Jeg finner ikke oppskriften igjen...

Ja, det opprinnelige innlegget, men hun har laget et nytt der hun skriver at det er en annens oppskrift. Gå inn på bloggens hovedside og scroll litt nedover, så finner du OL-luen i et nytt innlegg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:43   #91
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

http://blomsterdama.blogspot.no/2014...eblad.html?m=1

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:48   #92
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Fant den! Var bare å søke litt, så kom den

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:51   #93
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Dere som ikke er erfarne heklere - hvor lang tid har dere brukt på én lue? Jeg kjøpte garn og heklenål i går og skal gjenoppfriske heklekompetanse som har ligget i dvale i over 20 år. Jeg er derfor litt spent på hvor tidkrevende dette er. Jeg har forresten valgt helt andre farger enn OL-lua (lilla med koksgrå kant), så det blir spennende å se hvor vellykket dette blir.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 12:53   #94
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg er ikke særlig erfaren, og brukte et par timer en ettermiddag og et par timer samme kveld, og så var den ferdig.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 12:58   #95
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Oj! Så raskt! Da får jeg se om jeg klarer å få en ferdig i løpet av neste uke.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 13:03   #96
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Foruten et bestemorteppe jeg heklet over en del år for ikke fryktelig lenge siden, så har jeg heklet svært lite. Jeg hekler en lue på en kveld eller to.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 13:16   #97
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dere som ikke er erfarne heklere - hvor lang tid har dere brukt på én lue? Jeg kjøpte garn og heklenål i går og skal gjenoppfriske heklekompetanse som har ligget i dvale i over 20 år. Jeg er derfor litt spent på hvor tidkrevende dette er. Jeg har forresten valgt helt andre farger enn OL-lua (lilla med koksgrå kant), så det blir spennende å se hvor vellykket dette blir.

Jeg som er VIRKELIG nybegynner brukte (når jeg fant ut hva jeg hadde gjort feil) 2 timer en kveld, og 2,5 time neste kveld. Den er lett og rask!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 13:34   #98
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Vesla er så heldig så Bomull var snill å heklet en til henne. Tusen takk! Megafornøyd vesla.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 16:12   #99
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Jeg har brukt en uke. Men jeg har ikke hatt tid til å sette meg ned noe særlig med det, så det har ikke gått så mange timer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 10:41   #100
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mønster til lys blå OL-lue

Lettest å hekle nedenfra og opp eller begynne på toppen?
Jeg prøvde meg på å hekle rundt men det ble jo bare stramt og bueformet.
Kanskje bedre å hekle kanten nede først og så sy sammen..

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no