Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 11:01   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så lenge uteplasser får lov til å sette aldersgrenser på 30 år, dresskode etc så må de også få lov til å forby amming. Hadde oppropet klaget på at amming var forbudt i det offentlige rom hadde det vært en helt annen sak.

Jeg er enig i dette.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 11:20   #22
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Jeg har signert.

Enig med Nete i den foregående diskusjonen.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 11:25   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Enig, Nete!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 11:53   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Jeg satt og ammet diskret på Kunstnerenes hus med en super sulten gutt og jeg ble bedt om å gå der i fra hvis jeg skulle amme. Jeg viste ikke puppen og nesten ikke noen naken hud syntes.Trenger jeg å si at jeg ikke har vært der etterpå?

Det var ikke noen fleksibilitet der de f.eks. sa at jeg kanskje kunne sette meg et annet sted.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 12:32   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg sitter selv midt i dette nå, ettersom jeg fullammer jenta mi på 5 måneder, men jeg synes ordlyden i oppropet var litt sutrete og dröy. For meg er det helt greit dersom noen kafeer ikke önsker ammende mödre velkommen - da går jeg heller et annet sted. Her i Sverige er det mange serveringssteder som nekter folk å ta med barnevogn inn; jeg synes det er mer begrensende. Jeg foretrekker å legge igjen pengene mine et sted der både babyen og jeg er velkomne. Jeg föler meg lite velkommen hvis innehaveren motvillig slipper meg inn fordi det er lovpålagt.

Dette sier jeg meg enig i. Hvis jeg vil amme diskret på et sted som ikke tillater engang diskret amming, så finner jeg meg heller et annet sted å bruke penger.

Opprinnelig lagt inn av Nete, her.

Skal vi forby f.eks handicappede på cafè fordi noen syns det er ekkelt å se på?? For det er sikkert noen som syns det.

Jeg syns ikke dette er helt sammenlignbart. Man MÅ jo ikke nødvendigvis amme barnet sitt midt i fleisen på folk, det går an å finne egnede steder.

__________________
In vino veritas

Sist redigert av safran : 22-03-07 kl 12:43.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 12:54   #26
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette sier jeg meg enig i. Hvis jeg vil amme diskret på et sted som ikke tillater engang diskret amming, så finner jeg meg heller et annet sted å bruke penger.

Jeg syns ikke dette er helt sammenlignbart. Man MÅ jo ikke nødvendigvis amme barnet sitt midt i fleisen på folk, det går an å finne egnede steder.

Visst er det sammenlignbart. Forskjellen er bare HVA det er folk blir støtt av..

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:01   #27
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

VIKITG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg vet ikke helt, jeg. "Mødre skal ikke være nødt til å sitte inne i sine hjem under hele ammeperioden. " Denne var litt drøy og henger på ingen måte sammen med kravet om å kunne slenge frem puppen overalt på kaféer og restauranter. For all del - jeg ser ikke problemet med puppemating i offentlighet, men jeg vet ikke om jeg syns det er riktig at en restauranteier skal bli tvunget til å godta at pupper flyr mellom ørene hvor som helst inne i restauranten. Det går an å være fleksibel og bruke hodet - det gjelder også de ammende.

Jeg er 100% enig med Safran! Jeg ser heller ikke problemet med puppemating (herlig ord ) i offentlighet, men jeg ser for meg at de som virkelig tar en slik lov helt bokstavelig ikke vil vise noen som helst fleksibilitet i forhold til å ta hensyn der det seg hør og bør. Det er mye som er lov, og som skal være lov, men det er lov å bruke hodet også.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:08   #28
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av Elin

men det er lov å bruke hodet også.

Ja, og dette må jo gjelde begge parter.

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:17   #29
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!

Opprinnelig lagt inn av Nete, her.

Visst er det sammenlignbart. Forskjellen er bare HVA det er folk blir støtt av..

Selvfølgelig er det ikke sammenlignbart. Jeg vil tro at det er svært få som bli støtt av handicappede på café. Dessuten kan ikke en som er handicappet velge om han vil legge igjen handicapet sitt hjemme.

Som mor velger du om du vil gå på café eller ikke, med eller uten barn, om du vil amme eller gi flaske, om du vil amme ved bordet eller på do, om du vil gå på en barnevennlig café der ingen løfter et øyebryn om du ammer eller om du absolutt vil på en café der eieren foretrekker gjester som ikke ammer eller har med babyer. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig å amme absolutt overalt, når det er tross alt er så mange steder hvor amming er helt OK?

