Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-07, 22:03   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=139398

Sitat:

Mens faren var handletur på Mosenteret i Nittedal, like ved familiens hjem lørdag ettermiddag, snek den fem år gamle jenta seg ut av huset på Slattum. Faren varslet politiet da han oppdaget av datteren var forsvunnet.

Er det normalt å gå fra ei jente på fem år alene hjemme?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 22:07   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Storesøster på seks har vært hjemme en time alene, etter krav fra henne. Men det er klart, vi bor jo også i Nittedal, kanskje vi er litt slappe på sånt her... Men det er langt fra Slattum til togstasjonen, altså!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 22:08   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Ungene mine har også vært hjemme alene på den alderen. Men naboer har alltid vært varslet og bedt om å se etter de. (kun en dør eller to mellom som har stått åpne)

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 22:11   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Eldstejenta var alene kotere tid da hun var fem. Minsta kan ikke tenke seg det. barn er ulike.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 09:52   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Storesøster på seks har vært hjemme en time alene, etter krav fra henne. Men det er klart, vi bor jo også i Nittedal, kanskje vi er litt slappe på sånt her... Men det er langt fra Slattum til togstasjonen, altså!

Den reagerte jeg litt på, hun må da ha fått hjelp til å komme seg hjemmefra til toget. Det er jo et bra stykke å gå, spesielt for en femåring. Men VG er jo ikke alltid like etterrettlige, så man vet jo ikke om dette er riktig.

Men jeg kommer nok ikke til å la storebror være alene hjemme i en time når han er fem år. :hønemor:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 09:57   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Ja, klart det er forskjell på folk. Jeg tok jo bussen frem og tilbake til sentrum og gikk i et kvarter til og fra bussholdeplassen da jeg var 6 år gammel. Min bror hadde aldri kunnet gjøre det i den alderen. Så man må se det litt an. Men jeg tviler på at jeg kommer til å la vesla være hjemme alene i den alderen. Hun er veldig fornuftig og skjønner VELDIG godt hva som er lov/farlig og ikke, men hun kunne funnet på å stikke ut på egenhånd, egentlig. Så den sjansen tror jeg ikke at jeg tar, rett og slett. Alt kan skje, og det kan skje fort.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:02   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Dette kommer nok an på barnet.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:07   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=139398



Er det normalt å gå fra ei jente på fem år alene hjemme?

Det er helt avhengig av barnet. Min yngste får ikke være alene når han er fem. Min eldste var vel litt alene nå og da. Jeg reiste alene både med båt og buss da jeg var seks.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:24   #9
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Jeg tenker litt på....å være alene hjemme.... å være ute å leke alene....

Når min unge er ute å leker alene, ser jeg så lite til han at han har god tid på seg til å komme seg på bussen til ett-eller-annet sted.

Jeg tør å la han leke ute uten at jeg er med, men jeg lar han ikke være alene hjemme...Uavhengig av tilgang til buss/tog.

MEN nå er ikke ungen min blitt 5 år enda, han er bare 3,5....

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:31   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Jeg tenker litt på....å være alene hjemme.... å være ute å leke alene....
..

Jeg ser ikke heller den store forskjellen her. Det er jo masse barn som er ute alene i timevis lenge før de er fem år, og dermed har gode sjanser til å sette seg på toget om de skulle få det innfallet.

Femåringen min er ikke hjemme alene ennå. Men jeg tror jo storebrødrene begynte å kunne være hjemme mens jeg var en kort tur på butikken da de var seks-sju ihvertfall.

Apropos hva man ville gjort og ikke: Ville dere latt småbarna deres løpt fritt rundt på danskebåten, et gedigent skip? Det så jeg mange som gjorde i helgen. Bl.a. et søskenpar på kanskje 4 og 2 som gikk mye rundt på egen hånd. Hørte også to opprop på høyttaler med en liten jente på muligens tre år som sto i resepsjonen og ikke kunne gjøre rede for seg. Danskeferja er definitivt et sted der jeg skal ha øyne på ungen min HELE tiden, og holde i hånden hvis vi er på dekk - det er helt ufattelig for meg at noen ser på det som et greit sted for treåringer å utforske på egen hånd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:41   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Enern turte ikke være alene hjemme før hun var åtte-ni, så det var uansett ikke aktuelt. Enern er en helt annen type, og ville gjerne være hjemme fra hun var i den alderen som denne tog-jenta. Det begrenset seg til en tur i butikken eller til naboen, max en halvtime. Men jeg er temmelig sikker på at hun ikke ville funnet på å stikke av. Barn er forskjellige.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:42   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Og jeg ville aldri latt dem være alene på danskebåten, nei.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:45   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og jeg ville aldri latt dem være alene på danskebåten, nei.


