Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken seng har du/dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 00:21   #1
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken seng har du/dere?

Vi skal investere i en ny seng men klarer ikke og bli enig i denne jungelen av valgmuligheter. Det er også vanskelig og kjenne hvilken seng som er best etter bare fem min. Sengen være minst 210 lang, og i følge flere selgere så begrenser det valgene våre.

Hvilken seng har du/dere? Ca pris? Og hvor er den eventuelt kjøpt? :lei-av-å-lete:

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:45   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Wonderland, kontinental-sak. Da har vi en medium og en hard madrass.
Den er vel 5 år gammel snart, og vi har vært veldig fornøyde med den.
Jeg husker ikke hva den koster, men jeg mener vi kjøpte den på tilbud på Bohus.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 00:54   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Ekornes Svane Kontinental, en medium og en hard side på de separate madrassene, hel tykk overmadrass(hvor trekket kan deles i to med glidelås og får plass i vaskemaskinen).
Jeg tror det er tre eller fire år siden vi kjøpte den på januarsalg på Skeidar, og den kostet 13 eller 14 tusen kroner. Verdt hver eneste krone.
Den vet jeg du får i 210 for foreldrene mine har det.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 01:27   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Alle de tre store madrassprodusentene i Norge (Jensen, Ekornes og Wonderland) leverer madrasser i str 210. Det er ikke sikkert du får alle til kampanjepris, men det er ikke noe problem å få tak i

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 08:12   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Vi har to Svane rammemadrasser som er skrudd sammen. Det gir oss 180 cm. God å ligge i. (Det kan også skyldes Tempur overmadrass)

Men kunne tenke med en skikkelig seng med gavl og sånn (bare den er bed nok) for det ser penere ut.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 08:38   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Vi har Jensen kontinentalseng, 180 x210, som er standardstørrelse, og på salg når de har rabatter på hele sortimentet.

Mener vi gav rundt 16.000, og ordinært var det rundt 21.000.

Vi har en fast og en medium side, og jeg synes min side (medium) er for myk, egentlig. Får vondt i ryggen om jeg ligger for lenge. så skulle vi kjøpt ny nå, hadde det blitt fast på begge to.

Felles overmadrass, som gjør at jeg hopper i taket hver gang mannen snur seg i senga. Så det kan være greit å tenke på å kanskje heller ha separate overmadrasser, i hvertfall om det er stor forskjell på dere størrelsesmessig.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 08:55   #7
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ekornes Svane Kontinental, en medium og en hard side på de separate madrassene, hel tykk overmadrass(hvor trekket kan deles i to med glidelås og får plass i vaskemaskinen).
Jeg tror det er tre eller fire år siden vi kjøpte den på januarsalg på Skeidar, og den kostet 13 eller 14 tusen kroner. Verdt hver eneste krone.
Den vet jeg du får i 210 for foreldrene mine har det.

Har samme som dere.Kjempefornøyd.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 23:57   #8
mari1974
Fullverdig medlem
 
mari1974 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 57
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Svane 180 cm, er god å ligge i, men jeg synes den ble litt rask "nedligget".
Med det så mener jeg at den er litt lavere der vi bruker å ligge enn resten av madrassen.

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 00:12   #9
Poku
helt grønn
 
Poku sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Innlegg: 58
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Jeg har 1.20 seng jeg, rammemadrass. Passelig intimt til meg og skybert

Sånn billig en fra Møbelringen tror jeg. Guri, har glemt hvor jeg kjøpte den jaja...billig var den iallefall og de har den som kontinental også i samme merke, som jeg heller ikke husker i farta....

__________________
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:24   #10
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Svane Continental, 150x200 cm. Elsker sengen vår og jeg savner dennår jeg sover borte. Alltid godt å komme hjem. Vi har hatt den i 10 år nå. Kanskje på tide og bytte den ut?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:32   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Vi har en selvbygd monsterseng; 240cm bred
Den er laga av kraftig ramme, og tre godemadrasser ligger oppi - perfekt!
Og ikke dyrt

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:46   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Vi har kontinentalseng og ville ikke valgt det en gang til.
Vår var ganske dyr den gang vi kjøpte den og har en myk og en hard side.
Jeg burde hatt ennå hardere enn det som er nå. Mulig det er fordi sengen begynner å bli noen år og er nedligget, men den er drepen for ryggen min nå.
Nå ønsker jeg meg seng med gavler og to gode madrasser oppi. Helst med Tempur overmadrass.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:49   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Vi har en stor kontinentalseng fra Hästens - verdens beste seng. Gleder meg alltid til å komme hjem til den.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:53   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Jensen Continental 180x210 (eller 220? Den lengste utgaven i alle fall.) Sengen har et individuelt fjæringssystem og er helt nydelig å sove i.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:25   #15
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Vi trenger også seng, så jeg abonnerer på denne.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:30   #16
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken seng har du/dere?

Vi har hver vår 90 cm madrass fra ikea, med 180 cm felles overmadrass. Og så har den nevenyttige mannen lagd hodegjerde til. Veldig fornøyd med den senga!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no