Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt greit eller burde forbys?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-07, 14:13   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Helt greit eller burde forbys?

Hva sier dere?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=191036

Her er jo så mange øko-mat tilhengere slik at jeg vil anta at det er en del motstandere av kunstige tilsetningsstoffer her også.

Selv synes jeg at så lenge det er definert som ikke-helseskadelig er helt ok. Poden elsker den isen. Ikke fordi han blir blå, men fordi den er god og fordi det er Spiderman på den. Jeg har også spist den en gang og synes at den er god. Poden synes dog det var hysterisk morsomt at mamma ble blå på tungen. Blåfargen forsvinner ganske fort igjen og jeg har vært mye mer blå på tungen etter en kveld i hyggelig selskap med rødvin som drikke. Uten at jeg vet noe om det er tilsetningsstoffer eller ikke som skyldes akkurat den blåfargen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:29   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Stoffet kan være allergifremmkallende og kan påvirke hyperaktivitet, så jeg styrer unna.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:32   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

jeg synes blå føde ikke burde være i salg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:40   #4
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Ungene fikk smake den på lørdag og den falt i smak. De syns jo det var kjempegøy att de ble så blå i munnen (og rundt) av den. Selv syns jeg den var for mye blanding av tuttifrutti-hubbabubbasmak til att den skulle bli en slager hos meg. Denne blåfargen kunne jeg vært foruten.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:50   #5
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Mine barn får ikke kjøpe den isen - selv om det er Spiderman på den. Men om andre velger å kjøpe den, så bryr jeg meg ikke noe om det. Er skeptisk til slike fargestoffer.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:33   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Her er det hysterisk morsomt å drikke druejuice, man blir nemlig blå på tunga da også. *avsporer*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:37   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Jeg syns ikke noe om at det brukes stoffer man ikke kjenner virkningen av i produkter rettet mot barn. Jeg syns det burde blitt forbudt, helt klart.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:26   #8
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Jeg er veldlg skeptisk til dette blå farvestoffet. Det var jo faktisk en grunn til at det var forbudt. Men pga av EU-direktiver ble det tillatt i Norge også.

Jeg styrer unna blått. Kjøper heller ikke blå tannkrem.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:03   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Dette stoffet var jo forbudt, men så fikk vi ikke lov av EU til å fortsette å forby det. Her får ikke ungene blått godteri, blå brus osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:40   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Nei, liker det ikke. Ser ikke bortifra at poden kommer til å mase om dette da...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:43   #11
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Nei ungene får ikke den isen her heller. Har hørt at man bør holde asmta og allergibarn unna slike sterke fargestoffer, vet ikke om det er helt sant, men har ikke behov for å teste det ut!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:46   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Her er det hysterisk morsomt å drikke druejuice, man blir nemlig blå på tunga da også. *avsporer*

Det er populært her hjemme og. Nora med blåbær og drue. Snadder er det også!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:53   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Nei. Nope. Blir tunga blå er det upraktisk, da blir klærne også blå. Jeg har faktisk innført jordbærsyltetøy på pannekakene også - samme grunn.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:55   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Gutten min fikk den isen en gang, jeg trodde av en eller annen grunn at den inneholdt blåbær og ikke en masse syntetisk blåfarge. Han er allergiker og derfor unngår vi vanligvis de verste e-stoff-bombene.

Han ble veldig blå rundt munnen, selv etter grundig vask.

Han kommer ikke til å få den isen mer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 23:01   #15
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Jeg liker heller ikke den blåfargen. Og gruer meg til jeg må holde min spiderman elskende snart 5åring unna denne isen til sommeren.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 23:03   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Her står det hva isen inneholder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 10:09   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helt greit eller burde forbys?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Dette stoffet var jo forbudt, men så fikk vi ikke lov av EU til å fortsette å forby det. Her får ikke ungene blått godteri, blå brus osv.

Samme hos oss.
Gutta har ikke sett spidermannisen, så nå skal jeg være føre var og fortelle at den ikke er særlig smart å spise. De hører på mamman sin når det gjelder sånt

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no