Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du julen, eller det bare stress?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 11:39   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Hadde det ikke vært for Storebror, hadde jeg glatt kunnet avlyse hele jula. Er ikke julemenneske i det heletatt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:39   #22
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg elsker julen.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:45   #23
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Vel, for meg er hele desember den tiden av året hvor det er desidert mest å gjøre på jobb (apotek - hamstring på frikortet...), så de små lommene med avkopling jeg (forhåpentligvis) får til i helger og på ettermiddager er viktige. Jeg pynter gjerne allerede 1.desember for å få høytiden til å vare lengst mulig, og er godt fornøyd med å pakke bort alt sammen rett over nyttår. Jeg er ikke sånn nisse- og gnomjulepynter, men har nok en mer maksimalistisk katolsk forkjærlighet for gull og glitter, engler og lys. Masse lys!!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:45   #24
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Koser meg med alle juleforberedelsene,familie, selskapeligheter, tradisjoner.
Jeg liker julen og gidder ikke bry med stresset som er rundt. Tar det i mitt tempo.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:50   #25
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg liker julen og aller mest juleforberedelsene. Nekter å la meg stresse og koser meg med det jeg gjør.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 11:52   #26
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg elsker julen.

Vinteren hadde blitt lang og trist uten desember.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:00   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Om det blir stress eller ikke er et valg også synes jeg.
Det er mye man ikke MÅ når julen nærmer seg.
Man må ikke vaske rundt ().
Man må ikke bake masse.
Man må ikke invitere folk hele tiden.
Man må ikke dra på besøk hele tiden.

Etc.

Man KAN bare kose seg og nyte fridagene!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:03   #28
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Mente å skrive at det handler jo om prioritering. Mye man ikke må. Helt enig.
Det blir jo ikke mere stress enn man lager selv.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.

Sist redigert av Crimina : 20-09-09 kl 12:29. Årsak: Endret litt på setning, ble litt feil førstegang.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:05   #29
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Om det blir stress eller ikke er et valg også synes jeg.
Det er mye man ikke MÅ når julen nærmer seg.
Man må ikke vaske rundt ().
Man må ikke bake masse.
Man må ikke invitere folk hele tiden.
Man må ikke dra på besøk hele tiden.

Etc.

Man KAN bare kose seg og nyte fridagene!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:05   #30
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Ja det handler definitivt om prioritering! Jeg baker nesten ikke, har aldri vasket rundt til jul og kommer aldri til å gjøre det. Bruker heller tiden på aketurer, juleverksted, sang, lek og samhold. Det passer for oss.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:07   #31
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg er veldig glad i julen, men den er også litt stress for det er mange mannesker som er samlet og som har ulike forventninger til hvordan julen skal feires. Jeg er f.eks veldig glad i å være mange sammen, spille spill og skravle, mens mannen blir kanskje litt stresset av det og vil bare sløve eller lese en bok. Så det kan jo bli litt diskusjoner rundt det, men vi koser oss som oftest sammen med familien i julen. To ganger har vi feiret jul i eget hus og det var veldig hyggelig det, men jeg syntes det ble litt ensomt og foretrekker å feire sammen med resten av familie og slekt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:09   #32
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Om det blir stress eller ikke er et valg også synes jeg.
Det er mye man ikke MÅ når julen nærmer seg.
Man må ikke vaske rundt ().
Man må ikke bake masse.
Man må ikke invitere folk hele tiden.
Man må ikke dra på besøk hele tiden.

Etc.

Man KAN bare kose seg og nyte fridagene!

Er så enig med deg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:22   #33
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg elsker desember, og jeg synes julen er den aller beste tiden på året.
Mye kommer nok av at jeg er opptatt av å gjøre så mye kos utav det som mulig. Stress takler jeg ikke, så det unngår jeg for enhver pris.
Juleforberedelsene tas i rolige former - alt på barnas premisser. Skakke pepperkaker pyntet med alt for mye glasur, ujevn størrelse på kokosmakronene, og marsipankuler på størrelse med snøballer er alle deler av det som skaper deilig julestemning.
Stress på julaften vet jeg ingen ting om.

Vi har barnestyrt julaften her i huset. Middagen serveres ca kl fem, for den er så kos å ha samtidig med at sølvguttene synger på tv. Julegavene til ungene har vi spredd utover hele dagen fra morgenen av. Det fungerer nemlig særdeles dårlig å ha to små som skal åpne alle gavene på kvelden når de er utslitt i utgangspunktet. Vi voksne kan heller åpne våre gaver når ungene er i seng, dersom vi ikke rekker alt før leggetid.

Resten av julen legger vi opp til familiekos, men ikke familiestress. Jeg nekter å løpe rundt i juleselskap bare fordi jeg føler det som en plikt. Det er faktisk bare en uke det står om, der flere av dagene også er arbeidsdager.

Julen blir så mye stress som man gjør det til selv, tror jeg. Har man juletradisjoner man føler er for slitsomme, så kan man jo kanskje sette seg ned og finne ut av hva som gjør at det blir sånn, og endre litt på det. Julen skal være kos, avslapping, og hygge med de man er glade i. Ingen ting er skrevet i stein - alle tradisjoner kan endres litt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:36   #34
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg liker IKKE jula men prøver å gjøre det beste utav den for sønnen min sin skyld. Når han er voksen hopper jeg sikkert over hele jula. Henger sikkert sammen med at det ikke var særlig koselig i jula da jeg var lita med en alkoholiker-mamma som mista alle hemninger i ferier

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:48   #35
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Når barna blir store skal jeg reise på ferie i jula. Langt langt vekk. Bare kose meg og slappe av.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 12:59   #36
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg elsker julen, ikke noe stress og pes, bare kos.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 13:01   #37
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg skulle virkelig ønske jeg bare trengte kjøpe julegave til 4-5 stykker og ikke til hele den svære familien. Det er dette med at jeg må finne på noe, at økonomien får mer innhogg enn jeg har råd til som gjør at jeg ikke liker julen så godt. Det er forbundet med mye stress og bekymringer, rett og slett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 13:04   #38
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Eg synest jula er stort sett berre kos og lite stress. Men eg legg lista for perfeksjon lavt, og lagar verken sju sortar eller vaskar ned heile huset frå golv til tak. Samhold, kos, god mat, lange frukostar m.m. er det viktigaste hos oss.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 13:10   #39
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Jeg gjør ofte litt for mye ut av ting selv.
Jeg baker flere sorter med småkaker, men ikke mye blir spist.
Mesteparten blir spist FØR jula kommer.

Men for noen få år siden så kuttet jeg ned på gavene, valgte å ikke kjøpe til de i familien jeg aldri ser. Bortsett fra når vi byttet julegaver. :
Dette blir for dumt synes jeg.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 13:20   #40
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Elsker jula!!

Velger å ikke stresse, bare koser oss med mat, familie, sløve morgener osv.

Eneste aberet i år er at mannen ikke får blitt med på så mye av feiringa. Han hadde i utgangspunktet fri hele jula, men må bytte skift. Så han skal jobbe så godt som hele jula, og med et par 12-timere og, så blir det ikke så mye vi får sett til han. MEN, vi er heldige og har endel familie som vi kan tilbringe dagene med, jeg ville syntes det hadde blitt litt ensformig om det bare ble meg og jentungene hele jula.

Skal prøve å jobbe litt mer for kutting av julegaver i år. Har kommet ganske langt og i år tror jeg ikke det blir mer enn 4 gaver fra oss.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no