Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

OBH Nordica - Sharp X

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-08, 09:46   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

OBH Nordica - Sharp X

Mamma kjøpte en slik til mannen til jul, etter ønske fra meg. (Ja jeg er så fæl at jeg ønsker meg ting på mannens vegne. ) Hun hadde den selv, og var strålende fornøyd.

Da vi kom hjem førstedag måtte den jo selvsagt testes. Jeg fant frem den slitne kniven jeg kjøpte på Europris for 60 kroner, og som hadde blitt mishandlet nesten til døde av bein, papir og andre ymse kutte/hakke-jobber. Vi kjører den gjennom sliperen to ganger, og tester på en klementin. Kniven skle gjennom klementinen som en varm kniv gjennom smør! Og dette var en kniv som knapt taklet sopp før slipingen! Alle knivene er nå skarpe og gode, og mannen har faktisk tatt med alle knivene fra jobb hjem for å slipe dem.

Fantastisk liten dings, det der.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 09:49   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Måå ha! Har ønsket meg den lenge. Hva koster den, sånn ca?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 13:59   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Tipper 599,- på Elkjøp, er sikkert en av disse her.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:15   #4
F.V.Zappa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 60
F.V.Zappa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Trodde jeg og Interference hadde fått opplyst tilstrekkelig om at El.slipere er djevelens verk. Jaja, dere får vel lære det the hard way.
Sjallabais.

__________________
Hah!
F.V.Zappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:31   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Tja, jeg stoler faktisk mer på en kjøkkensjef med ti års erfaring, enn en nyutdannet kokk. Jeg har heller ikke et så nært forhold til knivene mine at jeg ikke kan bytte dem ut i ny og ne om de skulle bli fullstendig ødelagte.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 17:47   #6
F.V.Zappa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 60
F.V.Zappa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Tja, jeg stoler faktisk mer på en kjøkkensjef med ti års erfaring, enn en nyutdannet kokk. Jeg har heller ikke et så nært forhold til knivene mine at jeg ikke kan bytte dem ut i ny og ne om de skulle bli fullstendig ødelagte.

rimelig sikker på at Interference har vært kokk lengre enn jeg har levd, hvis det er der det ligger.
As Jukka says: I really dont care that much.

__________________
Hah!
F.V.Zappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 18:18   #7
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Fikk den til jul,helt grei men ikke noe mer.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:20   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Opprinnelig lagt inn av F.V.Zappa, her.

rimelig sikker på at Interference har vært kokk lengre enn jeg har levd, hvis det er der det ligger.
As Jukka says: I really dont care that much.

Jeg kjenner Inter personlig, og da skal du være ung, da.

Uansett så hører jeg mest på mannen min. Og om Europriskniven min skulle ta kvelden pga sliperen, so be it.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 19:30   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Hvorfor er de "djevelens verk"? Ødelegger de knivene? Hvis man ikke har råd til svindyre kniver, er det ikke greit å bruke en sånn på rimelige kniver?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:02   #10
F.V.Zappa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 60
F.V.Zappa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Kanskje man kan si det sånn at det er OK om sliperen er dyrere enn knivene.
Vettdasøren jeg. Alt jeg vet er at etter en tid tar de herdinga, og da er det ikke mye som skal til før kniven går.

__________________
Hah!
F.V.Zappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 01:47   #11
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Opprinnelig lagt inn av F.V.Zappa, her.

rimelig sikker på at Interference har vært kokk lengre enn jeg har levd, hvis det er der det ligger.
As Jukka says: I really dont care that much.

Hvor gammel tror du at jeg er? :schock:
Og jeg er ikke utdannet kokk, har bare jobbet som det. :åppklarer:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:12   #12
F.V.Zappa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 60
F.V.Zappa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hvor gammel tror du at jeg er? :schock:
Og jeg er ikke utdannet kokk, har bare jobbet som det. :åppklarer:

Hvem var det som hadde vært kokk i mange år da..? var en eller annen der. Orker ikke lese hele tråden for å finne ut av det.

__________________
Hah!
F.V.Zappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:25   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Mannen min har vært kokk/kjøkkensjef i mange år.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:18   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Opprinnelig lagt inn av F.V.Zappa, her.

Trodde jeg og Interference hadde fått opplyst tilstrekkelig om at El.slipere er djevelens verk. Jaja, dere får vel lære det the hard way.
Sjallabais.

Men sikkert bedre enn å ikke slipe knivene i det hele tatt, for da er de jo ubrukelige ettehvert. : Oppgitt over svigerforeldre som konsekvent ikke sliper knivene de har:

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:38   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OBH Nordica - Sharp X

Mannen kjøpte den Global-dingsen da han jobbet på ambassaden i Stockholm. To stykker. Den første knakk etter tre dager, og den andre etter et par uker. Han har ikke kjøpt de igjen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no