Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloweenbursdag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-09, 19:21   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Halloweenbursdag

Eldste ble 7 år i august, men pga husbygging og kaotisk leilighet, så ble vi enige om å utsette bursdagsbesøk av klassen til etter at vi var flyttet inn i huset.

Nå flyttet vi inn denne helgen, og vi har begynnt å planlegge bursdag.
Guttungen har lyst på halloweenbursdag, og jeg tenker at det er et godt forslag. Har vi ventet siden august, så kan vi likegodt vente til Halloween tenker jeg.

Eneste ulempen er mors sviktende fantasi. Jeg har aldri vært på Halloweenparty selv noen gang, og jeg har heller aldri vært opptatt av halloween. Dermed trenger jeg tips. Tips til alt.

Hva pynter jeg med, og hvordan?
Hva er ok kostyme? Kult men ikke for mye arbeid med?
Aktiviteter?
Hva serverer jeg? Hva slags mat er halloweenmat liksom?

Jeg vil gjerne se bilder også, om noen har.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 19:52   #2
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Det første jeg tenkte på var gele i plastglass med edderkopp, flue eller lignende i?
Spagetti med konditorfarge er kanskje mulig? Sånn hjernemasse/mark-lignende...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 19:57   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Hvis du søker på Halloween på www.marthastewart.com får du masse tips til dekorasjoner og mat. En typisk halloween-aktivitet i statene er "bobbing for apples". Da har man bind for øynene, også skal man plukke opp et eple med munnen som flyter i en balje med vann. Overflaten av vannet skal være dekket av epler.

Sønnen min har bursdag på nesten halloween, og våre fiskeposer skal i år være trick or treat-bøtter formet som gresskar. Nille har masse billig Halloween-stæsj.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 20:31   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloweenbursdag

vi har hatt halloween fest en gang.
Laget gele i mange farger som vi delte opp/rotet sammen og hadde i skål. Blandet gelefisker og gelemakk (smågodt) i den. Supert!
Gresskar var obligatorisk pynt.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 20:31   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Dette har vi også planer om, så her må jeg følge med.

Så langt har jentungen kommet på at hun vil ha "blodsuppe" - altså tomatsuppe. I den skal vi ha øyne (halve egg) og fingre (pølsebiter med en mandel i den ene enden).

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 21:39   #6
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Isbiter med farge har vært en stor hit her. Evt med små edderkopper frosset inni.
Man kan også servere saft i en stor bolle og legge en frossen hanskehand oppi.

I fjor hadde vi muffins som ble pyntet med edderkoppspinn (lagde mønster med melis), edderkopper og sånt.

Når det gjelder pynt, så har vi brukt en svart papirduk med Halloweenservietter på midten av bordet og drysset på Halloweenconfetti oppå. Vi har også pyntet med gummiedderkopper, flaggermus og sånt.

Kommer ikke på mer nå, men kan se på bildene fra i fjor senere for å se om jeg har glemt noe.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 00:14   #7
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Tusen takk for tips og inspirasjon.

Har sett på bilder på nett nå, og jo eklere ting var, jo kulere syns guttungen det var. Jeg tror nok vi får begrense oss litt.

Jeg tar gjerne imot flere ideer.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 00:32   #8
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Ha svarte plastsekker som duk på bordet, noen edderkopper osv hengende fra taket. Vi hadde halloween fest flere år på rad men opplevde at en del foreldre ikke likte det.
Syntes selv det var veldig gøy.

Du kan lage spøkelseskaker, som hvitekakemenn med glasur, servere blod drikke. Lager du vanlig muffins er det jo bare å pynte med noe ekkelt.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 00:32   #9
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloweenbursdag

De har en Halloweenbrus på Rema for tiden som er mørk lilla. Slik hadde vi i en stor bolle og serverte den som heksebrygg i Gnuri sin bursdag i fjor.
Jeg laget edderkoppmuffins (blå konditorfarge i melisglasuren, nonstop som øyne og lakrissnører som ben)
Laget en sjokoladekake som jeg skar ut så den skulle se ut som en flaggermus. (Dessverre var ikke evnene like bra som påfunnet, så alle trodde det var en sommerfugl )

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 02:54   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Vi hadde nylig Halloweenbursdag for 7-åringen. Vi kjøpte engangskopper\tallerkner\godteposer\duker\ godter i Halloweentema fra Nille. Mye edderkopp-pynt, og Halloweenbøtter pynter opp. Spindelvev får man også kjøpt. Vi laget også et par store bilder i silke og sort papp, slik at det ble silhuetter av spøkelsesslott når dagslyset kom gjennom vinduene.

