Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-08, 21:08   #21
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg er med! Og så stemmer jeg for litt lørdagsgodis, det syms jeg vi må ha. Men hva er reglene; er det lov med f.eks sukkerholdig syltetøy på skiva, den slags ting?

Mandag
Snop/kjeks/kaker: Holdt på å spise av en dropsskål som står på stuebordet, ikke fordi jeg hadde så lyst på, men fordi den stod der. Så kom jeg på at den sukkerfrie uka har startet, og klarte lett å la være.
Trening: Har gått en liten tur på formiddagen, og en liten gåtur ned på apoteket (nok trening med en liten på 1.5 mnd?).

Tirsdag
Snop/kjeks/kaker: Spiste jordbær i dag, og falt for fristelsen til å ta litt vaniljesaus på. Men jeg lover, det var bare litt!
Trening: Rask gåtur med hunden i en halv time, avløst av en noe roligere tur på apoteket (i dag igjen)

Onsdag
Snop/kjeks/kaker: Nada!
Trening: Liten rusletur bare

Torsdag
Snop/kjeks/kaker: Nei
Trening: Skulle på styrketrening, men er så kvalm...

Fredag
Snop/kjeks/kaker: Ingenting
Trening: Sløv om dagen jo! Har vasket hus med baby på magen, det er da litt trim. :svett:

Lørdag
Snop/kjeks/kaker: Lørdagsgodt: Sjokohassel og en kroneis. Ellers bare smoothie!
Trening: Nei...

Søndag
Snop/kjeks/kaker
Trening

__________________

Sist redigert av Meta : 31-05-08 kl 23:14.
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:19   #22
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Litt lørdagsgodt er jeg med på.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:30   #23
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg burde være med, men vi har bursdagsfeiring i helga, og da går jeg nok på en smell...

Jeg prøver - men jeg stemmer også for litt lørdagsgodt.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:33   #24
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jeg burde være med, men vi har bursdagsfeiring i helga, og da går jeg nok på en smell...

Jeg prøver - men jeg stemmer også for litt lørdagsgodt.

Det sto fra mandag i hovedinnlegget

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:09   #25
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg er med på snopkutt. Men sukkerfritt blir jo litt vanskelig. Det er jo sukker i alt.

Start mandag blir bra. Hvordan rapporterer vi? Oppdaterer ett innlegg eller bare skravler i vei?


Stikkas rapporteringsskjema uke 22:

Mandag:
Frokost: JA
Snop/Brus: NEI
Kaker/kjeks: NEI
Trening: NEI

Tirsdag:
Frokost: JA
Snop/Brus: NEI
Kaker/kjeks: NEI
Trening: NEI

Onsdag:
Frokost: JA
Snop/Brus: NEI
Kaker/kjeks: NEI
Trening: NEI

Torsdag:
Frokost: JA
Snop/Brus: NEI
Kaker/kjeks: NEI
Trening: NEI

Fredag:
Frokost: JA
Snop/Brus: NEI
Kaker/kjeks: NEI
Trening: NEI

Lørdag:
Frokost: JA
Snop/Brus: Blir litt øko potetgull og hvitvin til kveldskos. Og litt mer kos ble det.
Kaker/kjeks: Havrekjeks
Trening: NEI

Søndag:
Frokost: JA
Snop/Brus: En is
Kaker/kjeks: NEI
Trening: JA

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW

Sist redigert av Stikka : 01-06-08 kl 19:38.
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:10   #26
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det sto fra mandag i hovedinnlegget

Ja, men det er neste helg vi har bursdag...

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:24   #27
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Oi - her burde jeg absolutt være med. Men hvor streng er definisjonen sukkerfri? Uten godteri, sjokolade, is, kaker og brus? Eller absolutt sukkerfri - dvs ingen matvarer med sukker?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:32   #28
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Dette vil jeg være med på! Ei uke er overkommelig, men resten av året.

