Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

"Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-15, 21:48   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

"Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg lurer rett og slett på hvilke hobbyer folket på FP har om dagen. Hvorfor akkurat denne hobbyen? Og hva fikk deg til å prøve?

Selv har jeg tatt opp igjen neglelakkflaskene. Da jeg ble gravid orket jeg ikke lukten, og i tiden etter har det ikke passet seg sånn. Men nå har jeg fått inspirasjonen over meg igjen, og har som regel ett eller annet snodig på fingertuppene. (Akkurat nå har jeg galaksenegler.) Jeg tror jeg ble inspirert av en youtubevideo, og så har det bare ballet på seg. Fra tre-fire neglelakkflasker til rundt 300. Og ymse verktøy. Men det er en billig hobby, som tar akkurat så mye tid som jeg lar det. Det kan gjøres hjemme, etter at ungene er i seng, og størsta kan også være med. Jeg prøvde meg på scrapping og sånnt, men det ble altfor tidkrevende. Jeg trenger litt sånn instant gratification, og å sitte to timer for en LO var ikke helt meg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 21:50   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg spiller bridge. Ikke alt for ofte, men et par-tre ganger i måneden. Veldig morsom hobby om man liker slikt, men det krever at man bruker litt tid i starten, ellers kommer man liksom ikke skikkelig i gang.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:00   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Min nyeste hobby er å drikke vin. Veldig morsomt. Fin hobby, man kan bruke så mye eller lite tid man vil. Jeg er veldig glad i hobbyer som ikke er teoretiske - for all del man kan nerde ekstremt når det kommer til vin hvis man har lyst. Feks i Frankriket kan man pugge slott og områder opp og ned i mente. Men man må praktisere. Det går ikke an å ha hobby som vin uten å drikke, på samme måten som man ikke kan ha hekling som hobby uten å faktisk gjøre det. Mannen min er feks interessert i historie generelt og 2. verdenskrig spesielt og det er typisk en "teorihobby" for å si det slik.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:03   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg leser, strikker og hager, og det er vel det. Jeg skulle veldig gjerne gjort mye mer av alt. Jeg har også hatt akvariumer en periode, og planen er å sette opp igjen det største karet når vi er ferdige med å pusse opp stua, men jeg har ikke tenkt å la det ta så mye tid som før.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:10   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Etter 10-12 års pause begynte jeg å spille i korps igjen i fjor!

Driver ikke på med noe hobby-greier her hjemme, da er det igrunn bare laptopen på fanget.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:10   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg pusser opp hus og hage.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:14   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Strikking,skyting og folkehjelp.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:14   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg har hovedfokus på strikking og hage.
Men elsker å bake kreativt pyntet kaker, og generelt lage både spiselige og ikke spiselige småtterier.
I tillegg så har jeg en liten gesjeft der jeg lager dørskilt på pleksiglass. Det tar to til tre kvelder i uka, så det begrenser seg hvor mye annet jeg gjør sånn hobbynessig for tiden.

Og så skulle jeg ønske jeg hadde hatt mer tid til å lese gode bøker.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:16   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg pusser opp hus og hage.


Og strikker. Men det har jeg ikke gjort ordentlig på en stund.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:17   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Tror ikke jeg har noen, faktisk. Men, jeg har i dag smuglånt eldste sin klarinett (det låt fælt) og har jo lurt en stund på å kjøpe meg en saksofon og lære meg å spille igjen. Det er nok det nærmeste jeg kommer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:22   #11
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg trener og leser bøker. Er ellers litt interessert i interiør, og satser på å bli hageinteressert etterhvert.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:23   #12
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg tar studiepoeng. Og trener. Har prøvd mye rart, men dette er det eneste som faktisk føles som hobbyer.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:24   #13
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Og leser bøker. Som ikke er fagrelevante.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:26   #14
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg trener og leser bøker.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:47   #15
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Går turer, leser bøker, spiller brettspill i hopetall og lager mat. I tillegg til FP og Quizkampen på mobilen. Skal danse swing og spille bridge når ungene blir litt større.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 12-04-15 kl 22:55.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:51   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Spiller dataspill. Det barnet til enhver tid spiller, + Minecraft litt til og fra. Har kjøpt hauger av garn. Og har satt meg fore å lage mønster selv. Der stoppet det... er aktiv i foreningsliv, da. Sånn går no dagan....


Sist redigert av Charlie : 12-04-15 kl 23:00.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:52   #17
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Du kan få noen av meg, jeg har for mange.

Akkurat nå er det hage for alle penga. I tillegg strikker jeg mye, driver litt med strikkemaskin, spinner garn, syr litt, spiller brettspill, spiller rollespill, ser film og pusser opp. Og spikker.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:58   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Trener, leser bøker, strikker, hekler, syr, baker, broderer, tur i skog og mark, fotograferer, lager mat, spiller brettspill, spiller spill på data/nettbrett, dyr, natur mm.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:59   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

I en lang periode var hobbyen min å lage websider. Så ble det jobben min, så da gidder jeg ikke ofre noe særlig fritid på det lenger. Nå har jeg lett etter nye hobbyer en stund, og har endt på å gå turer (fitbit ftw), sykle og å spille Sims 4...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 23:04   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Get a hobby!" - Fortell meg om din hobby

Jeg rir. Tar en ridetime i uka, og rir ellers litt til når det passer seg sånn.
Det er ukas høydepunkt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
havregrøt, puddelsauer


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no