Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-12, 13:23   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Vi skal i bryllup nå i mai. Saken er den at jeg har endel bandasjer og sår på beina og ønsker ikke å vise dette med en kjole. I tillegg er jeg ganske frysen og kald av meg og vi skal være på en plass der det ikke er veldig varmt, samt endel ute.

Jeg liker ikke gå i kjoler, jeg er ganske kort av meg 1,57 så lange kjoler passer jeg heller ikke. Kort fortalt jeg ønsker ikke ha på kjole....

Hva kan jeg ha på meg som er pyntet nok? (det er ikke kleskode i bryllupet og brudeparet er ganske så alminnelige av seg til vanlig!!!!)

Kan jeg ha på en svart finbukse og en type tunika? (helst med halvlange/lange armer) Noen som har bilder eller forslag???

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:27   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

Vi skal i bryllup nå i mai. Saken er den at jeg har endel bandasjer og sår på beina og ønsker ikke å vise dette med en kjole. I tillegg er jeg ganske frysen og kald av meg og vi skal være på en plass der det ikke er veldig varmt, samt endel ute.

Jeg liker ikke gå i kjoler, jeg er ganske kort av meg 1,57 så lange kjoler passer jeg heller ikke. Kort fortalt jeg ønsker ikke ha på kjole....

Hva kan jeg ha på meg som er pyntet nok? (det er ikke kleskode i bryllupet og brudeparet er ganske så alminnelige av seg til vanlig!!!!)

Kan jeg ha på en svart finbukse og en type tunika? (helst med halvlange/lange armer) Noen som har bilder eller forslag???

flere damer kom i penbukser i vårt bryllup. Ingen reagerte på det, minast av alt vi.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:28   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Selvsagt kan du kan et elegant antrekk uten at det er snakk om kjole.

Hva med bukser som dette f.eks?


Eller en eller annen form for dressbukser med en lekker bluse eller tunika til, som du alt er inne på. Jeg har sett flere gå i bukser i bryllup, og andre happenings, og reagerer overhode ikke på det. Kan være virkelig lekkert og slå kjoler langt ned i støvla!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:29   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Selvfølgelig kan du det!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:30   #5
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

I et bryllup jeg var gjest i, kom en av de kvinnelige gjestene i smoking.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:32   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Jeg har brukt dress i et bryllup, det var ingen som reagerte på det som jeg fikk med meg ihvertfall. Da var jeg endog forlover, og hadde på meg en feminin dress som passet til brudens kjole.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:32   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Pen bukse og bluse eller lignende er helt ok.
Men ikke ha på deg en krøllete pirat-skjorte (heter kanskje ikke det, men en sånn skjorte med 2/3 ermlengde), jeg var overbevist om at ene bryllupsgjesten (i min brors bryllup) skulle skifte etter kirken... Vel det gjorde hun ikke.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:35   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Det går helt klart an å bruke bukser i bryllup, men det må selvsagt være bukser med samme grad av "pyntethet" som en selskapskjole.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:42   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Du kan sikkert bruke bukse, men jeg tillater meg å litt av at vi som er omkring 1,60 ikke skal kunne bruke lange kjoler. Det kan vi vel! Og da kan man jo også ha tykke, gode strømpebukser uten at det vises.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:44   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Jeg begynte ikke å bruke kjoler før jeg var passert 30. Jeg har vært i mange selskap i dress. Det var stilig det også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:51   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

En venninne spurte om hun kunne få gå i bukse i vårt bryllup. Jeg sa selvsagt ja, og det ville ikke falt meg inn å nekte noen det.

Men ang. kjolelengde; jeg er ikke så mye høyere enn deg, og trives godt i lange kjoler. Jeg ser lenger ut med "sammenhengende" silhuett. Det er vanskeligere å få lengden på korte kjoler til å stemme akkurat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:03   #12
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Jeg vet ikke hvilken stil du har til vanlig, men jeg kommer med noen forslag til hvordan du kan pynte deg i bukser likevel.

Fra Oasis:



Fra HM:




Fra Mango:

(Bare bytt ut med sorte bukser).


På rød løper:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 19:13   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

De som er vist over her ikke særlig pyntete, synes jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 19:37   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

De som er vist over her ikke særlig pyntete, synes jeg.

Samme her, det der kunne vært på en tur på byen og pyntet på jobb. Et bryllup er i mine øyne mye mer høytidelig pyntet, men det er jo selvfølgelig litt avhengig av hva brudeparet legger opp til. Hvis du føler at de og stilen på bryllupet tillater litt mer avslappet stil enn lange kjoler,oppsatte hår, overdådige sjal og pynt så hadde jeg prøvd pyntet svart langbukse med skyhøye hæler, glitter og stas på overdel og/eller sjal og pyntet smykker og tilbehør.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 19:43   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Jeg ville nok også valgt noe mer pyntet enn det som vises her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 20:25   #16
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Jeg synes dere burde komme med bildeeksempler på hva dere mener er pent nok.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 21:40   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Jeg har faktisk ingen bildeeksempler med bukseantrekk som er fine nok til bryllup. Mitt tips er å velge kjole.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 23:51   #18
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Om en skal pynte seg til bryllup i bukse tenke eg drakt, med veldig fin bluse under og høge hæler. St.tropez har en nydelig bluse med volangar til dømes.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 23:56   #19
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

ALT er lov! Så lenge ein ikkje stiller bruda i skuggen... det er fyfy!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 00:00   #20
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å ikke ha på seg kjole i bryllup?

Sjølvsagt er alt lov! Og om du føle deg festfin i bukse og tunika går du i det!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no