Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tips til barnekalender

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-09, 11:45   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Tips til barnekalender

Jeg kom over noe som jeg synes var litt lurt i dag.

Jeg har ikke helt klart å se for meg hva jeg skal ha når det gjelder kalender for barna enda. Hannah er jo 4 år, og Peder er rundt juletider 1 år og 10 mnd sånn ca.

Men så kom jeg på SingSang!

Så jeg lurer på om jeg skal ha en blanding av sangkort og aktivitetskort.

Her står det om aktivitetskortene:
http://www.fava.no/site/kul_tur/mine...aktivitetskort

Og her om sangkortene (vi har den første, så jeg velger den andre):
http://www.fava.no/site/singsang/sin...andre_sangkort


Da kan vi pakke inn et kort for hver dag, og ut i fra det synge en sang eller gjøre en aktivitet. Så kan det evt pakkes inn noe småting i tillegg av og til om man ønsker det.

Var ikke så dum den eller?
Litt pedagogisk og.

Synes forresten disse kortene er geniale!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 11:50   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Jeg har også sett på den! Lur ide!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 12:49   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Smart
Jeg lurer på hvilken aldersgruppe de sangkortene passer til ?
Mulig mine minste to er litt for store?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 12:50   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Smart
Jeg lurer på hvilken aldersgruppe de sangkortene passer til ?
Mulig mine minste to er litt for store?

Det er noen veldig enkle sanger også. Vil tro det fint kan passe for 2 år og oppover liksom. Barn liker jo å bli sunget for som regel Så kanskje 1,5 år og? Fine bilder er det også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 12:52   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Smart
Jeg lurer på hvilken aldersgruppe de sangkortene passer til ?
Mulig mine minste to er litt for store?

Jeg syns de passer best for barn i barnehagealder.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 12:53   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Ja-men det spørs vel om de vil passe for en snart 6-åring og en snart 8 åring?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det er noen veldig enkle sanger også. Vil tro det fint kan passe for 2 år og oppover liksom. Barn liker jo å bli sunget for som regel Så kanskje 1,5 år og? Fine bilder er det også.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 14:08   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja-men det spørs vel om de vil passe for en snart 6-åring og en snart 8 åring?

Jeg syns som sagt de passer best for barn i barnehagealder. Så jeg ville ikke kjøpt dem til såpass store barn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 14:34   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Så lur du er Nessie

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 14:53   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ja-men det spørs vel om de vil passe for en snart 6-åring og en snart 8 åring?

Mine to på seks og åtte synes de var kjedelige for to år siden. Vi bruker de i barnehagen og de er midt i blinken på 1-4 avdeling.
Men aktivitetskortene er mer aktuelle.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 14:56   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Takk for svarene Synd jeg ikke visste om disse kortene for 5 år siden

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 15:18   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til barnekalender

I fjor eller i forfjor hadde vi SingSang-kalender. To kort annenhver dag og de andre dagene var det en liten ting i stedenfor. Det var poppis!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 15:22   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

I fjor eller i forfjor hadde vi SingSang-kalender. To kort annenhver dag og de andre dagene var det en liten ting i stedenfor. Det var poppis!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 18:06   #13
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til barnekalender

Veslemor fikk utdelt en slik pakke med sang-/aktivitetskort på flyplassen da vi skulle på reise i fjor sommer. Hun har hatt utrolig mye glede av de kortene, både på reisen og etterpå. God idé!

Og genial gave til barn som skal på reise.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 19:07   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til barnekalender

god ide!
De kortene har vi og. Etter tre barn er de snart oppbrukt, men alle tre har likt dem veldig godt!!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no