Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 07:42   #141
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, men hvorfor må du sloss? Det burde jo være en selvfølge?
Og hva med kvinner som ikke føler for å leve med noen mann? Hvordan er det å være enslig muslimsk kvinne i godt voksen alder? Er det vanlig? Om ikke, hvorfor det?

Dersom du sier det ikke er nødvendig å sloss, tror jeg du vet fint lite om mennesker som setter kultur høyere enn de setter islam... Da vet du ikke hvor dypt det stikker.

I alle de saker jeg har vært innvolvert i, har det vært relativt enkelt å løse de, men det er ikke alltid det er slik.

Jeg kjenner mange flotte, single damer som er muslimer, og som enten er enker, fraskilte, eller rett og slett aldri har giftet seg. Det kommer vel litt ann på kulturen de kommer fra, om de kommer fra områder hvor ekteskap er veldig viktig, eller ikke, tror jeg.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 08:04   #142
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Dersom du sier det ikke er nødvendig å sloss, tror jeg du vet fint lite om mennesker som setter kultur høyere enn de setter islam... Da vet du ikke hvor dypt det stikker.

I alle de saker jeg har vært innvolvert i, har det vært relativt enkelt å løse de, men det er ikke alltid det er slik.

Jeg kjenner mange flotte, single damer som er muslimer, og som enten er enker, fraskilte, eller rett og slett aldri har giftet seg. Det kommer vel litt ann på kulturen de kommer fra, om de kommer fra områder hvor ekteskap er veldig viktig, eller ikke, tror jeg.

Det er jo nettopp det jeg vet. Og derfor sier jeg også at i disse kulturene er Islam en religion som er lett å misbruke. Å tilbakevise det, blir jo tøv.
Og det er jo egentlig slik du diskuterer. Forsvarer Islam, sier at kvinner har det fint i Islam, om det bare praktiseres riktig, at Islam ikke egentlig gir rom for kvinneundertrykking, etc. I neste øyeblikk er du en som kjemper for kvinners rettigheter i Islam.
Det er et seriøst [megastort] problem at kultur spiller inn. Men det gjør den vel overalt?
Og jeg mener at Islam er en kilde til å faktisk frikjenne kulturer fra grusomheter.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no