Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Populær barnestol slaktet i biltest (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-07, 10:04   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Utrop

Populær barnestol slaktet i biltest (VG)

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artik...p?artid=188463

Bare til orientering.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:09   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Populær barnestol slaktet i biltest

Uff ja.. vi har HTS -sete og det bakovervendte er visstnok eit av dei aller aller beste når det er riktig satt i. Problemet er at det er ikkje utan vidare enkelt å sette opp. Det er derfor setet har fått kritikk. Vårt sete vart satt opp av ho som ekspederte der vi kjøpte det; hadde gått på kurs og greier Vi har leste bruksanvisningen nøye og sjekka og dobbeltsjekka. Setet står riktig og eg føler meg trygg på at det vil fungere som det skal. I den grad det kan forhindre skade altså...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:18   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Populær barnestol slaktet i biltest

Kjekt å se slike tester.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:26   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Populær barnestol slaktet i biltest

Jeg hadde den Brio stolen, det var bare tull og vas med den. Måtte levere den tilbake nå på mandag og fikk enda en ny (årsmodell) Brio. Men nå lurer jeg på om jeg skal bare gå og få pengene mine tilbake. Dessuten så betalte vi 2900 kr for stolen! Føler meg lurt!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:28   #5
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Populær barnestol slaktet i biltest

Syns det er kjekt med sånne tester. Man kan styre unna en de stolene som blir slaktet og har tross alt noe å rette seg etter.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:14   #6
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Populær barnestol slaktet i biltest

Vi har Recaro Start, som vi faktisk er veldig fornøyde med. Nå er minsten også 3,5 og 19 kg, så han var vokst ut av sin bakovervendte HTS Izi (som var et herk ! Ville aldri kjøpe den igjen !)

Skjønner ikke helt hvordan testerne kan skrive, at Start-stolen stort sett ikke kan justeres i høyden. Den kan justeres både i høyden, bredden, dybden og vinkel. Seleholderen er nem å feste, og holder selen pent over minstens skulder. Komforten er, ifølge minsten og storebror på 9, som har prøvesittet stolen på en 2x 8-timers tur, helt i topp. Storebror sier, at den er langt bedre enn i noen andre stoler han har hatt (og det er mange, senest en HTS 1-2-3 stol som han hater). Og så er stolen supernem å holde ren, siden mikrofiberbetrekket avviser smuss. Den har vært veldig klissete til tider, og har alltid kunne gjøres ren og pen igjen med et fuktigt klud, e.v.t. med litt såpe på.

Godt nok har jeg aldri krasjtestet Start-stolen vores (det hadde vært interessant å se, hvordan den oppfører seg der) men allerede det, at ungen gidder å sitte i stolen og ikke åler seg ut hver 5. minutt, er for meg et stort pluss.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:20   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Populær barnestol slaktet i biltest

Sete vi kjøpte i Sverige nå, var det beste de hadde der. Så når de er strengere enn Norge er det nok trygt og greit.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no