Vi hadde en lek alle synes var kjempemorsom: Mannen blandet sammen ekle ting (mat) i en kasse, og en og en stakk hånda nedi for å finne en nøkkel. Den som fant nøkkelen fikk godtepose.

Ellers hadde vi stoppdans,- noe alle barna likte godt.

Kaken ble pyntet med spøkelse,- muffinsene ble pyntet som edderkopper, sprengte øyne og ekle insekter.

Et annet tips: Skjære pizzaene i hodeskalleformer.
Lage "pølsefingre" ved å skjære til pølsene, og feste paprikanegler på tuppen, deretter feste fingrene med tannstikkere på en melon.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 08:57   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenbursdag

De har masse halloween-stæsj på Nille og Europris og lekebutikkene.
Poden har bursdag dagen før Halloween, så her er vi vant til "skummel-bursdag"!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:03   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Vi skal ha halloweentema på familiebursdagen til eldstemann. Dvs at all pynt mm skal gå i halloween, unger kan sikkert kle seg ut. Jeg har tittet litt på nærmeste senter i dag og det var jo helt utplukket allerede! Må nok dra andre steder og for å finne noe mer fint.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:14   #13
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Pølsefingre med paprikanegler og ketchupblod er fint! Spaghetti ved siden av gjør seg.

Jeg arrangerte halloweenselskap for datteren min før det ble så vanlig her og før gresskar var så vanlig i butikkene (=urtiden, jeg vet. ) Jeg kjøpte rett og slett noen gule paprikaer og skar ut halloween-ansikter i dem, puttet telys i og satte én ved hver kuvert. Det ble ganske effektfullt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:06   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Nå har jeg og "snartbursdagsgutten" sittet og tegnet og printet ut pynt til bursdagen. Han har fargelagt noen halloweenbilder og så har jeg laminert de. I tillegg har jeg skrevet ut noen måner, skjelett, flaggermus, spøkelser mm som også er laminert. Dette skal vi henge på veggene rundt om for å gjøre det litt mer spennende. Og så føler han forhåpentligvis at han er med på dette han og. Det blir selvføgelig digitalscrappede invitasjoner i samme tema.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:11   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Bare husk å send ut invitasjoner i veldig god tid. Kan være at noen andre i klassen også planlegger halloweenfest? Jeg har nemlig ei jente som har bursdag den dagen, og i år nekter hun og feire bursdagen akkurat den dagen med barneselskap, for hun skal jo gå halloween må skjønne. Her duger det ikke med bare fest. Vi opplevde i fjor at en del ikke kom pga. andre planer den dagen. Det merket vi veldig stor forskjell på fra barnehagen til skolen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:17   #16
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Så lurt å la han ta del i tillagingen på den måten!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:49   #17
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Et år lagde jeg kjeks. Jeg skar ut drøssvis av flaggermus, edderkopper og spøkelser - for hand.

Det viste seg imidlertid at ingen av ungene mine likte dem, så vi endte opp med å kaste mesteparten.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:51   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Jeg skal lage spidlevevsjokoladekake og hjernemuffins.
(Vi skal ikke ha barnebursdag, den er gjort unna, men dette er til familie/vennerbursdagen)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 10:13   #19
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

...
Vi laget også et par store bilder i silke og sort papp, slik at det ble silhuetter av spøkelsesslott når dagslyset kom gjennom vinduene.
...

Har du bilde av det? Vil gjerne se.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 12:47   #20
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halloweenbursdag

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Har du bilde av det? Vil gjerne se.

Det ble dessverre litt ødelagt under den siste festen. Jeg skal se om jeg finner boka der vi hentet ideen.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no