Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-18, 21:48   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol

Vi reiser til Hellas, med Ving, på et hotell med all inclusive i mrg. Jentungen er 16 nå, men blir 17 på onsdag. Hun har lest at det er 17-års grense for å kjøpe alkohol i Hellas, men hvordan fungerer det på et hotell som ikke drives av Ving? Regner med vi får armbånd i forskjellige farger (voksne/barn) Vil hun da få som voksen og kan få alkohol? Ikke at jeg tror det vil være et problem, hun har ennå ikke vært på fest og ikke drukket noe. Hun har sagt at hun ikke liker tanken på å miste kontroll så hun vil ikke drikke. Vi bare lurte på hvordan reglene er? Noen som vet?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-18, 21:52   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol.

Ikke vet jeg, men de er vel ganske lax på aldersgrenser i Hellas, er de ikke? Kilde: var på familieferie på Kreta når jeg var 15. Ble full. Mamma var lite imponert.

Jeg vil tro at hvis dere har betalt barnepris får hun barnearmbånd? Vet ikke hvor lenge man er barn hos Ving?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-18, 22:05   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ikke vet jeg, men de er vel ganske lax på aldersgrenser i Hellas, er de ikke? Kilde: var på familieferie på Kreta når jeg var 15. Ble full. Mamma var lite imponert.

Jeg vil tro at hvis dere har betalt barnepris får hun barnearmbånd? Vet ikke hvor lenge man er barn hos Ving?

Legger de inn som barn til de er 18 år, men betaler voksenpris fra de er 12 år. Som sagt, jeg tror ikke det kommer til å bli et problem, men vi bør nok følge med ja. Har mer trua på at lillebroren på 14 prøver å få henne til å hente til han

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-18, 22:29   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol

I Danmark har de den fiffige regelen om at du kan kjøpe vin og øl fra du er 16 i butikk, men må være 18 for å få servert samme drikke på utested.

I Hellas ser det ut til å være 18 års grense for å få kjøpe.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-18, 22:46   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

I Danmark har de den fiffige regelen om at du kan kjøpe vin og øl fra du er 16 i butikk,

Håper ikke 16åringen min vet dette. Vi drar til Danmark til uka.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-18, 23:09   #6
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.


I Hellas ser det ut til å være 18 års grense for å få kjøpe.

Da er det ikke noe problemstilling

På ung.no var det en link til en side der det sto 17 år.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-18, 23:25   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol.

På gran canaria i påsken fikk i alle fall barn (dvs under 18) eget armbånd. Evnt send SMS til felles venninne av oss som var i Hellas på all inkl denne uken og hadde med barn både under og over 18 år

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-18, 23:30   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken aldersgrense bruker de på hotell i utlandet? All inclusive og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Da er det ikke noe problemstilling

På ung.no var det en link til en side der det sto 17 år.

EU har strammet inn reglene de siste årene, MEN hvor hardt de overholder disse reglene er en annen skål.

I Sverige er det faktisk 20 års aldergrense for å handle på polet, men du kan få servert fra du er 18 på restaurant.
(Frøkna og venninnene dro på svenskehandel før russetiden.... De kom slukøret hjem med kun blandevann).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no