Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Bør DM kjøpe seg blomster?
Nei, hun bør holde seg til grønne planter 14 22,58%
Ja, det er så enkelt så, det er bare å kjøpe ... (skriv i tråden, og husk bruksanvisning! ) 15 24,19%
DM bør kjøpe seg plastplanter for det er jo så uharry (kult ord hva? ) og fint og sånn 3 4,84%
DM trenger ikke blomster, hun er en blåmst i seg selv 43 69,35%
Dustepoll / Har ingen mening om dette 2 3,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 15:01   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg har vokst opp med grønne planter, og jeg har utstyrt meg selv med grønne planter hele mitt liv, og vennene mine kommer med "planter som er umulig å drepe".

Jeg har litt lyst på blomster nå, for det er jo så fint. Men jeg er redd for å drepe dem. Finnes det noen blomster som tåler det meste? Jeg har begynt å skjønne hvordan jeg beholder en orkidé i live, men det er litt vanskelig i det nye huset fordi det er så tørt her. (Kanskje det hjelper med å spraye vann på dem med en vannflaske?)

Bør jeg kjøpe meg flere orkidéer og holde meg til det, eller finnes det andre fine blomster som selv jeg kan klare uten alt for mye innsats?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:03   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blomster for dummies?

Sukkulenter, sånne med tykke blader, har overlevd lengre perioder i Luftslottet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:04   #3
Millivilli
Aktiv
 
Millivilli sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 217
Millivilli er litt kul
Standard

Sv: Blomster for dummies?

Her kan knskje jeg lære noe også. Jeg synes det er fint med grønne planter, men her hos meg får de dessverre et kort liv.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:06   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies?

Jeg har et penge-tre (sukulent) og en palme (trenger sikkert lite vann den også, ) som har sånn noenlunde overlevd de siste årene og flytting.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:08   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blomster for dummies?

Jeg har brune fingre, så her er det lite hjelp å hente. Generelt liker jeg best orkideer og til nød helt grønne planter.

Lite a propos dog:

Da jeg var student, lurte svigermor på hva i all verden jeg gjorde med plantene mine når jeg dro hjem fra Bergen 7 uker om sommeren. Fikk jeg naboen til å vanne? Hun glemmer aldri svaret hun fikk: - Jeg kastet den.

Planter og blomster er dessverre forbruksvare her i gården.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:09   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies?

Fredsliljer tåler det meste. Jeg bare vanner min når den henger med bladene. Den blomstrer året rundt.

Ellers har jeg hatt suksess med pasjonsblomst, men bare om sommeren. Om vinteren må den skjæres ned og overvintre lyst og kjølig. Hvem har muligheter til sånt?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:12   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Det finns jo blomstrende kaktuser.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:13   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Generelt liker jeg best orkideer og til nød helt grønne planter.

Kaster planter har jeg aldri hjerte til. Da må de drepes ved et uhell først. Og hvem skulle trodd at orkideer skulle være så greie hva? Jeg trodde de var skikkelig kompliserte. Skinnet bedrar.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:13   #9
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blomster for dummies?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Fredsliljer tåler det meste. Jeg bare vanner min når den henger med bladene. Den blomstrer året rundt.

Fredsliljer overlever uansett. Vi fikk en normalt stor da eldste ble født for snart 7 år siden, og den lever enda. Den er blitt oppdelt og pottet om mange ganger, og mine venner lurer stadig på hva slags opphav dette vindunderet har Ikke vet jeg, men den vokser og blomstrer ofte, vanner ofte på sommeren, på vinteren vannes den når den ser tørst ut.

Ellers er jeg ikke så flink med blomster, men etter at vi flyttet inn i dette huset, har orkidèene mine overlevd, visstnok fordi de står rett plassert i østvendte vinduer.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:14   #10
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Plast- eller silkeblomster. En fin fin oppfinnelse.

Selv om min kjære påstår at jeg også klarer å ta livet av slike.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:14   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Åh - du mente blomster? Jeg tenker grønneplanter=blomster jeg - det finnes ikke noe som blomstrer i nærheten av meg. Bortsett fra menn da. :skryter på meg:

Hvis det var snakk om grønne planter ville jeg jaffal anbefalt en garberobeplante. Den varer en stund selv hos meg. Eller sånn juleblomst - Amaryllis. Den ser ut til å være umulig å drepe.

  Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:14   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Jeg er veldig glad i azaleaer og så lenge de får et skikkelig bad, en gang i uka om vinteren og to-tre ganger i uka om sommeren blomstrer de om igjen og om igjen. Finnes i mange farger gjør de også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:15   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

allium, gajamor, Knerten, smilefjes

Ass kissers!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:16   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eller sånn juleblomst - Amaryllis. Den ser ut til å være umulig å drepe.

Eh, mener du å si at den ikke skal visne nå etter jul? :kastet nettop en: Og ja, jeg mente blomster. Jeg vil oppgradere fra grønne planter til blomster tror jeg. Hvis jeg finner noen som kan overleve en god del ...

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:18   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

allium, gajamor, Knerten, smilefjes

Ass kissers!

Så-så min lille søte frukt! Noen kan gå rundt og være en søt frukt hele tiden, - mens andre av oss må fiske litt etter komplimenter. (Ja, for dersom man er basisk i kroppen, så smaker ikke sitorn surt altså. :har prøvd å sitte på magnetmadrass og infarød dyne og spist sitron: )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:24   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Fredsliljer er umulig å ta livet av, de sier fort i fra og legger seg flate utover gulvet, og da er det bare å vanne, så blir de fine igjen. Ildtopper, eller Kalanchoe(?) er også rimelig idiotsikre. Og billige. Krysanthemum er også enkel, og billig. Det fine med billige greier er at det ikke er så kjipt å hive de.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:26   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Har du spist sitron?

DM - jeg kjøpte sånn Amaryllis som blomstrer nå jeg. Jeg er som sagt ikke proff på blomster. Men jeg klippet av stilken før jeg dro på ferie og satte den ene blomsten i en vase på bordet og kom altså hjem til en åpenbaring av en hvit Amaryllis.

(Den hadde aldri kommet dit hvis jeg var hjemme)

  Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:27   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fredsliljer er umulig å ta livet av, de sier fort i fra og legger seg flate utover gulvet, og da er det bare å vanne, så blir de fine igjen. Ildtopper, eller Kalanchoe(?) er også rimelig idiotsikre. Og billige. Krysanthemum er også enkel, og billig. Det fine med billige greier er at det ikke er så kjipt å hive de.

Ikke noe prob å drepe fredsliljer. Er bare å ignorere at de maser det. :erfart mange ganger:

Jeg pleier å si at mine fredsliljer er midtøsten-fredsliljer.

  Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:32   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

Ok, hvis man torturerer de går det sikkert an.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:35   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blomster for dummies? (Med kul poll altså)

DM skal skaffe seg geranier. Fine røde blomster, tåler mye, men må holdes litt fuktig hele tiden. Og så er bladene ganske dekorative i seg selv.

Ellers så tror jeg at man må finne seg i å prøve å feile litt dersom man vil ha blomster i vinduskarmen, men det er så fint når de holder seg at jeg synes det er verd de plantene jeg må kaste.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no