Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Barnas skidag i Granåsen

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 11:24   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnas skidag i Granåsen

Ble litt usikker på om det hører hjemme her i Sportshjørnet eller under Ungene våre, men hey, det er ikke så ofte jeg skriver i Sportshjørnet, så det får våge seg.

Vi har meldt på sønnen vår (3,5 år) til barnas skidag, og det er første gangen. Jeg lurer på:

Når bør man dra oppover?
Er det helt supernaivt å tro at man får parkert?
Man bør ta med turutstyr som sitteunderlag og kakao og mat og slikt, ikke sant?
Når får man startet i løypa?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 11:27   #2
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Du bør være der enten veldig tidlig eller på slutten. Parkering? Tja hvis du er tidlig ... Det er litt kaotisk for å si det mildt for foreldre. Ungene merker det ikke. De har det bare gøy. Det kan være lurt å gjøre noe mer enn bare komme, gå på ski og så hjem igjen. Væravhengig selvsagt. Og man får starte i løypa når de starter på dagen som jeg ikke husker når er.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 11:31   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Ok, kunne tenke meg at parkering var litt fånyttes ja. Det står at det er buss fra Remaen på Stavset, funker det eller? Kanskje lettere å komme seg vekk derfra etterpå?

Vi drar sammen med noen venner, men barna er små og blir fort kalde og utålmodige.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 11:32   #4
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Her er mye info: http://www.barnasskidag.no/

Man kan starte i løpene fra 9:30. Hvis det er fullt på parkeringa på Granåsen kan man f.eks parkere på Rema Stavset, derifra går det buss bort til Granåsen (men det går gjerne fortere å gå, det er ikke mange hundre meterne). I tillegg er det satt opp buss fra City Syd.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 11:38   #5
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Buss fra Rema på Stavset går finfint. Det har vi gjort flere ganger. Vi har også parkert på Flatåsen og ruslet derfra, men det blir jo en god tur for de minste barna før de er framme i det hele tatt.

Sitteunderlag, matpakke og varm drikke er fint - da gjør dere litt mer ut av dagen. Dere starter i løypa når det passer dere - start helt fra arrangementet starter. Vær obs på at de helst ikke vil ha foreldre i løypa de første 200 og de siste 200 meterne. Gjør klar avtale med barnet om å vente når han har fått premie (de får premie når de krysser målstreken omtrent). Jeg har opplevd å "miste" en unge pga manglende avtale og kaos i foreldreløypa ved siden av den ungene går... Trodde femåringen var borte for godt, jeg, men jammen hadde hun ikke fått med seg hvor mannen og jeg avtalte å møtes dersom vi mistet hverandre, så der stod hun så fornøyd og ventet og skjønte ikke hvorfor mamma var så stressa.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:10   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Du må psyke deg opp på kø. Både for å komme dit, parkere og å gjennomføre. Kakao og kos må være et must, tenker jeg.

Og hva du enn gjør: Ikke kjør over bjørndalbrua. (De har parkering både på city syd og rema stavset)

Jeg har hørt rykter om at de har satt opp parkeringsavgifta til 100 kroner i år, så kanskje litt flere tar buss innover?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:16   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Takk for alle tips! Vi får prøve å komme oss opp tidlig og parkerer på Rema på Stavset tenker jeg.

Det er 10 dager igjen til termin da så jeg ønsker å ha mulighet for retrett. Jeg vet jeg skrev tidligere at småbarna lett blir kalde og utålmodige, men det er vel kanskje meg som er hovedproblemet sånn egentlig om jeg skal være ærlig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:21   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Kø, kø og kø. Vilt kaos med parkering. Buss, definitivt. Ellers er det ren galskap. Trenger jeg å si at vi ikke skal dit i år?

  Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:21   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Skal du dit med ti dager til termin? Oi...

  Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:22   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Forøvrig sies det at om man velger barnas skidag på jervskogen (hommelvik), så er tilstandene der meget bedre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:27   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Skal du dit med ti dager til termin? Oi...

Må jo se an formen da. Kan fort bli at jeg ombestemmer meg og mannen min får dra avgårde. Men jeg har tenkt å prøve å gå litt på ski selv også ja om været er fint og det er godt å komme ut en tur. Vi får se. Jeg er veldig glad i kakao og sjokkis så om jeg får lovnad om det så blir jeg sikkert med.

@Bauche: Kanskje det er en idé til neste år ja, vi er liksom ikke helt kjent i traktene ennå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:44   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Det er jo lengre å kjøre det da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 14:52   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Synes dere heller skal ta turen til Barnas skidag i Selbu
Mindre folk, bra opplegg!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:07   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Synes dere heller skal ta turen til Barnas skidag i Selbu
Mindre folk, bra opplegg!

Vi får tenke på det til neste år. Nå har vi allerede inngått avtale med andre og kjøpt startnummer, så vi får bare våge oss på køståing. Men takk for tips, jeg har ikke tenkt over at man kan dra andre steder heller.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:08   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Bare man er psyket opp og har god innstilling så går det!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:12   #16
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

I Trondheim er Nardorennet et godt alternativ, dersom man bor i "riktig" skolekrets i alle fall.

www.nardorennet.no

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:18   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Det er kjempefint på barnas skidag også selv om man deler granåsen med halve byen. Kø, kø, kø. Rema på stavset funker hvis du kommer til fra riktig side, køen med biler kan fort stå hele veien fra avkjørselen fra E6 og opp. Ellers fungerer buss fra City syd også. Jeg tror det er greit å være tidlig ute.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:50   #18
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Vi har vært på Barnas skidag mange ganger, og ja, det er mye folk og mye kø, men veldig artig og stas for ungene å gå.

Rema Stavset er ikke så langt unna, vanligvis en fin spasertur, men kanskje 3-åringen blir sliten før start. Og med 10 dager før termin er det vel greit å hoppe på bussen bortover.

Om været er bra er det kjempefint å tilbringe dagen i Granåsen. Ta med sekk med mat og varm drikke, sitteunderlag og rumpeakebrett. Engangsgrill og pølser?

Håper det blir finvær, ha en flott dag

Forresten, vi har best erfaring med å starte på slutten av dagen, mindre folk da.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 18:27   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Kos dere i Granåsen, det er kjempefint og veldig artig for barna å få være med der. Skulle ønske jeg hadde små barn som kunne være med ennå, men nå er alle blitt for store for barnas skidag. Vi har vært der mange ganger. Håper det blir fint vær Buss anbefales, det kan være vanskelig å få parkert. Men man kan jo ha flaks også.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:09   #20
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnas skidag i Granåsen

Imponert over deg om du stiller på Barnas skidag med 10 dager til termin. Jeg har overlatt denne dagen til mannen i år (jeg har 13 dager igjen til termin da). Men før om årene har vi hatt det veldig fint i Granåsen disse dagene. Man må bare ha med seg tålmodigheten og det gode humøret, så blir det så koselig så!

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no