Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er virkelig salt farlig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-14, 12:31   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er virkelig salt farlig?

Jeg fikk med meg litt av et program på TV for noen dager siden, lurer på om det var PULS? Det ble sagt at salt er farlig. Og det ble jeg litt satt ut av. Salt er vel ikke farlig? Vi trenger jo salt? Man kan vel ikke si kategorisk at salt er farlig?

Jeg skjønner jo at man ikke bør spise for mye salt. Men hva er for mye salt, og hvordan regner man det ut? Er det forskjell på salter? Jeg leste noe en plass om at man måtte regne ut med å gange opp med to og en halv, om det sto oppgitt en type salt i innholdsfortegnelsen på ting, -men hva? Er det forksjell på natriumklorid og havsalt? Er egentlig (det grusomt dårlige) seltin sunnere, fordi det inneholder mindre natrium? Er havsalt bare natrium, eller andre ting også, så det ikke blir så konsentrert?

Jeg er veldig glad i salt mat, og har vel egentlig kost meg med det med god samvittighet i mange år, etter jeg var hos ernæringsfysiolog som gikk gjennom hva jeg spiser, og som mente jeg spiste helt perfekt, men måtte tilsette mer salt i maten min, fordi jeg ikke fikk i meg nok salt (fordi jeg ikke spiser ferdigprodukter).

Er det noen som kan salt, og kan opplyse meg litt?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no