Sukkerfritt, da tenker vi på usunne ting som godter, kaker, brus? Ikke sånne "vanlige" ting som frokostblandinger, syltetøy?
Og er det lov med Pepsi max?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:37   #29
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg er definitivt med. Nå må jeg skjerpe meg big time her altså, det går ikke an å fortsette slik jeg holder på nå. Godteri, sjokolade og annet svineri alt for ofte.
Så JAAA jeg er med.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 22:39   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

<--- jeg er jo på avrusning, så jeg er med!

Läckerol funker mot godtesyke - frukt likeså

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 23:17   #31
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

*gulp* Ookey. Jeg er med.

Litt godt på lørdag i bytte mot nok en sukkerfri uke høres bra ut

Jeg kommer til å slite litt med å ikke ha sukker i teen, men skal prøve. Suketter i te er æsj, så det går ikke. Prøve med litt honning. Det er jo egentlig bare en vanesak.

Stemmer for frukt som abstinens-triks. Det er smak i vannmelonen nå!

--------------------------------

Mandag
Snop/kaker/kjeks: Jeg glemte sukkerfristarten, og trykka i meg banankake- og sjokoladerester av gammel vane. Så ble sen start på meg. Ca kl 14.
Brus/div sukkerdrikker: 2 små ts sukker i to kopper te, et glass saft
Trening: En liten gåtur

Tirsdag
Snop/kaker/kjeks: Døh. Litt lakris og litt sjokolade. Men nå er det tomt!
Brus/div sukkerdrikker: 1 ts sukker fordelt på to kopper te, et glass saft (nå er det også tomt :fnis.)
Trening: Nix

Onsdag
Snop/kaker/kjeks: Nei!
Brus/div sukkerdrikker: 2 ts sukker i like mange kopper te - ble for puslete i går.
Trening: En liten gåtur.

Torsdag
Snop/kaker/kjeks: Nei!
Brus/div sukkerdrikker: Sukker i te - 1 ts per kopp.
Trening: Nei.

Fredag
Snop/kaker/kjeks: Det ble litt lefse og en kjeks i dag.
Brus/div sukkerdrikker: Sukker i te.
Trening: Moderat gåtur i varmt vær.

Lørdag
Snop/kaker/kjeks: Oh jess
Brus/div sukkerdrikker: Sukker i te. Null brus.
Trening: Bæring av møbler, utvask av leilighet.

Søndag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

__________________
- 06 og 07 -

Sist redigert av jolie : 30-05-08 kl 16:19.
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 23:17   #32
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Dette vil jeg være med på! Ei uke er overkommelig, men resten av året.

Sukkerfritt, da tenker vi på usunne ting som godter, kaker, brus? Ikke sånne "vanlige" ting som frokostblandinger, syltetøy?
Og er det lov med Pepsi max?

Jeg tenker sånn som deg.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 23:21   #33
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Jeg er en sukker-junkie de luxe, men prøver meg.


Jeg og!!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 23:22   #34
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg kommer til å slite litt med å ikke ha sukker i teen, men skal prøve. Suketter i te er æsj, så det går ikke. Prøve med litt honning. Det er jo egentlig bare en vanesak.

Det er en vanesak altså! Hvis du prøver suketter en uke er jeg sikker på du ikke kjenner forskjell etterpå.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 23:54   #35
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det er en vanesak altså! Hvis du prøver suketter en uke er jeg sikker på du ikke kjenner forskjell etterpå.

Bluærgh!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 08:21   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg har prøvd for en stund tilbake, men datt utpå igjen så dette har jeg godt av !
Jeg er med fra mandag !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 09:12   #37
Asolia
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 63
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg er også med. Spiser som regel godteri tirsdager (da har jeg jo vært flink å vært uten goderi heeele mandag, hehe) og godteri-helgen min har en stygg tendens til å være både fredag, lørdag og søndag.

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 09:23   #38
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Dette kan jeg trenge nå. Jeg er med!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 09:34   #39
Karmosin
Fullverdig medlem
 
Karmosin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 59
Karmosin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Æh... OK, jeg er med. Mange år siden jeg har klart ei hel uke uten sukker. Stemmer også for litt sukker på lørdag.

Karmosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 11:04   #40
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Kan man drikke sukkerfri brus og spise chips?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no