Nei, på båt hadde jeg nok vært rimelig striks på å holde stramme tøyler. Der hadde vel knapt nok trettenåringer fått gå så mye alene. I alle fall ikke på dekk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:50   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Jeg lar ikke mannen gå alene på ferger en gang. *vettskremt og irrasjonell*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:59   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Apropos hva man ville gjort og ikke: Ville dere latt småbarna deres løpt fritt rundt på danskebåten, et gedigent skip? Det så jeg mange som gjorde i helgen. Bl.a. et søskenpar på kanskje 4 og 2 som gikk mye rundt på egen hånd. Hørte også to opprop på høyttaler med en liten jente på muligens tre år som sto i resepsjonen og ikke kunne gjøre rede for seg. Danskeferja er definitivt et sted der jeg skal ha øyne på ungen min HELE tiden, og holde i hånden hvis vi er på dekk - det er helt ufattelig for meg at noen ser på det som et greit sted for treåringer å utforske på egen hånd.

Hæ? Herregud så uansvarlig! Nei, aldri i livet.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:14   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Apropos hva man ville gjort og ikke: Ville dere latt småbarna deres løpt fritt rundt på danskebåten, et gedigent skip? Det så jeg mange som gjorde i helgen. Bl.a. et søskenpar på kanskje 4 og 2 som gikk mye rundt på egen hånd. Hørte også to opprop på høyttaler med en liten jente på muligens tre år som sto i resepsjonen og ikke kunne gjøre rede for seg. Danskeferja er definitivt et sted der jeg skal ha øyne på ungen min HELE tiden, og holde i hånden hvis vi er på dekk - det er helt ufattelig for meg at noen ser på det som et greit sted for treåringer å utforske på egen hånd.

Puh, godt å¨høre at flere er enige her. Broren min har en samboer med to barn på 5 og 6 år og de har vært to ganger på danskebåten og da "er det så deilig å ha fri" for barna kan løpe fritt omkring!! Jeg ble helt sjokkert, jeg men skjønte at jeg var fryktelig hønemor. Men det får jeg heller være. Storebror her (5,5år) vil gjerne være sammen med oss uansett så jeg tror ikke dette vil være noe tema for oss på mange år enda. 'håpe"

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:34   #17
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Apropos hva man ville gjort og ikke: Ville dere latt småbarna deres løpt fritt rundt på danskebåten, et gedigent skip? Det så jeg mange som gjorde i helgen. Bl.a. et søskenpar på kanskje 4 og 2 som gikk mye rundt på egen hånd. Hørte også to opprop på høyttaler med en liten jente på muligens tre år som sto i resepsjonen og ikke kunne gjøre rede for seg. Danskeferja er definitivt et sted der jeg skal ha øyne på ungen min HELE tiden, og holde i hånden hvis vi er på dekk - det er helt ufattelig for meg at noen ser på det som et greit sted for treåringer å utforske på egen hånd.

Da lurer jeg på om du vet med absolutt sikkerhet at det søskenparet var alene? Jeg var nemlig på danskeferja i helgen (Color Festival) og det kunne nok se ut som om mine to gikk alene, men jeg hadde øynene på de konstant. Jeg gir dem så mye frihet at de føler at jeg stoler på dem, men ikke mer. Hjemme får eldstejenta på 4,5 år lov å være hjemme alene i ca. en halvtime mens jeg leverer broren i barnehagen (hun var syk) eller en rask svipptur på butikken.Hun blir fem i juli da...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!

Sist redigert av Lucifer : 14-05-07 kl 11:36. Årsak: Skriveleif var til stede!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:58   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Da lurer jeg på om du vet med absolutt sikkerhet at det søskenparet var alene? Jeg var nemlig på danskeferja i helgen (Color Festival) og det kunne nok se ut som om mine to gikk alene, men jeg hadde øynene på de konstant. .


Det var ikke samme fergen, så dine var det ikke. Men ja, jeg så barn gå rundt uten å bli passet på. Jeg satt en stund på lekerommet der det en periode ikke var noen andre voksne, og det var ingen steder i den etasjen som noen voksne kunne ha oversikt over barna som var der. Noen barn så jeg løpe opp og ned mellom etasjene alene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 13:51   #19
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det var ikke samme fergen, så dine var det ikke. Men ja, jeg så barn gå rundt uten å bli passet på. Jeg satt en stund på lekerommet der det en periode ikke var noen andre voksne, og det var ingen steder i den etasjen som noen voksne kunne ha oversikt over barna som var der. Noen barn så jeg løpe opp og ned mellom etasjene alene.

OK, godt det da... Poden sprang opp trappa en gang da. Men jeg kom vel ca. 1 minutt etter. Hørte han hele tiden... Det passet så godt på alderen med de du nevnte. Satt også mye ved lekerommet og en del barn var nok helt alene der ja. Hadde ikke jeg turt. Man vet aldri hva som kan skje selv om området er begrenset.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 12:51   #20
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Femåring alene hjemme, tok toget til Oslo (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ser ikke heller den store forskjellen her. Det er jo masse barn som er ute alene i timevis lenge før de er fem år, og dermed har gode sjanser til å sette seg på toget om de skulle få det innfallet.

I forhold til å ta seg en togtur, er det ingen forskjell.

Gutten min leker med andre barn når han er ute, eller er på besøk hos andre barn. Skulle jeg la han være alene hjemme, ville han ha funnet på masse gale ting. Bl.a syns han det er gøy å skru på knottene på komfyren....

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no