En annen ting: kanskje ammeforbud er en måte for restauranten/caféen å signalisere at de kanskje ikke ønsker babyer og barseltreff? Er det OK? For jeg må innrømme at jeg noen ganger synes det er litt masete når jeg er ute og spiser lunsj med et barseltreff på bordet ved siden av. Og jeg har barn selv. Det er det jo ikke alle som har. Hadde det vært en café med uttalt eller uutalt "babyforbud" i byen, kunne jeg ha gått dit når jeg ønsket det, og på en babyvennlig café når jeg hadde med småttingene. Er det så galt?


Sist redigert av teia : 22-03-07 kl 13:52. Årsak: skrivefeil...
teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:41   #30
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!

Okey

Jeg lar denne diskusjonen ligge. Enige blir vi ikke .

De som ønsker det skriver under, de som ikke ønsker det lar være. Enkelt og greit, jeg har spredt mitt budskap og lista med navn bare vokser!

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 14:40   #31
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg satt og ammet diskret på Kunstnerenes hus med en super sulten gutt og jeg ble bedt om å gå der i fra hvis jeg skulle amme. Jeg viste ikke puppen og nesten ikke noen naken hud syntes.Trenger jeg å si at jeg ikke har vært der etterpå?

Fy flate, jeg tror nesten jeg hadde begynt å stortute forran synet på alle gjestene.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 15:58   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Nei, det skriver jeg ikke under på.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:21   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom!!

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Selvfølgelig er det ikke sammenlignbart. Jeg vil tro at det er svært få som bli støtt av handicappede på café. Dessuten kan ikke en som er handicappet velge om han vil legge igjen handicapet sitt hjemme.

Som mor velger du om du vil gå på café eller ikke, med eller uten barn, om du vil amme eller gi flaske, om du vil amme ved bordet eller på do, om du vil gå på en barnevennlig café der ingen løfter et øyebryn om du ammer eller om du absolutt vil på en café der eieren foretrekker gjester som ikke ammer eller har med babyer. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig å amme absolutt overalt, når det er tross alt er så mange steder hvor amming er helt OK?

En annen ting: kanskje ammeforbud er en måte for restauranten/caféen å signalisere at de kanskje ikke ønsker babyer og barseltreff? Er det OK? For jeg må innrømme at jeg noen ganger synes det er litt masete når jeg er ute og spiser lunsj med et barseltreff på bordet ved siden av. Og jeg har barn selv. Det er det jo ikke alle som har. Hadde det vært en café med uttalt eller uutalt "babyforbud" i byen, kunne jeg ha gått dit når jeg ønsket det, og på en babyvennlig café når jeg hadde med småttingene. Er det så galt?

Nei mor kan jo bare bure seg inne et par år mens hun ammer. Sammenligningen med handicappede er for øvrig helt på sin plass, da det er forskjellig hva man blir støtt av. Jeg kan ikke begripe at noen blir støtt av et barn som får mat, men det er jo tydelige at noen blir det. Mor kan ikke legge fra seg ungen (eller puppene) når hun går ut, og barnet er avhengig av mat.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:24   #34
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mor kan ikke legge fra seg ungen (eller puppene) når hun går ut, og barnet er avhengig av mat.

Hva, kan ikke dine pupper hektes av??????? Det kan mine

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:25   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av Nete, her.

Hva, kan ikke dine pupper hektes av??????? Det kan mine

Når jeg tenker meg om så hadde det vært greit å hekte de av å legge de igjen hjemme stundom ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:28   #36
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Når jeg tenker meg om så hadde det vært greit å hekte de av å legge de igjen hjemme stundom ...

Ja, og kanskje hekte de på mannen?

*Syke bilder på netthinna*

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:31   #37
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Jeg blir støtt av alle som mener at småbarnsforeldre har alle rettigheter overalt fordi de har pult på seg og presset ut en unge.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:33   #38
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg blir støtt av alle som mener at småbarnsforeldre har alle rettigheter overalt fordi de har pult på seg og presset ut en unge.

Ikke alle rettigheter overalt, men rett til å gi barnet mat når den er sulten uten å måtte gjemme seg bort.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:34   #39
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Det er vel opp til det enkelte etablissement.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 17:35   #40
Nete
Brøstmælkfabrikken AS
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 85
Nete er litt kul
Standard

Sv: VIKTIG! Skriv under på oppropet om lovfestet rett til amming i det offentlige rom

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg blir støtt av alle som mener at småbarnsforeldre har alle rettigheter overalt fordi de har pult på seg og presset ut en unge.

Jeg blir støtt av sure sitroner.

__________________
Nete

K 08.02.02.
M 05.02.07

Nete er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no